Σάββατο, 23-Νοε-2019 10:43
Μεγάλο στοίχημα η επιτυχία του SUV της Aston Martin, αξίας 190.000 δολαρίων

Του Neil Winton
Η Aston Martin, η ιστορική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων, πιστεύει ότι ο κινηματογραφικός μυστικός πράκτορας James Bond έχει κάνει οικογένεια, και έτσι κατασκεύασε για αυτόν ένα SUV, το DBX, που αποκαλύφθηκε στο Πεκίνο της Κίνας.
Το DBX είναι το πρώτο SUV στην ιστορία 106 χρόνων της Aston Martin.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Aston Martin, Andy Palmer, έδωσε ιδιαίτερη και υπερβολική βαρύτητα σε αυτό το γεγονός, κατά το λανσάρισμα του νέου οχήματος.
"Δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια πόσο συναρπαστικό και σημαντικό είναι το DBX για την Aston Martin. Αυτό το πανέμορφο SUV έχει ήδη οδηγήσει την εταιρεία σε νέα επίπεδα και έχει ανοίξει νεους ορίζοντες που εμπνέουν. Το DBX, επίσης, συμβολίζει ένα κρίσιμο ορόσημο στην εξέλιξη αλλά και την ολοκλήρωση της τελικής φάσης του σχεδίου της Aston Martin με την κωδική ονομασία 'Second Century Plan', που όχι μόνο αντιπροσωπεύει την επέκταση της γκάμας των αυτοκινήτων μας, αλλά και σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του δεύτερου εργοστασίου της Aston Martin", τόνισε με έμφαση ο Palmer.
Κάτω από το καπό βρίσκεται μια νέα έκδοση του twin-turbo V8 κινητήρα 4,0 λίτρων της AMG που γνωρίζουμε από τα DB11 και Vantage, με απόδοση 550 PS και 700 Nm ροπής. Η δύναμη μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων σε συνδυασμό με ενεργό κεντρικό διαφορικό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eDiff) στον πίσω άξονα. Η Aston Martin ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4" και τελική ταχύτητα 292 χλμ./ώρα, τονίζοντας πως αυτό το SUV έχει ψυχή από sportscar.
Το DBX κοστίζει 158.000 λίρες στη Βρετανία, 193.500 ευρώ στη Γερμανία (μετά από φόρους) και 189.900 δολάρια στις ΗΠΑ (προ φόρων). Οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 2ο τρίμηνο του 2020.
Το DBX θα κατασκευάζεται στη Βρετανία, στο νέο εργοστάσιο που εδρεύει στην Ουαλία, στο St Athan.
Το νέο SUV έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για την εταιρεία. Η Aston Martin στο τρίτο τρίμηνο του 2019 κατέγραψε ζημίες 13,5 εκατ. λιρών (17,3 εκατ. δολ.), ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι είχε παρουσιάσει κέρδη 3,1 εκατ. λιρών (4 εκατ. δολ.). Τους πρώτους 9 μήνες του 2019 οι προ φόρων ζημίες έφτασαν τα 92,3 εκατ. λίρες (118 εκατ. δολ.), ενώ στο περσινό εννιάμηνο τα 23,9 εκατ. λίρες (30,6 εκατ. δολ.).
Η Aston Martin έχει προσπαθήσει να περιορίσει τα κόστη και μείωσε τις επενδύσεις φέτος στα 300 εκατ. λίρες (384 εκατ. δολ.) από 345 εκατ. λίρες πέρυσι (442 εκατ. δολ.).
Οι αναλυτές επισημαίνουν πως σε περίπτωση αποτυχίας του DBX το μέλλον της Aston Martin προβλέπεται αμφίβολο. Και πρέπει να είναι ένα εξαιρετικό όχημα για να ανταγωνιστεί τα υπόλοιπα SUV της αγοράς, όπως Bentley Bentayga, Rolls Royce Cullinan, Lamborghini Urus και Ferrari Purosangue.
Σε μια πρόσφατη έκεθσή του, ο Max Warburton, αναλυτής της Bernstein Research, επιβεβαίωσε ότι όλα εξαρτώνται από την επιτυχία του DBX, το οποίο θα κυκλοφορήσει αρχικά στο Λος Άντζελες.
