Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Σεπ-2020 08:10

    Τα προβλήματα της Nikola εγείρουν ερωτήματα για την Tesla

    Τα προβλήματα της Nikola εγείρουν ερωτήματα για την Tesla
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ellen R. Wald

    Η μετοχή της εταιρείας ηλεκτρικών φορτηγών Nikola Corporation επλήγη σφόδρα στη διαπραγμάτευση της Δευτέρας. Και παρότι η Tesla έχει εδραιωθεί ως η διασημότερη και πολυτιμότερη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, σε αντίθεση με τη Nikola, εντούτοις το γεγονός αυτό αναπόφευκτα επιφέρει συγκρίσεις.

    Για την ακρίβεια, οι πρόσφατες ειδήσεις για τη Nikola εγείρουν δύο ζωτικής σημασίας ερωτήματα για την Tesla και τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Έλον Μασκ, που αφορούν τις μπαταρίες που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία. Θα περιμένουμε να δούμε αν θα δώσουν απαντήσεις στη σημερινή "Ημέρα Μπαταρίας” της εταιρείας που θα πραγματοποιηθεί μαζί με την ετήσια γενική συνέλευσή της.

    Η περίπτωση της Nikola

    Τα προβλήματα της Nikola ξεκίνησαν πριν μιάμιση εβδομάδα όταν η εταιρεία short-selling Hindenburg Research δημοσίευσε μια έκθεση όπου αμφισβήτησε το αν τα σχέδια της Nikola για την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών "κρύβουν” κάποια σημαντική πρωτοποριακή τεχνολογία και άφησε αιχμές για το αν η εταιρεία παραπλάνησε τους επενδυτές.

    Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) να αρχίσει να διερευνά το θέμα. 

    Την άνοιξη, η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο μέσω αντίστροφης συγχώνευσης, και το καλοκαίρι ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας συνεργασίας με την GM, κίνηση που οδήγησε σε αύξηση της τιμής της μετοχής της (την ίδια στιγμή ωστόσο αποκάλυψε ότι η GM θα κατασκευάζει τις μπαταρίες για την υποτιθέμενη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων).

    Νωρίς σήμερα το πρωί, δε, ο ιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Nikola, Τρέβορ Μίλτον, παραιτήθηκε από τη θέση του.

    Η σύγκριση με την Tesla

    Σε αντίθεση με τη Nikola, ωστόσο, η Tesla είναι πολύ μεγαλύτερη και καθιερωμένη πλέον εταιρεία. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2003, ήτοι πριν από 17 και πλέον χρόνια. Επιπλέον, το 2019, η Tesla παρέδωσε 367.656 οχήματα, τη στιγμή που η Nikola δεν έχει ακόμη να επιδείξει κάποιο απτό αποτέλεσμα.

    Επίσης, εάν κανείς αναζητήσει στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ πατέντες που έχουν κατοχυρωθεί στην Tesla, θα βρει 565 αποτελέσματα, ενώ οι αναζητήσεις για πατέντες της εταιρείας που περιέχουν τον όρο "μπαταρία” στον τίτλο αποφέρουν 126 αποτελέσματα (έως το πρωί της 21ης Σεπτεμβρίου 2020).

    Είναι σαφές λοιπόν ότι η Tesla είναι μια "πραγματική” εταιρεία, με "απτά” προϊόντα, πραγματικά έσοδα και προστατευόμενη πνευματική ιδιοκτησία. 

    Επομένως οι επενδυτές δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο τις δύο εταιρείες. Άσχετα με την κριτική που δέχονται τόσο ο Έλον Μασκ όσο και η Tesla -δικαίως ή όχι-, η τελευταία αποτελεί πραγματική εταιρεία. Μπορεί η Tesla να μην εμφανίζει συνήθως κερδοφορία και η κεφαλαιοποίησή της πιθανώς είναι πολύ μεγαλύτερη από την πραγματική της αξία, ωστόσο τα αυτοκίνητα και τα SUV της φίρμας κυκλοφορούν στους δρόμους, και οι φαν της λατρεύουν τα οχήματά της.

    Παρ’ όλα αυτά, η μετοχή της Tesla υποχώρησε επίσης εχθές το πρωί, όταν η τιμή του τίτλου της Nikola σημείωσε "βουτιά”. Ειδικότερα, κατά την πρώτη μία ώρα της συνεδρίασης της Δευτέρας η μετοχή της Tesla κατέγραφε απώλειες άνω του 5% πριν ανακάμψει στη συνέχεια και γυρίσει σε θετικό έδαφος για να κλείσει τελικά με άνοδο 1,6%. Αντίθετα, ο τίτλος της Nikola έκλεισε τη χθεσινή συνεδρίαση με πτώση της τάξης του 20%.

    Αναμφίβολα η έκθεση της Hindenburg, η έρευνα της SEC, η παραίτηση του Μίλτον και οι αμφιβολίες που έχουν προκύψει για την επίδοξη εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις για ολόκληρη τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων. 

    Η περίπτωση της Nikola δε εγείρει (όπως προαναφέρθηκε) δύο κρίσιμα ερωτήματα για την Tesla: αν η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του Μασκ κατέχει την απαραίτητη, ζωτικής σημασίας τεχνολογία κυψελών (μπαταριών) και αν μπορεί να παράξει η ίδια τις μπαταρίες της στο εγγύς μέλλον.

