Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Φεβ-2020 08:46

    Συγκρίνοντας την Tesla με την Toyota

    Συγκρίνοντας την Tesla με την Toyota
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Των Trefis Team, Great Speculations

    Η τιμή της μετοχή της Tesla έχει ενισχυθεί 2,5 φορές κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, καθιστώντας την εταιρεία τη δεύτερη μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μετά την Toyota, η οποία από πολλές απόψεις αποτελεί σημείο αναφοράς στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για την κερδοφορία και την αποτελεσματική λειτουργία της.

    Στην παρούσα ανάλυση, συγκρίνουμε τα βασικά έσοδα, τα περιθώρια κέρδους και τα λειτουργικά μεγέθη της Tesla με αυτά της Toyota.

    - Τα έσοδα της Toyota από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν σε περίπου 253 δισ. δολάρια το 2019, έναντι σχεδόν 21 δισ. δολαρίων που εμφάνισε η Tesla.

    - Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Tesla διαμορφώθηκε σε 21% το 2019, χαμηλότερα από το 25% που ήταν το 2016, ωστόσο παρέμεινε σε υψηλότερο επίπεδο από το αντίστοιχο περιθώριο της Toyota, που διαμορφώθηκε στο 17%.

    - Οι διαφημιστικές, λειτουργικές και διοικητικές δαπάνες, καθώς και οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη της Tesla, ως ποσοστό των εσόδων, είναι υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες δαπάνες της Toyota, αν και μειώνονται με ταχύ ρυθμό καθώς η εταιρεία αυξάνει τα έσοδά της.

    - Ως πιο "ώριμη” επιχείρηση, η Toyota βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από την Tesla σε όρους αποδοτικότητας της παραγωγής, κατασκευάζοντας περισσότερα οχήματα ανά εργαζόμενο, ενώ αξιοποιεί καλύτερα τα πάγια περιουσιακά της στοιχεία και τα αποθέματά της.

    Ακολουθεί αναλυτική σύγκριση βασικών οικονομικών μεγεθών των δύο επιχειρήσεων. (Σημείωση: Η οικονομική χρήση της Toyota κλείνει τον Μάρτιο, ενώ της Tesla τον Δεκέμβριο. Στο πλαίσιο της ανάλυσης έχουν εξαιρεθεί τα μεγέθη της Toyota που προέρχονται από τον χρηματοοικονομικό τομέα).

    Έσοδα, όγκος παραγωγής και τιμή πώλησης

    Έσοδα αυτοκινητοβιομηχανίας

    Τα έσοδα της Toyota από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν στο ποσό των 253 δισ. Δολαρίων το 2019, έναντι περίπου 21 δισ. δολαρίων της Tesla.

    Ωστόσο, τα έσοδα της Tesla κατέγραψαν μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης, σημειώνοντας άνοδο κατά 48% έναντι 1% της Toyota.

    Όγκος παραγωγής οχημάτων και μέση τιμή πώλησης

    Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla το 2019 διαμορφώθηκαν σε 368.000 οχήματα, έναντι περίπου 9 εκατ. οχημάτων που πούλησε η Toyota.

    Tesla vs Toyota_2

    Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή πώλησης των οχημάτων της Tesla είναι δύο φορές υψηλότερη από την αντίστοιχη της Toyota, διαμορφούμενη στα 57.000 δολάρια, αν και βαίνει μειούμενη χάρη στο λανσάρισμα του Model 3.

    Tesla vs Toyota_3

    Μεικτό περιθώριο κέρδους και λειτουργικές δαπάνες

    Μεικτό περιθώριο κέρδους

    Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Tesla διαμορφώθηκε το 2019 στο 21%, χαμηλότερα από το επίπεδο του 25% που βρισκόταν το 2016, καθώς η εταιρεία ενισχύει την παραγωγή του πιο οικονομικό μοντέλου της, του Model 3.

    Ωστόσο, ενδέχεται το περιθώριο αυτό να βελτιωθεί μελλοντικά, ως απόρροια της αύξηση του όγκου παραγωγής και της αξιοποίησης αυτοματοποιημένων διαδικασιών.

    Στον αντίποδα, το μεικτό περιθώριο κέρδου της Toyota το 2019, διαμορφώθηκε περίπου στο 17%.

    Λειτουργικά έξοδα

    - Οι διαφημιστικές, λειτουργικές και διοικητικές δαπάνες, καθώς και οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη της Tesla, ως ποσοστό των εσόδων, είναι υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες δαπάνες της Toyota, αν και μειώνονται με ταχύ ρυθμό καθώς η εταιρεία αυξάνει τα έσοδά της.

