Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Οκτ-2019 00:05

    Ιάκωβος Ανδρεανίδης: Η βιώσιµη ανάπτυξη ταιριάζει στη Lidl Ελλάς

    Ιάκωβος Ανδρεανίδης: Η βιώσιµη ανάπτυξη ταιριάζει στη Lidl Ελλάς
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με άξονα την καινοτοµία, την ποιότητα και την ανθρωποκεντρική ανάπτυξη σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, η Lidl Ελλάς παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία, επενδύει κεφάλαια και πόρους και επανασχεδιάζει διαρκώς τις διαδικασίες και τη στρατηγική της αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήµατα για την ισχυροποίησή της στον κλάδο. 

    Όπως αναφέρει στο "Forbes" ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, την προηγούµενη εταιρική χρήση ο κύκλος εργασιών της εταιρείας σηµείωσε αύξηση της τάξης του 4,3%. Σε εξίσου ανοδικά επίπεδα και ακόµα υψηλότερα σε σχέση µε το αντίστοιχο περσινό διάστηµα κινείται ο τζίρος και φέτος, µε αποτέλεσµα να διευρύνει περαιτέρω το µερίδιό της στην αγορά. 

    Αναφορικά µε τον κλάδο στην Ελλάδα, υπάρχουν ενθαρρυντικά σηµάδια µε βελτιωµένα νούµερα, όπως αναφέρει ο ίδιος, ωστόσο, όπως σηµειώνει, είναι πολύ νωρίς για να βγάλει κανείς συµπεράσµατα για το σύνολο της αγοράς.

    -  Κύριε Ανδρεανίδη, όλα αυτά τα χρόνια που είστε στην Ελλάδα έχετε καταστήσει σαφές ότι στόχος σας είναι να γίνετε βασικός παίκτης στην αγορά τόσο από άποψη τζίρου όσο και από άποψη διεισδυτικότητας στο ελληνικό καλάθι. Ποιο είναι το πλάνο για να στηρίξετε αυτήν τη στρατηγική;

    Αυτό που περιγράφετε αποτελεί ουσιαστική συνιστώσα του εξωτερικού πυλώνα της στρατηγικής µας για την ανάπτυξη στην Ελλάδα και προβλέπει ένα φιλόδοξο πρόγραµµα τόσο σε επίπεδο επενδύσεων για την ενίσχυση του δικτύου καταστηµάτων, της προϊοντικής γκάµας και της καταναλωτικής εµπειρίας όσο και για την περαιτέρω εδραίωση της Lidl Ελλάς ως εργοδότη επιλογής αλλά και στρατηγικού συνεργάτη για ακόµα περισσότερους Έλληνες προµηθευτές και παρόχους υπηρεσιών. 

    Με άξονα την καινοτοµία, την ποιότητα και την ανθρωποκεντρική ανάπτυξη σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, η Lidl Ελλάς παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία, επενδύει κεφάλαια και πόρους και επανασχεδιάζει διαρκώς τις διαδικασίες και τη στρατηγική της αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήµατα για την ισχυροποίησή της στον κλάδο. Προτεραιότητά µας είναι η ενίσχυση της παρουσίας µας στον αστικό ιστό της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, ώστε να µπορέσουµε να εξυπηρετήσουµε ακόµα περισσότερες περιοχές όπου οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξηµένες.

    Αναλαµβάνουµε σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών προκειµένου να απαντήσουµε στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών και των συνεργατών µας, που, σε συνδυασµό µε το επιτυχηµένο επιχειρηµατικό µοντέλο, τη µεθοδικότητα, την απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών, την προσθήκη νέων προϊόντων και υπηρεσιών και τη βελτίωση αγοραστικής εµπειρίας, επιτρέπουν την προσέλκυση ολοένα και περισσότερων καταναλωτών, την επαναληψιµότητα και τις συχνότερες επισκέψεις µε µεγαλύτερο καλάθι και, ως εκ τούτου, συµβάλλουν στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και στην επίτευξη των στόχων µας. Εξέχουσα θέση στη στρατηγική µας κατέχει, επίσης, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Βιώσιµη Ανάπτυξη, οι οποίες άλλωστε αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι της αποστολής µας σε όλη τη διάρκεια της ιστορικής µας διαδροµής στο ελληνικό λιανεµπόριο από το 1999 έως σήµερα. 

