Παρασκευή, 18-Σεπ-2020 07:45
Πώς οι Tesla και Nikola θα ορίσουν το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων εάν δεν διαθέτουν τις μπαταρίες;

Της Ellen R. Walid
Η Tesla ετοιμάζεται για ένα μεγάλο γεγονός την επόμενη εβδομάδα. Στις 22 Σεπτεμβρίου η Tesla θα πραγματοποιήσει με ένα live streaming την Battery Day μαζί με την ετήσια συνάντησή της. Η Tesla αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις σχετικά με την μπαταρία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα εκατομμύρια μίλια, όπως επίσης και πληροφορίες σχετικά με το εύρος της μπαταρίας, τη μείωση της χρήσης του κοβαλτίου και τη μείωσης του κόστους παραγωγής των μπαταριών. Όλα αυτά ακούγονται φανταστικά αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε το εξής: Είναι όντως αυτές οι καινοτομίες και οι εξελίξεις που η Tesla πρέπει να λανσάρει από τη στιγμή που δεν παράγει η ίδια τις μπαταρίες της;
Πρέπει η Tesla ή οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων να "πιστωθεί" για το ηλεκτρικό μέρος του οχήματος εάν δεν κατασκευάζει ο ίδιος την "καρδιά" αυτού του οχήματος;
Η Tesla συνεργάζεται με την Panasonic για να κατασκευάσει τις περισσότερες μπαταρίες της. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μια τριετή τροποποίηση της συμφωνίας τους τον Ιούνιο. H Electrek, μια ιστοσελίδα του κλάδου, επιμένει ότι η Tesla ετοιμάζεται να κατασκευάσει τα δικά της κελιά μπαταριών στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια αλλά φαίνεται ότι βρίσκεται στη φάση σχεδιασμού και δοκιμών, στην καλύτερη περίπτωση. Επιπλέον, αυτή η μπαταρία του ενός εκατομμυρίου μιλίων για την οποία έγραψε το Car and Driver έχει να κάνει με τη συνεργασία της εταιρείας με την China Contemporary Amperex Technology Ltd.
Τώρα, αναμένουμε τις ανακοινώσεις από τον Elon Musk από την εκδήλωση της 22ης Σεπτεμβρίου, όπως έχουμε ακούσει και για άλλες μεγάλες ανακοινώσεις κατά το παρελθόν. Πέρυσι, ήταν ένα το Cybertruck. Πριν από τρία χρόνια, η Tesla ανακοίνωσε ένα ηλεκτρικό όχημα 18 τροχών και ένα νέο roadster. Πριν από τέσσερα χρόνια, η Tesla λάνσαρε ηλιακά πλακάκια οροφής και το Powerwall 2, μια νέα οικιακή μπαταρία. Από αυτές τις μεγάλες ανακοινώσεις, μόνο το Powerwall 2 έχει χρησιμοποιηθεί από αρκετούς καταναλωτές προς το παρόν. Επομένως, είναι καλύτερο να αναμένουμε τις ανακοινώσεις της 22ης Σεπτεμβρίου με λίγο σκεπτικισμό.
Παρά τον σκεπτικισμό, μια φθηνότερη μπαταρία που αντέχει στον χρόνο σίγουρα θα ήταν μεγάλη είδηση. Η Tesla πιθανότατα θα επωφεληθεί από ένα ακόμα άλμα στην τιμή της μετοχής της.
Η Nikola μια εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά και έκανε τη δημόσια εγγραφή της την άνοιξη ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα μια συμφωνία με την General Motors η οποία και ώθησε την τιμή της μετοχής της κατά 40%. Στην πραγματικότητα η GM, η οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη δική της μπαταρία και τη δική της ηλεκτρική τεχνολογία υπέγραψε πρόσφατα ένα μνημόνιο συνεργασίας προκειμένου να παράσχει την τεχνολογία της στην Honda.
Εδώ έχουμε την Tesla να συνεργάζεται με αρκετές άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic και μιας κινεζικής εταιρείας, για την παραγωγή μπαταριών. Η Nikola συνεργάζεται με την GM για να φτιάξει τις μπαταρίες της. Ακόμα και η Honda σκοπεύει να πάρει τις μπαταρίες από τη GM για τη γραμμή των ηλεκτρικών οχημάτων της. Εν τω μεταξύ η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί κατά 800% μέσα σε ένα χρόνο, η μετοχή της Nikola κατά 40% από τη ανακοίνωση της συμφωνίας. Η μετοχή της Panasonic κινείται ανοδικά κατά 10% ενώ η μετοχή της GM στο έτος έχει σημειώσει πτώση.