    Tesla vs Toyota_4

    Άλλα λειτουργικά μεγέθη

    Δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας αποθεμάτων

    Ο συγκεκριμένος δείκτης προκύπτει από τον λόγο του κόστους των πωληθέντων προϊόντων προς το μέσο ύψος των αποθεμάτων της επιχείρησης. Όσο υψηλότερος είναι ο δείκτης καταδεικνύει ότι η επιχείρηση είναι πιο αποδοτική όσον αφορά τη διαχείριση των αποθεμάτων της.

    Ο δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας αποθεμάτων της Toyota διαμορφώθηκε το 2019 στο 9, έναντι 5 για την Tesla το ίδιο διάστημα.

    Σε ό,τι αφορά όμως τον δείκτη ταχύτητας είσπραξης απαιτήσεων, που καταδεικνύει πόσο γρήγορα μια εταιρεία εισπράττει τις απαιτήσεις που έχει από τους πελάτες της, η Tesla φαίνεται να βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο από την Toyota, καθώς ο χρόνος είσπραξης των απαιτήσεων της Tesla κυμαίνεται στις 20 ημέρες έναντι 30 ημερών για την Toyota.

    Παραγωγή ανά μονάδα εργαζομένου πλήρους απασχόλησης

    Εκτιμάται ότι η παραγωγή της Tesla ανά μονάδα εργαζομένου πλήρους απασχόλησης διαμορφώθηκε το 2019 στα 9 οχήματα ανά εργαζόμενο, έναντι περίπου 24 οχημάτων ανά εργαζόμενο που ήταν το ίδιο διάστημα ο αντίστοιχος δείκτης για την Toyota. (Σημειώνεται ότι στην περίπτωση της Toyota υπολογίστηκε το σύνολο των εργαζομένων της επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στο τμήμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών).

    Ωστόσο, η Tesla φαίνεται να είναι σε θέση να βελτιώσει σημαντικά την επίδοσή της στην συγκεκριμένο τομέα, δεδομένου αυτοματοποιεί όλο και περισσότερο τις γραμμές παραγωγής της.

    Δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας ενεργητικού και κεφαλαιουχικές δαπάνες

    Ο εν λόγω δείκτης προκύπτει από τον λόγο του κύκλου εργασιών προς τα πάγια περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και καταδεικνύει πόσο αποδοτικά αξιοποιεί η επιχείρηση τα περιουσιακά της στοιχεία. Όσο υψηλότερη η τιμή του δείκτη, τόσο καλύτερα.

    Ο συγκεκριμένος δείκτης για την Toyota διαμορφώνεται στις 2,7 φορές, έναντι 1,9 φορών για την Tesla, αν και ο δείκτης της τελευταία βαίνει σταθερά αυξανόμενος.

    Τέλος, σημειώνεται ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Tesla ανήλθαν στο 1,3 δισ. δολάρια, ήτοι περίπου στο 1/10 των αντίστοιχων δαπανών της Toyota το 2019.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    14:25 01/04

    Συνεργασία Carrefour - Uber Eats για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών delivery λόγω lockdown στη Γαλλία

    Η υπηρεσία θα ξεκινήσει πιλοτικά στις 6 Απριλίου και θα είναι διαθέσιμη μέσω 15 καταστημάτων της Carrefour στην περιοχή του Παρισιού, ενώ δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες αγορές της...

    08:07 01/04

    Εμβόλιο της δεκαετίας του 1920 δοκιμάζεται κατά του κορονοϊού

    Εμβόλιο κατά της φυματίωσης στο μικροσκόπιο επιστημόνων σε πέντε χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

    00:41 31/03

    Μια Νεοϋορκέζα μιλά για την "καραντίνα" στο "Μεγάλο Μήλο"

    H διευθύντρια σύνταξης διεθνών εκδόσεων της Forbes Media, Katya Soldak, μας αποκαλύπτει μέσα από τα δικά της μάτια πώς βιώνει το lockdown η Νέα Υόρκη. Δεν αποκομίζεις την εικόνα της κοινωνικής...

    13:09 30/03

    Ο Trump επεκτείνει τα μέτρα και υπαναχωρεί από την ιδέα για εκ νέου άνοιγμα της οικονομίας έως το Πάσχα

    Ο Πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε την Κυριακή ότι επεκτείνει τα ομοποσνδιακά μέτρα για κοινωνική απομάκρυνση μέχρι τις 30 Απριλίου, οπισθοχωρώντας σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, οπότε έλεγε πως ...