    - Ποιες ήταν οι επιδόσεις της Lidl Ελλάς την περασµένη χρονιά, πώς κινούνται τα µεγέθη της τη φετινή και πώς βλέπετε να "κλείνει" η φετινή χρονιά για το σύνολο της αγοράς; 

    Την προηγούµενη εταιρική χρήση ο κύκλος εργασιών της εταιρείας σηµείωσε αύξηση της τάξης του 4,3%. Σε εξίσου ανοδικά επίπεδα και ακόµα υψηλότερα σε σχέση µε το αντίστοιχο περσινό διάστηµα κινείται ο τζίρος µας και φέτος, µε αποτέλεσµα να διευρύνουµε περαιτέρω το µερίδιό µας στην αγορά. Είµαστε παραπάνω από αισιόδοξοι για το θετικό κλείσιµο ακόµα µίας επιτυχηµένης χρονιάς, άνω των προβλέψεών µας σε όλα τα µεγέθη. Αναφορικά µε τον κλάδο στην Ελλάδα, υπάρχουν ενθαρρυντικά σηµάδια µε βελτιωµένα νούµερα, ωστόσο είναι πολύ νωρίς για να βγάλει κανείς συµπεράσµατα για το σύνολο της αγοράς.

    - Ποιο είναι το target group των πελατών σας; Υπάρχει διαφορά σε σχέση µε τους καταναλωτές που ψωνίζουν από τα καταστήµατα της µητρικής σας στο εξωτερικό;

    Η Lidl παγκοσµίως είναι ένα δηµοκρατικό brand, που παρέχει ποιοτικά προϊόντα στην καλύτερη τιµή και απευθύνεται στους καταναλωτές όλων των ηλικιών και όλων των επιπέδων της κοινωνίας. Οµοίως, η πελατειακή βάση της Lidl Ελλάς στη χώρα µας είναι πολύ ευρεία και περιλαµβάνει λιανικούς καταναλωτές αλλά και επιχειρήσεις σε όλη την ελληνική επικράτεια. 

    -  Στα σχέδιά σας βρίσκεται η είσοδός σας στο ηλεκτρονικό εµπόριο ή η επέκταση σε άλλες κατηγορίες προϊόντων;

    Είµαστε έτοιµοι σε επίπεδο υποδοµών µητρικής σε προϊόντα non-food, ωστόσο έχουµε συνειδητά επιλέξει να µη "λανσάρουµε" ηλεκτρονικό κατάστηµα τη δεδοµένη χρονική στιγµή, καθώς θεωρούµε ότι τα µεγέθη στην Ελλάδα είναι ακόµη µικρά. 

    Η κατηγορία των online αγορών αναµένεται να είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόµενη στα FMCG, όµως το ψηφιακό κανάλι στα τρόφιµα θα γίνει κερδοφόρο µόνο όταν υπάρχουν µεγάλοι όγκοι παραγγελιών και οργανωθεί σωστά και αποδοτικά η διαδικασία της διανοµής και εξυπηρέτησης. Αξίζει να σηµειωθεί ότι πολλοί από τους first movers έχουν ήδη τις πρώτες ενδείξεις και τίθενται µεγάλα ερωτήµατα ως προς την κερδοφορία και τη βιωσιµότητα του επιχειρηµατικού µοντέλου στα τρόφιµα.

    Αναφορικά µε την επέκταση σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, δεν υπάρχει προς το παρόν κάτι στα σκαριά.

    -  Ποιο είναι το επενδυτικό πρόγραµµα της Lidl Ελλάς για τη φετινή χρονιά, ποιο το ύψος το 2020 και πού θα κατευθυνθούν αυτά τα κεφάλαια; 

    Το επενδυτικό πλάνο για φέτος ανέρχεται στα 120 εκατοµµύρια ευρώ, ενώ για την επόµενη οικονοµική χρήση θα κινηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα µε το φετινό και θα αφορά κυρίως τη δηµιουργία νέων σηµείων πώλησης, ανακαινίσεις και εκσυγχρονισµούς καταστηµάτων, αλλά και την υποδοµή πληροφοριακών συστηµάτων σε όλα τα καταστήµατα και τις αποθήκες.