    Μέχρι στιγμής δεν έχουμε την απάντηση για κανένα από τα δύο αυτά ερωτήματα, αλλά ίσως ο Έλον Μασκ και η ομάδα του να μας πουν περισσότερα σήμερα, στο πλαίσιο της "Ημέρας Μπαταρίας” της Tesla.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:39 01/08

    Ποια είναι η μυστηριώδης startup Paragon

    Ελάχιστα είναι γνωστά για την εταιρεία παρακολούθησης smartphone με έδρα το Τελ Αβίβ. Η αμερικανική χρηματοδότηση.

    08:12 30/07

    Πώς η Apple ξεφεύγει (προς το παρόν) από τον τεχνολογικό έλεγχο της κυβέρνησης της Κίνας

    Η κινεζική κυβέρνηση με τα ρυθμιστικά μέτρα που ανακοίνωσε επεφύλασσε ένα μικρό σοκ προς τους επενδυτές.

    00:31 30/07

    Μεγάλα λόγια, μεγαλύτερα κέρδη

    Από το ηλιόλουστο σπίτι που ενοικιάζει στο πολυτελές προάστιο του Μαϊάμι, Bay Harbour Island, ο Adam Wyden παρακολουθεί σκυθρωπός τις ειδήσεις στο Bloomberg. Είναι 22 Απριλίου, και οι αγορές...

    18:23 29/07

    Τ. Μίλτον: Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Nikola Motor κατηγορείται για εξαπάτηση επενδυτών

    Κατηγορητήριο για ψευδείς δηλώσεις προκειμένου να παραπλανήσει επενδυτές στην αγορά μετοχών.

    07:46 28/07

    Με στόχο το... χρυσό: Οι πιο ακριβοπληρωμένοι των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο

    Μεταξύ των χιλιάδων αθλητών στο Τόκιο που έχουν ως επί το πλείστον "στενά" οικονομικά, είναι επαγγελματίες όπως ο Τζόκοβιτς, ο Ντουράντ και η Οσάκα.

    00:11 28/07

    Πώς 4 Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι έχασαν 13,6 δισ. δολάρια σε μία ημέρα

    Τη Δευτέρα oι Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι του διαδικτύου υπέστησαν τις βαρύτερες απώλειες ανάμεσα στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, καθώς οι φοβισμένοι επενδυτές συνέχισαν να "ξεφορτώνονται"...

    08:15 27/07

    Φτηνά και "μπαρουτοκαπνισμένα": Τα τουρκικά drones διευρύνουν την αγορά τους στο εξωτερικό

    Η Άγκυρα εξάγει για πρώτη φορά drones ακόμη και στην Ευρώπη.

    09:51 26/07

    Πώς να καταλάβετε εάν το κινητό σας έχει παραβιαστεί από το λογισμικό Pegasus

    Τα δημοφιλή και γνωστά προγράμματα antivirus δεν μπορούν να το εντοπίσουν.

    08:47 24/07

    Οι υψηλότερα αμειβόμενοι οδηγοί της Formula 1

    Ο Λιούις Χάμιλτον παραμένει στην pole position όσον αφορά τα έσοδα, ηγούμενος μιας ομάδας πιλότων της F1 που συνολικά αναμένεται να κέρδισει 211 εκατ. δολάρια το 2021.

    08:07 23/07

    Tι συμβαίνει με τα Ολυμπιακά χωριά μετά το τέλος των αγώνων

    Οι Ολυμπιακοί αγώνες απαιτούν από τις πόλεις υποδοχής να φιλοξενήσουν δεκάδες χιλιάδες αθλητές συνήθως σε ένα νεόκτιστο Ολυμπιακό Χωριό με αρκετές χώρες να το εκμεταλλεύονται με διάφορους (μερικές...

    03:04 23/07

    Πόσα επιπλέον χρήματα μπορεί να κερδίσει ο Αντετοκούνμπο τώρα που κατέκτησε τον τίτλο του NBA

    H ιστορική εμφάνιση Αντετοκούνμπο σε έναν από τους καλύτερους τελικούς NBA όλων των εποχών. Πώς επηρεάζει τις συνεργασίες του.

    08:15 22/07

    Συμφωνία-μαμούθ στον χώρο των κρυπτονομισμάτων

    Το ανταλλακτήριο παραγώγων κρυπτονομισμάτων FTX συγκέντρωσε χρηματοδότηση ρεκόρ ύψους $900 εκατ. δολαρίων.

    07:42 21/07

    Ο γενικός εισαγγελέας του Νιού Τζέρσι "απειλεί" με αναστολή πλατφόρμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών bitcoin

    Ενδεχομένως να αποτελεί το πρώτο σημάδι περιορισμού μιας ακμάζουσας αγοράς.

    07:41 21/07

    Η IPO της Robinhood θα κάνει τους δισεκατομμυριούχους ιδρυτές της πλουσιότερους

    Η εφαρμογή χρηματιστηριακών συναλλαγών στοχεύει σε αποτίμηση έως και $35 δισ..

    07:57 20/07

    Pegasus Spyware: Έχει όντως "σημαντικά" προβλήματα ασφαλείας το iMessage της Apple;

    Εκτιμάται ότι η εφαρμογή της Apple δεν παρέχει ασφάλεια στους χρήστες της από "μηδενικού κλικ" επιθέσεις χάκινγκ.