    00:06 30/03

    Η ύφεση στις ΗΠΑ λόγω του κορονοϊού βαθαίνει, "δεν είναι μόνο για ένα τρίμηνο"

    Η TS Lombard αναθεώρησε πτωτικά τις εκτιμήσεις για το ΑΕΠ των ΗΠΑ το β' τρίμηνο στο -17%.

    10:48 28/03

    Κινεζικές θεωρίες συνωμοσίας: Αμερικανίδα μετέδωσε τον κορονοϊό στην Ουχάν

    Η κινεζική εφημερίδα "Global Times" επικαλείται τους ισχυρισμούς ενός "ακροδεξιού συνωμοσιολόγου του YouTube".

    12:57 27/03

    Ο δισεκατομμυριούχος Mike Ashley απολογείται για τις γκάφες του εν μέσω κορονοϊού

    Ο Mike Ashley, ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της Sports Direct, ζήτησε δημόσια συγγνώμη μετά την κριτική που δέχτηκε για το lobbying που άσκησε στη βρετανική κυβέρνηση ώστε να διατηρήσει ανοιχτά τα ...

    08:20 27/03

    Το πετρέλαιο οδεύει στα $10 το βαρέλι καθώς το lockdown εκμηδενίζει τη ζήτηση

    Στο χείλος του γκρεμού η πετρελαϊκή βιομηχανία των ΗΠΑ καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει εκμηδενίσει τη ζήτηση.

    18:27 26/03

    Ο Branson δημιουργεί πακέτο διάσωσης $250 εκατ., για να προστατεύσει το μέλλον των υπαλλήλων του

    Ο Branson έγραψε σε σημείωμα του ότι τα χρήματα έχουν σκοπό να ''σώσουν θέσεις εργασίας'' και ότι τα τα 250 εκατ.  δολάρια "είναι πιθανότατα μόνο η αρχή".

    10:05 26/03

    Μπιλ Γκέιτς για τον κορονοϊό: "Μόνη επιλογή για τις ΗΠΑ η ολική απομόνωση για 6-10 εβδομάδες"

    Ώστε να αποφευχθούν οι ολέθριες συνέπειες που βίωσαν η Ουχάν και η βόρεια Ιταλία και να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά στην οικονομία της χώρας.

    08:44 24/03

    Πού μπορεί να "κρύβεται" η θεραπεία για τον κορονοϊο, σύμφωνα με κορυφαίο ιολόγο

    Τι δηλώνει ο Δρ Peter Palese, επικεφαλής Τμήματος Μικροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή Icahn Mount Sinai.

    16:55 23/03

    Σίνζο Άμπε: Ανοιχτό το ενδεχόμενο αναβολής των Ολυμπιακών Αγώνων λόγω κορονοϊού

    Για πρώτη φορά, ο Σίνζο Άμπε αναγνώρισε το γεγονός πως, υπό αυτές τις συνθήκες, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να διεξαχθούν φέτος.

    14:50 23/03

    Κυβερνήτης Νέας Υόρκης: Ξεκινούν κλινικές δοκιμές για την θεραπεία από τον κορονοϊό

    Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Andrew Cuomo δήλωσε ότι οι δοκιμές φαρμάκων για θεραπεία από τον κορονοϊό θα ξεκινήσουν από αύριο Τρίτη.

    08:37 23/03

    Γιώργος Κελεσίδης: Ο Έλληνας που "φέρνει" τη νανοτεχνολογία στην ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος

    Η έρευνά του πάνω στη μορφολογία των νανοσωματιδίων άνθρακα από την καύση υδρογονανθράκων τού έδωσε μια θέση στην φετινή ευρωπαϊκή λίστα "30 κάτω των 30" του Forbes.

    08:08 23/03

    Ο δισεκατομμυριούχος λιανέμπορος Philip Green "αρνείται" να πληρώσει ενοίκια... λόγω κορονοϊού

    Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης του λιανεμπορικού ομίλου Arcadia "αρνείται" να καταβάλλει ενοίκια για τα καταστήματα που μισθώνει σε μια προσπάθεια να διασώσει την αυτοκρατορία.

    09:44 22/03

    Τεράστιο το οικονομικό πλήγμα της πανδημίας, σύμφωνα με μεγάλες τράπεζες

    Οι οικονομολόγοι τραπεζών και funds αναμένουν μια πρωτόγνωρη παγκόσμια ύφεση για το 2020.