    -  Τι ποσοστό των προϊόντων που πωλούνται µέσω των καταστηµάτων σας είναι επώνυµα και µε πόσους Έλληνες παραγωγούς–προµηθευτές συνεργάζεστε;

    Πλέον 20% των προϊόντων που θα βρει κανείς στα ράφια των καταστηµάτων µας είναι επώνυµα, ενώ περισσότερο από το 60% του τζίρου προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προµηθευτών. 

    Συνολικά συνεργαζόµαστε µε περισσότερους από 2.890 Έλληνες προµηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, εκ των οποίων περισσότεροι από 400 είναι προµηθευτές προϊόντων που υιοθετούν τις ίδιες αξίες µε εµάς, προσφέροντας στον Έλληνα καταναλωτή ό,τι καλύτερο παράγουν.

    -  Τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει η συζήτηση για τη βιώσιµη ανάπτυξη. Πώς το αντιλαµβάνεται η Lidl αυτό και τι κάνει προς αυτή την κατεύθυνση;

    Είκοσι χρόνια τώρα η βιωσιµότητα είναι συνυφασµένη µε την εταιρική µας κουλτούρα και διατρέχει όλες τις ενέργειές µας. Έχουµε πλήρη συνείδηση και ολοκληρωµένη αντίληψη της ευθύνης µας απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον και αναγνωρίζουµε ότι η βιώσιµη ανάπτυξη της εταιρείας µας είναι άρρηκτα συνδεδεµένη µε τη βιώσιµη ανάπτυξη των ενδιαφερόµενων µερών µας. 

    Προσπαθούµε καθηµερινά για ένα καλύτερο αύριο για όλους, λειτουργώντας υπεύθυνα σε κάθε τοµέα της επιχείρησής µας και εφαρµόζοντας τις βέλτιστες πρακτικές βιωσιµότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας. Στόχος µας είναι να ανταποκρινόµαστε καθηµερινά στις προκλήσεις του υπεύθυνου επιχειρείν και να τηρούµε την υπόσχεσή µας για υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες. Θεωρούµε ιδιαίτερα σηµαντική τη σύνδεση των δραστηριοτήτων µας µε ευρύτερα θέµατα βιώσιµης ανάπτυξης σε εταιρικό, κλαδικό, τοπικό και εθνικό επίπεδο και, για τον λόγο αυτό, χρησιµοποιούµε ως σηµείο αναφοράς της λογοδοσίας και στρατηγικής µας τους Στόχους Βιώσιµης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. 

    Πέρα από τις βιώσιµες πολιτικές στο σύνολο της εφοδιαστικής µας αλυσίδας, σχεδιάζουµε και υλοποιούµε βιώσιµα προϊόντα προς όφελος των καταναλωτών. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν πώς παράγονται τα τρόφιµα και από πού προέρχονται. Η βιώσιµη διατροφή και η βιώσιµη κατανάλωση αποκτούν ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία. Γι’ αυτό και εµείς τροποποιήσαµε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ώστε να µην έχουν πρόσθετα υδρογονωµένα λιπαρά, µειώσαµε κατά 20% τη ζάχαρη και το αλάτι σε βασικές κατηγορίες των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων µας, µειώσαµε τα παρασιτοκτόνα στα νωπά οπωροκηπευτικά µας, επιλέγουµε κακάο πιστοποιηµένο από 100% βιώσιµες φυτείες, διευρύνουµε την γκάµα µας µε περισσότερα προϊόντα πιστοποιηµένα κατά MSC και ASC, όπως επίσης µε βιολογικά προϊόντα και προϊόντα gluten και lactose free. Αξίζει να σηµειωθεί ότι διατηρήσαµε την ένταξή µας στις Τhe Most Sustainable Companies Ιn Greece και για το έτος 2019. Ένα σηµαντικό επίτευγµα για την εταιρεία µας, καθώς αποτελεί απόδειξη πως για τη Lidl Ελλάς η βιώσιµη ανάπτυξη και η διαρκής επιδίωξη του "καλώς επιχειρείν" αποτελούν στρατηγικό προσανατολισµό και δέσµευση.