"Η επιλογή της τοποθεσίας κυκλοφορίας τα λέει όλα. Αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να προετοιμαστεί στην εντέλεια στην Κίνα, ενώ έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τα περιουσιακά στοιχεία της Aston. Η ευκαιρία είναι πολύ μεγάλη, καθώς τα ανταγωνιστικά SUV συνεχίζουν να πουλάνε πολύ καλά, και το DBX, σύμφωνα με εμάς, δείχνει σπουδαίο. Προβλέπουμε πωλήσεις 2.000 DBX το 2020 και 4.000 το 2021", αναφέρει ο Warburton.
"Η Aston Martin δείχνει έτοιμη να επιβιώσει το 2019 και θα μπορέσει να παρουσιάσει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα το 2020, εάν το DBX έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, οδηγώντας σε ανάκαμψη των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας", συμπληρώνει με νόημα ο Warburton.
Η μετοχή της Aston Martin διαπραγματευόταν στις 19 λίρες τον περσινό Οκτώβριο, αλλά έκτοτε βυθίστηκε περισσότερο. Την Τετάρτη η μετοχή διαπραγματευόταν στις 4,4 λίρες. Τον Ιούλιο η εταιρεία εξέδωσε μια προειδοποιητική ανακοίνωση για μειωμένα κέρδη, περιορίζοντας τα μεγέθη της παραγωγής για το 2019 στα 6.200 με 6.500 οχήματα από 7.100 οχήματα.
Η Investindustrial, ιδιωτική εταιρεία κεφαλαίων, κατέχει μερίδιο 34% στην Aston Martin, ενώ η Daimler ένα 4%. Η Mercedes κατασκευάζει ορισμένους κινητήρες της Aston Martin.
Η πλατφόρμα που κάνει θραύση μεταξύ των εφήβων και τους "ανταμείβει" με εκατ. δολάρια.
Οι αναλυτές φοβούνται ότι η απόδοση της μετοχής θα μπορούσε να "μιμείται" την ακραία μεταβλητότητα του bitcoin.
Mια κίνηση που φαντάζει εξαιρετική εν όψει των εορτασμών που αναμένονται στη μετά πανδημίας εποχή.
Και με δικαστική "βούλα" χάνει τα χρήματα που μεταβίβασε... κατά λάθος σε δανειστές της Revlon.
Η Boeing συνέστησε τις αεροπορικές εταιρείες να κρατήσουν στο έδαφος τα αεροσκάφη τύπου 777 που είναι εξοπλισμένα με έναν συγκεκριμένο τύπο μηχανής μια μέρα μετά την αναγκαστική προσγείωση ενός...
Ο Μασκ δημιούργησε τους δικούς του αντιπάλους, που ήδη αξίζουν δισ. δολάρια.
Η τιμή του bitcoin αυξήθηκε 9% το Σάββατο, φτάνοντας τα 57.350 δολάρια.
Τα περιουσιακά στοιχεία για τα οποία ενδεχομένως να αντιδικήσουν.
Προσφέρει φορολογικά κίνητρα για τη δημιουργία εταιρειών ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας με απώτερο στόχο αυτές να συμβάλλουν στην ευημερία του τόπου.
Πρόκειται για την τελευταία περίπτωση ενός μεγάλου χρηματοοικονομικού παίκτη που δείχνει ενδιαφέρον στα ψηφιακά νομίσματα.
Το ράλι της GameStop θα μπορούσε να του αποφέρει έως και 1,5 δισ. δολ., στο αποκορύφωμά του.
Μέσα σε αυτό το χάος που επέφερε το πανδαιμόνιο γύρω από τη μετοχή της GameStop, ορισμένοι κατάφεραν να γίνουν εκατομμυριούχοι εν ριπή οφθαλμού.
Ο Γκέιτς έχει σχέδιο για να σώσει τον πλανήτη από την καταστροφική κλιματική αλλαγή. Πού επενδύει ο ίδιος και γιατί;
Οι ομοιότητες των συνθηκών σήμερα με την εποχή της φούσκας των dot-com.
Η τουρκική πολεμική αεροπορία διαθέτει πάνω από 200 F-16, από τις εκδόσεις Block 30 έως τις Block 50.
Το καθεστώς της επιτροπείας (conservatorship) έδωσε σε τρίτους το δικαίωμα διαχείρισης της περιουσίας της.