Οι πιο εκπληκτικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων δεν κατασκευάζουν τις δικές τους μπαταρίες. Με άλλα λόγια δεν παρέχουν το ηλεκτρικό μέρος του ηλεκτρικού οχήματος. Ωστόσο παίρνουν όλη την "δόξα" για αυτό. Η GM και η Panasonic καθώς και άλλοι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να λειτουργήσουν διαφορετικά προκειμένου να προωθήσουν την δική τους δουλειά και πρέπει να σκεφτούμε ποιος τελικά θα κυριαρχήσει στον κλάδο. Θα είναι η φίρμα του αυτοκινήτου ή η εταιρεία που μπορεί να κατασκευάσει τις "καρδιές" των μηχανών αυτών των οχημάτων;
Τα μηνύματά του ήταν –τουλάχιστον– παραπλανητικά, καθώς η ρωσική οικονομία παρουσιάζει σαφή σημάδια ύφεσης.
Προτεραιότητα στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των διαφόρων business units σε τοπικό επίπεδο δίνει η SKF Hellas, όπως αναφέρει η Ράνια Πατσιοπούλου Managing Director της εταιρείας.
Όταν η Ουκρανία βύθισε το ρωσικό καταδρομικό Moskva στις 13 Απριλίου, στέρησε από τον ρωσικό στόλο της Μαύρης Θάλασσας την κύρια αεράμυνά του.
Έλον Μασκ εξέφρασε για άλλη μια φορά την υποστήριξή του στον ανταγωνιστή του Bitcoin που βασίζεται σε ένα meme βοηθώντας την τιμή του να ανακάμψει κατά περίπου 20%.
Στη δεύτερη θέση η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και ακολουθεί η επίσης ενεργειακή Total. Στη δεκάδα και ο ρωσικός κολοσσός Gazprom.
Τα κέρδη των κορυφαίων εισηγμένων στις ΗΠΑ εκτινάχθηκαν άνω του 61%. Η μεγάλη επιστροφή της ExxonMobil και οι εταιρείες που εξοστρακίστηκαν από το top-10.
Μοναδικό μέλος της λίστας σε ηλικία κάτω των 30 ο Γιάννης Αντετοκούνμπο. Στην κορυφή Μέσι και Λεμπρόν Τζέημς.
Η "γαλβανισμένη" Ευρώπη δείχνει ότι αλλαγές γίνονται -και γρήγορα- εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση.
Πρόσφατες αναλύσεις δείχνουν ότι ένα ΤΒ2 βρέθηκε στην Ουκρανία κατευθείαν από τη γραμμή παραγωγής.
Η δεύτερη ακριβότερη εξαγορά αθλητικής ομάδας μετά από εκείνη των Μπρούκλιν Νετς το 2019.
Θα δώσει την ευκαιρία στις ελληνικές επιχειρήσεις να εμφανιστούν στην παγκόσμια σκηνή.
Η ακλόνητη πίστη του CEO της Rosneft στον Ρώσο πρόεδρο εδώ και δύο δεκαετίες τον έχει κάνει πάμπλουτο.
Ο Βλαντίμιρ Ποτάνιν δεν έχει δεχθεί ακόμη κυρώσεις από τις ΗΠΑ ή την ΕΕ.
Η τακτική των Σαουδαράβων μπορεί να είναι ένδειξη μιας "σιωπηλής συνεργασίας" με τη Δύση. Ποιος είναι ο πιθανός αντίκτυπος στην Ευρώπη από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο;
Σύμφωνα με τον Χοντορκόφσκι, όσοι πιστεύουν ότι η Δύση μπορεί να διαπραγματευτεί την ειρήνη με τον Πούτιν και να επιστρέψει στις "συνήθεις συναλλαγές" με τη Ρωσία, κάνουν μια "πολύ επικίνδυνη σκέψη".
Εκτινάχθηκε ο αριθμός εταιρειών που ιδρύθηκαν από Ρώσους πολίτες στην Τουρκία το τελευταίο δίμηνο.