    Η µείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίµων, η προώθηση µιας ισορροπηµένης διατροφής µε προϊόντα που έχουν βιώσιµα χαρακτηριστικά και η ανακύκλωση υλικών αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του προγράµµατος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας µας. Είκοσι χρόνια τώρα επενδύουµε µε συνέπεια και εξελίσσουµε την επιχειρηµατική µας παρουσία συνεχώς, µαζί µε τους πελάτες, τους εργαζοµένους, τους προµηθευτές, την εθνική οικονοµία και την κοινωνία. 

    -  Πρόσφατα ανακοινώσατε τη συµπαραγωγή παράστασης µουσικού θεάτρου µε την Εθνική Λυρική Σκηνή µε θέµα τη βιώσιµη ανάπτυξη. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

    Η συνεργασία µας µε την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018, µε τη Lidl Eλλάς ως χορηγό των εκπαιδευτικών εργαστηρίων µουσικής, µουσικού θεάτρου και καλλιτεχνικής δηµιουργίας. Ως επόµενο βήµα σκεφτήκαµε να τολµήσουµε τη δηµιουργική σύνδεση θεµάτων που αφορούν γενικότερα τη βιώσιµη ανάπτυξη µε τον πολιτισµό. Μια συνολική πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση ευαισθητοποίησης, κυρίως της επόµενης γενιάς, για το µέλλον του πλανήτη µας. Η συγκεκριµένη ενέργεια αποκτά ακόµα µεγαλύτερη σηµασία αν σκεφτεί κανείς ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που γίνεται πράξη µια συµπαραγωγή παράστασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής µε ιδιωτική εταιρεία. 

    Πρόκειται για την κεντρική παραγωγή µουσικού θεάτρου για παιδιά και νέους της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, βασισµένη στις "Τέσσερις Εποχές" του Βιβάλντι –το εµβληµατικότερο ίσως έργο κλασικής µουσικής, που υµνεί τη φύση, την εναλλαγή των εποχών και την κυκλικότητα του χρόνου– και  πραγµατεύεται µε έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τούς στόχους βιώσιµης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέµατα όπως η µείωση του πλαστικού, η ανακύκλωση και η κυκλική οικονοµία ζωντανεύουν µε µοναδικό τρόπο, παιγνιώδη και ψυχαγωγικό, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική συνείδηση των παιδιών, αλλά και την καλλιτεχνική τους παιδεία. 

    * Οι "Τέσσερις Εποχές" κάνουν πρεµιέρα την Κυριακή 3 Νοεµβρίου στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισµού Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος.

    * * Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:04 24/02

    Τι αποκάλυψε ο Μπάφετ για τους "κληρονόμους" του στο ετήσιο μήνυμά του

    Ο "Σοφός της Όμαχα" προέβη, μεταξύ άλλων, σε αποκαλύψεις για την τύχη της περιουσίας του μετά θάνατον.

    08:01 23/02

    Μια κακή εβδομάδα για τις αγορές αφού επέστρεψαν οι απειλές του κοροναϊού

    Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα έχει δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα, το οποίο επηρεάζει αρνητικά τις αλυσίδες παραγωγής πολλών αμερικανικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκεί.

    10:33 22/02

    Πότε θα είναι έτοιμο το εμβόλιο για τον νέο κοροναϊό

    Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την παραγωγή του εμβολίου. Γιατί καθυστερεί, ποιοι έχουν αναλάβει τη δημιουργία του και πώς οι τεχνολογικές εξελίξεις επισπεύδουν τη διαδικασία.

    14:04 21/02

    Ένας πολύ καλός λόγος για να μην αναμένουμε σύντομα μείωση επιτοκίων από την Fed

    Από την αρχή του έτους, οι αγορές έχουν επιστρέψει σε ρυθμούς ξέφρενου ράλι. Μετοχές, ομόλογα κάθε είδους, χρυσός, παλλάδιο, bitcoin -όλα ανεβαίνουν και όλα στηρίζονται στη χαλαρή νομισματική...

    08:17 21/02

    Ποιος θα μπορούσε να εξαγοράσει τον $60 δισ. κολοσσό του Μπλούμπεργκ, αν ο Μάικ εκλεγεί

    Έχει υποσχεθεί ότι θα πουλήσει τον πολλών δισ. δολαρίων κολοσσό του, Bloomberg LP, εάν εκλεγεί πρόεδρος των ΗΠΑ.

