Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 16-Οκτ-2019 09:23

    Η νέα βρετανική μάρκα αυτοκινήτων Lunaz μετατρέπει κλασικά μοντέλα σε ηλεκτρικά

    Η νέα βρετανική μάρκα αυτοκινήτων Lunaz μετατρέπει κλασικά μοντέλα σε ηλεκτρικά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Nargess Banks

    Κάποτε τα αυτοκίνητα τα έφτιαχναν με αγάπη - λεπτομερής σχεδιασμός, μέταλλο σμιλευμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και εσωτερικοί χώροι απόλυτα μελετημένοι από ειδικούς. Το αυτοκίνητο τότε είχε άλλη αξία, όχι μόνο υλική αλλά και συναισθηματική. Δεν ήταν ένα αναλώσιμο προϊόν. 

    Στην εποχή όμως της μαζικής παραγωγής, της υπερκατανάλωσης αλλά και της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της "γρήγορης μόδας” -είτε πρόκειται για ρούχα είτε για αυτοκίνητα- πολλοί είναι αυτοί που πλέον επανεξετάζουν την προσέγγισή τους όσον αφορά το αυτοκίνητο αλλά και την ιδιοκτησία του. Μια λύση είναι να στραφεί κανείς στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο το πραγματικό νόημα της βιωσιμότητας σχετίζεται με την επαναχρησιμοποίηση - να εμφυσήσεις δηλαδή νέα ζωή σε αντικείμενα που ήδη υπάρχουν.

    Αυτός είναι ο στόχος της Lunaz. Η νεοφυής βρετανική εταιρεία αναπαλαιώνει κλασικά μοντέλα αυτοκινήτων και ταυτόχρονα τα μετατρέπει σε ηλεκτροκίνητα. Στόχος της να προετοιμάσει τα ομορφότερα και πιο διάσημα αυτοκίνητα στην ιστορία για το μέλλον. Μια οκταθέσια Rolls-Royce Phantom V του 1961, μια Jaguar XK120 του 1953 και μια Rolls-Royce Cloud του 1956 ετοιμάζονται ήδη να κάνουν την είσοδό τους στην αγορά. "Αποστολή της Lunaz είναι να διαμορφώσει το μέλλον του κλασικού”, σημειώνει ο ιδρυτής της εταιρείας David Lorenz. "Διαφυλάσσουμε το παρελθόν αγκαλιάζοντας το μέλλον, μετατρέποντας τα πιο όμορφα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου σε μια σύγχρονη πρόταση”.

    Δεν πρόκειται για ένα αυτάρεσκο project. Οι αποκλειστικά σχεδιασμένοι ηλεκτροκινητήρες (σ.σ. των μοντέλων), σχεδιάζονται και κατασκευάζονται υπό την καθοδήγηση του πρώην τεχνικού διευθυντή της ομάδας F1 της Renault, Jon Hilton, στην έδρα της Lunaz που βρίσκεται στο "σπίτι” της βρετανικής Formula 1 στο Σίλβερστοουν.

    Το πρώτο "δημιούργημα” που πρόκειται να παρουσιάσει η Lunaz και βρίσκεται ήδη στη φάση των τελικών δοκιμών είναι η Jaguar XK120, η οποία είναι εξοπλισμένη με μια ηλεκτρική συστοιχία 80 kWH και "φορά” διπλό κινητήρα που αποδίδει 700 NM ροπής από μηδενικές στροφές και 375 ίππους.

    Όραμα του Lorenz είναι να μπορέσει η επόμενη γενιά να απολαύσει τα κλασικά αυτοκίνητα όπως ο ίδιος, αλλά με έναν προοδευτικό και βιώσιμο τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό έχει εστιάσει στην αξιοποίηση της τεχνολογίας ώστε να διαφυλάξει αυτά τα εμβληματικά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας - ένα όραμα που "γεννήθηκε” μαζί με τη γέννηση του πρώτου παιδιού του, της Luna (από το όνομα της οποίας εμπνεύστηκε την επωνυμία της εταιρείας). "Για την κόρη μου, το να μην έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο όπως η Mercedes-Benz 190SL όταν θα φτάσει σε ηλικία οδήγησης θα ήταν τραγωδία. Χωρίς τη Lunaz, αυτή είναι η πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσει”, εξηγεί ο Lorenz. 

    Για την επίτευξη του στόχου της, η Lunaz έχει "επιστρατεύσει” ειδικούς που προέρχονται από τον χώρο των αγωνιστικών αυτοκινήτων - από εταιρείες όπως οι Roll-Royce, Ferrari, Aston Martin, Ford, Jaguar, Volkswagen, McLaren. Η εταιρεία μάλιστα έχει τις εγκαταστάσεις της δίπλα στην ομάδα Virgin Racing της Formula E, ενώ το συνεργείο της βρίσκεται δίπλα στην ομάδα Corse Clienti της Ferrari. Όσον αφορά τους ανθρώπους που στελεχώνουν την ομάδα σχεδιασμού και κατασκευής των εσωτερικών χώρων των αυτοκινήτων της, προέρχονται από διάφορους τομείς - από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυτιλία, μέχρι την αρχιτεκτονική και την αεροπορία.