    16:59 20/02

    Μια πρώην καθηγήτρια αγγλικών γίνεται η δεύτερη γυναίκα δισεκατομμυριούχος στη Ρωσία

    Μια πρώην καθηγήτρια αγγλικών και μητέρα τεσσάρων παιδιών είναι η δεύτερη γυναίκα στη Ρωσία η οποία γίνεται δισεκατομμυριούχος.

    15:59 20/02

    Η μετοχή της Virgin Galactic "εκτοξεύεται" καθώς οι επενδυτές αγοράζουν "διάστημα"

    Η εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον έχει επιδοθεί σε ένα ξέφρενο ράλι, γράφοντας κέρδη πάνω από 200% από την αρχή του έτους, καθώς ανακοίνωσε ότι μπαίνει στο στάδιο τελικών δοκιμών του τουριστικού...

    11:23 20/02

    Helm Investment Partners: Το fund που προβλέπει διπλασιασμό των ελληνικών μετοχών το 2020

    Ο Ph. Reade, ιδρυτής του hedge fund, είναι bullish για τις ελληνικές μετοχές εδώ και κάποιο καιρό και παραμένει.

    10:16 20/02

    Λίον Κούπερμαν: Ο "κομμουνιστής" Μπέρνι Σάντερς αποτελεί "μεγαλύτερη απειλή" από τον κοροναϊό

    Η χρηματιστηριακή αγορά θα μπορούσε να καταγράψει βουτιά έως και 25% εάν ο Σάντερς λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, σύμφωνα με τον δισεκατομμυριούχο επενδυτή. Εκτιμά δε ότι ο μόνος που θα μπορούσε...

    15:58 19/02

    Ο Μπλούμπεργκ "αντιγράφει" τους αντιπάλους του και σκληραίνει τη στάση του έναντι της Wall Street

    Σε μια προσπάθεια να "απαντήσει" στις επικρίσεις των αντιπάλων του για το χρίσμα των Δημοκρατικών και να διατηρήσει τη δυναμική του ο Μπλούμπεργκ σκληραίνει τις θέσεις του για τη λειτουργία της Wall...

    10:45 19/02

    Η SoftBank εγκαινιάζει το δεύτερο Vision Fund με επένδυση ύψους $2,5 δισ. δολ.

    Ελπίζοντας να αποκαταστήσει την κερδοφορία της.

    08:40 19/02

    Η νέα "Νέμεσις" του Έλον Μασκ και της Tesla "ακούει" στο όνομα Rivian

    Ποια είναι η εταιρεία Rivian που ίδρυσε ο ΑρΤζει Σκάριντζ και έχει βάλει στόχο να απειλήσει την κυριαρχία της Tesla στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι σημαντικές συνεργασίες που έχει εξασφαλίσει, ...

    09:30 18/02

    Ο Μπέζος "ρίχνει" 10 δισ. δολάρια στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής

    Ο Τζεφ Μπέζος, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, δεσμεύθηκε να δωρίσει 10 δισ. δολάρια ή περίπου το 10% της συνολικής περιουσίας του για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής...

    14:18 17/02

    Ο Σι Τζινπίνγκ γνώριζε για τον κοροναϊό δύο εβδομάδες πριν ενημερώσει το κοινό

    Σύμφωνα με μια συνομιλία εκ των έσω που δημοσιεύθηκε από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, μια παραδοχή που θα μπορούσε να πυροδοτήσει περαιτέρω κριτική προς το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.

    08:15 17/02

    Ο κοροναϊός θα "προσγειώσει" τα έσοδα των αεροπορικών το α' τρίμηνο έως και $5 δισ.​​​​​​​

    Τα ⅔ των διεθνών πτήσεων από και προς Κίνα έχουν ανασταλεί, με τη χώρα πλέον να αντιπροσωπεύει μόλις το 1,8% της διεθνούς αεροπορικής κυκλοφορίας.

    08:01 16/02

    Πώς η influencer Emily Ratajkowski κερδίζει από τους ακολούθους της

    "Όταν χτίζεις έναν λογαριασμό στο Instagram χτίζεις ένα brand", τονίζει σε συνέντευξή της στο Forbes.