    Η διαδικασία αποκατάστασης και μετατροπής των κλασικών αυτοκινήτων απαιτεί τον πλήρη ανασχεδιασμό τους. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μια λεπτομερής "ακτινογραφία” του οχήματος, κάθε εξάρτημα ζυγίζεται ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα της αρχικής κατανομής του βάρους, ενώ όλες οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται αξιοποιούνται για τη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τη διαμόρφωση του σασί, την κατασκευή του κινητήρα και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Στη συνέχεια, ο κλασικός κινητήρας του αυτοκινήτου και τα υπόλοιπα σχετικά συστήματα αφαιρούνται και το πλαίσιο είναι έτοιμο για να τοποθετηθεί το σύστημα ηλεκτροκίνησης, με τα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί η Lunaz πάντως να διαφυλάσσονται ως "κόρη οφθαλμού”.

    Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει το τρισδιάστατο σκανάρισμα του οχήματος, ώστε οι μηχανικοί να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα λεπτομερές ηλεκτρονικό ομοίωμα. Στη συνέχεια και με το αυτοκίνητο πλήρως απογυμνωμένο, διορθώνονται με το χέρι τα όποια ελαττώματα του αμαξώματος με τη χρήση παραδοσιακών τεχνικών, πριν ξεκινήσει η διαδικασία του τελικού φινιρίσματος.

    "Η Lunaz παίρνει αυτοκίνητα που απειλούνται με εξαφάνιση και τους δίνει νέο προοπτική. Κάθε αυτοκίνητο θα διατηρεί την αισθητική του πρωτότυπου, θα είναι ασύγκριτο σε επιδόσεις και ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η εμφύσηση νέας πνοής σε αυτά τα αντιπροσωπευτικά, κλασικά αυτοκίνητα αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα βιώσιμου σχεδιασμού”, λέει ο Hilton.

    Την ίδια προσέγγιση ακολουθεί η εταιρεία και σε ό,τι αφορά το εσωτερικό τους, αφού η ομάδα εσωτερικού σχεδιασμού κάνει απλές προσαρμογές ώστε να γίνει δυνατή η ενσωμάτωση νέα σύγχρονων συστημάτων, όπως τεχνολογία διασύνδεσης και σύγχρονο σύστημα ήχου. Η μάρκα προσφέρει επίσης αξεσουάρ που συνδυάζονται με τους ηλεκτροκινητήρες - φορτιστές μπαταριών και μετατροπείς συνεχούς ρεύματος που ενσωματώνονται στο κλασικό στυλ του οχήματος. Για παράδειγμα το καπάκι του πρώην ντεπόζιτου καυσίμων χρησιμοποιείται για τη σύνδεση του φορτιστή αλλά και για τις συνδέσεις τεχνικού ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα. Τέλος, προστίθενται νέο σύστημα κλιματισμού και ηλεκτρονικό σύστημα θέρμανσης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το γκάζι μέσω καλωδιακού συστήματος (σ.σ. ώστε να εξασφαλίζεται η αίσθηση που προσφέρει ένα κλασικό αυτοκίνητο).

    Οι τιμές για τα αυτοκίνητα που φτιάχνει η Lunaz ξεκινούν περίπου από τις 350.000 στερλίνες (ή 428.000 δολάρια), ενώ η εταιρεία θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες από τον επόμενο μήνα. "Ήθελα ένα αυτοκίνητο σαν την Jaguar του 1953 να αποτελεί το καθημερινό μέσο μεταφοράς μου. Η Lunaz παίρνει ιστορικά μοντέλα που όλοι έχουμε αγαπήσει και τους προσφέρει ένα νέο λαμπρό μέλλον”, λέει ο Lorenz. "Θέλω να καλύψω τις απαιτήσεις όσων γοητεύονται από την κομψότητα και τον ρομαντισμό που αποπνέουν τα κλασικά αυτοκίνητα, αλλά δεν στρέφονται σε αυτά γιατί δεν ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και τον τρόπο ζωής τους. Η Lunaz προσφέρει σε αυτούς τους ανθρώπους την τέλεια λύση: ένα όμορφο, αλλά εύχρηστο, βιώσιμο και αξιόπιστο ηλεκτρικό κλασικό αυτοκίνητο”, καταλήγει ο ιδρυτής της βρετανικής εταιρείας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:34 16/04

    Ανοίγει ο τουρισμός για Αμερικανούς τουρίστες την επόμενη εβδομάδα

    Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχής γενομένης από την επόμενη εβδομάδα, η Ελλάδα θα επιτρέψει σε επισκέπτες από τις ΗΠΑ να έρθουν στη χώρα για πρώτη φορά εδώ και πάνω από έναν χρόνο.

    07:37 16/04

    H νεαρή αουτσάιντερ που μετέτρεψε τη βαλτωμένη Vimeo σε κολοσσό δισεκατομμυρίων

    Η Vimeo προσπαθούσε πάντα να "μοιάσει" στο YouTube - έως ότου μια διορατική CEO την μετέτρεψε σε "χρυσωρυχείο".

    13:14 15/04

    Μπέρνι Μάντοφ: Εξαπάτησε χιλιάδες επενδυτές, καταχράστηκε περίπου $65 δισ.

    Το 2008 οι δύο γιοι του τον κατήγγειλαν. Λίγα χρονια αργότερα ο ένας αυτοκτόνησε και ο άλλος πέθανε απο καρκίνο.

    07:55 15/04

    Πρώην διευθυντής της CIA βάζει "φρένο" στις κινδυνολογίες της Γέλεν και άλλων για το bitcoin

    Καταρρίπτει το αφήγημα ότι το bitcoin και τα κρυπτονομίσματα αποτελούν διαδεδομένο μέσο παράνομων δραστηριοτήτων.

    07:47 14/04

    Forbes: Οι κορυφαίοι επενδυτές με το "άγγιγμα του Μίδα" για το 2021

    Η νέα γενιά τεχνολογικών γιγάντων σήμανε αλλαγή φρουράς και στις τάξεις των κορυφαίων VCs του πλανήτη.

    07:39 13/04

    Οι πολυτιμότερες ποδοσφαιρικές ομάδες στον κόσμο: Στην κορυφή η Μπαρτσελόνα με αξία $4,8 δισ.

    Η αξία των ποδοσφαιρικών συλλόγων αυξήθηκε κατά μέσο όρο 30% την τελευταία διετία.

    07:41 12/04

    Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι λιγότερο αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων

    Τι δείχνει η νέα μελέτη από το Ισραήλ για τη χρήση του εμβολίου στον "πραγματικό κόσμο".

    09:37 11/04

    Ποιοι είναι οι Έλληνες που μπήκαν στην ευρωπαϊκή λίστα του Forbes "30 κάτω των 30" 2021

    Οι Γιάννης Ασσαέλ, Μαριάννα Καψετάκη, Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου και Γιώργος Καλλίγερος, που διαπρέπουν στις κατηγορίες "Επιστήμη" και "Βιομηχανία" μίλησαν στο Capital.gr.

    08:17 11/04

    Πώς οι δισεκατομμυριούχοι έγιναν πλουσιότεροι το 2021

    Η λίστα με τους 10 τομείς από τους οποίους πλούτισαν.

    08:13 09/04

    Ο σεμνός δισεκατομμυριούχος CEO της BioNTech μιλά για την νέα εποχή των mRNA εμβολίων

    Ο Ουγκούρ Σαχίν, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της BioNTech, αποκαλύπτει το όραμά του και τον δρόμο που ανοίγει η τεχνολογία του mRNA για νέες θεραπείες.

    15:23 08/04

    Τέσσερις Έλληνες κι ένας Κύπριος στη λίστα του Forbes με τους Ευρωπαίους "30 κάτω των 30"

    Γιάννης Ασσαέλ, Μαριάννα Καψετάκη, Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου και Γιώργος Καλλίγερος ξεχωρίζουν στην ευρωπαϊκή λίστα του Forbes 30 Under 30 Europe Class Of 2021.

    08:01 08/04

    Ο "πύραυλος" Μασκ: Πώς το εκκεντρικό αφεντικό της Tesla έγινε ο 2ος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη

    Η περιουσία του Μασκ αυξήθηκε κατά περισσότερα από 126 δισ. δολάρια σε ένα μόλις έτος.

    14:22 06/04

    Forbes: Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη - Στην κορυφή και πάλι ο Bezos, κατά πόδας ακολουθεί ο Musk

    Arnault, Gates και Zuckerberg συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Τα ελληνικά ονόματα της λίστας. Αυξήθηκε 5 τρισ. η συνολική περιουσία τους.

    11:39 06/04

    Πώς να μάθετε αν το e – mail σας είναι μεταξύ των εκατομμυρίων που έχουν διαρρεύσει από το Facebook

    Το site που επιτρέπει στους χρήστες να ψάχνουν σε βάσεις δεδομένων από δεκάδες παραβιάσεις για να δουν αν λογαριασμοί τους έχουν παραβιαστεί.

    07:58 06/04

    Ο Μασκ έγινε $6 δισ. πλουσιότερος μετά το ρεκόρ παραδόσεων οχημάτων της Tesla στο τρίμηνο

    Η Tesla παρέδωσε συνολικά 184.800 οχήματα το α΄ τρίμηνο, αριθμό υπερδιπλάσιο του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.