Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 16-Οκτ-2019 09:23

    Η νέα βρετανική μάρκα αυτοκινήτων Lunaz μετατρέπει κλασικά μοντέλα σε ηλεκτρικά

    Η νέα βρετανική μάρκα αυτοκινήτων Lunaz μετατρέπει κλασικά μοντέλα σε ηλεκτρικά
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Nargess Banks

    Κάποτε τα αυτοκίνητα τα έφτιαχναν με αγάπη - λεπτομερής σχεδιασμός, μέταλλο σμιλευμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και εσωτερικοί χώροι απόλυτα μελετημένοι από ειδικούς. Το αυτοκίνητο τότε είχε άλλη αξία, όχι μόνο υλική αλλά και συναισθηματική. Δεν ήταν ένα αναλώσιμο προϊόν. 

    Στην εποχή όμως της μαζικής παραγωγής, της υπερκατανάλωσης αλλά και της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της "γρήγορης μόδας” -είτε πρόκειται για ρούχα είτε για αυτοκίνητα- πολλοί είναι αυτοί που πλέον επανεξετάζουν την προσέγγισή τους όσον αφορά το αυτοκίνητο αλλά και την ιδιοκτησία του. Μια λύση είναι να στραφεί κανείς στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο το πραγματικό νόημα της βιωσιμότητας σχετίζεται με την επαναχρησιμοποίηση - να εμφυσήσεις δηλαδή νέα ζωή σε αντικείμενα που ήδη υπάρχουν.

    Αυτός είναι ο στόχος της Lunaz. Η νεοφυής βρετανική εταιρεία αναπαλαιώνει κλασικά μοντέλα αυτοκινήτων και ταυτόχρονα τα μετατρέπει σε ηλεκτροκίνητα. Στόχος της να προετοιμάσει τα ομορφότερα και πιο διάσημα αυτοκίνητα στην ιστορία για το μέλλον. Μια οκταθέσια Rolls-Royce Phantom V του 1961, μια Jaguar XK120 του 1953 και μια Rolls-Royce Cloud του 1956 ετοιμάζονται ήδη να κάνουν την είσοδό τους στην αγορά. "Αποστολή της Lunaz είναι να διαμορφώσει το μέλλον του κλασικού”, σημειώνει ο ιδρυτής της εταιρείας David Lorenz. "Διαφυλάσσουμε το παρελθόν αγκαλιάζοντας το μέλλον, μετατρέποντας τα πιο όμορφα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου σε μια σύγχρονη πρόταση”.

    Δεν πρόκειται για ένα αυτάρεσκο project. Οι αποκλειστικά σχεδιασμένοι ηλεκτροκινητήρες (σ.σ. των μοντέλων), σχεδιάζονται και κατασκευάζονται υπό την καθοδήγηση του πρώην τεχνικού διευθυντή της ομάδας F1 της Renault, Jon Hilton, στην έδρα της Lunaz που βρίσκεται στο "σπίτι” της βρετανικής Formula 1 στο Σίλβερστοουν.

    Το πρώτο "δημιούργημα” που πρόκειται να παρουσιάσει η Lunaz και βρίσκεται ήδη στη φάση των τελικών δοκιμών είναι η Jaguar XK120, η οποία είναι εξοπλισμένη με μια ηλεκτρική συστοιχία 80 kWH και "φορά” διπλό κινητήρα που αποδίδει 700 NM ροπής από μηδενικές στροφές και 375 ίππους.

    Όραμα του Lorenz είναι να μπορέσει η επόμενη γενιά να απολαύσει τα κλασικά αυτοκίνητα όπως ο ίδιος, αλλά με έναν προοδευτικό και βιώσιμο τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό έχει εστιάσει στην αξιοποίηση της τεχνολογίας ώστε να διαφυλάξει αυτά τα εμβληματικά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας - ένα όραμα που "γεννήθηκε” μαζί με τη γέννηση του πρώτου παιδιού του, της Luna (από το όνομα της οποίας εμπνεύστηκε την επωνυμία της εταιρείας). "Για την κόρη μου, το να μην έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο όπως η Mercedes-Benz 190SL όταν θα φτάσει σε ηλικία οδήγησης θα ήταν τραγωδία. Χωρίς τη Lunaz, αυτή είναι η πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσει”, εξηγεί ο Lorenz. 

    Για την επίτευξη του στόχου της, η Lunaz έχει "επιστρατεύσει” ειδικούς που προέρχονται από τον χώρο των αγωνιστικών αυτοκινήτων - από εταιρείες όπως οι Roll-Royce, Ferrari, Aston Martin, Ford, Jaguar, Volkswagen, McLaren. Η εταιρεία μάλιστα έχει τις εγκαταστάσεις της δίπλα στην ομάδα Virgin Racing της Formula E, ενώ το συνεργείο της βρίσκεται δίπλα στην ομάδα Corse Clienti της Ferrari. Όσον αφορά τους ανθρώπους που στελεχώνουν την ομάδα σχεδιασμού και κατασκευής των εσωτερικών χώρων των αυτοκινήτων της, προέρχονται από διάφορους τομείς - από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυτιλία, μέχρι την αρχιτεκτονική και την αεροπορία.

    Η διαδικασία αποκατάστασης και μετατροπής των κλασικών αυτοκινήτων απαιτεί τον πλήρη ανασχεδιασμό τους. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μια λεπτομερής "ακτινογραφία” του οχήματος, κάθε εξάρτημα ζυγίζεται ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα της αρχικής κατανομής του βάρους, ενώ όλες οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται αξιοποιούνται για τη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τη διαμόρφωση του σασί, την κατασκευή του κινητήρα και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Στη συνέχεια, ο κλασικός κινητήρας του αυτοκινήτου και τα υπόλοιπα σχετικά συστήματα αφαιρούνται και το πλαίσιο είναι έτοιμο για να τοποθετηθεί το σύστημα ηλεκτροκίνησης, με τα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί η Lunaz πάντως να διαφυλάσσονται ως "κόρη οφθαλμού”.

    Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει το τρισδιάστατο σκανάρισμα του οχήματος, ώστε οι μηχανικοί να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα λεπτομερές ηλεκτρονικό ομοίωμα. Στη συνέχεια και με το αυτοκίνητο πλήρως απογυμνωμένο, διορθώνονται με το χέρι τα όποια ελαττώματα του αμαξώματος με τη χρήση παραδοσιακών τεχνικών, πριν ξεκινήσει η διαδικασία του τελικού φινιρίσματος.

    "Η Lunaz παίρνει αυτοκίνητα που απειλούνται με εξαφάνιση και τους δίνει νέο προοπτική. Κάθε αυτοκίνητο θα διατηρεί την αισθητική του πρωτότυπου, θα είναι ασύγκριτο σε επιδόσεις και ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η εμφύσηση νέας πνοής σε αυτά τα αντιπροσωπευτικά, κλασικά αυτοκίνητα αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα βιώσιμου σχεδιασμού”, λέει ο Hilton.

    Την ίδια προσέγγιση ακολουθεί η εταιρεία και σε ό,τι αφορά το εσωτερικό τους, αφού η ομάδα εσωτερικού σχεδιασμού κάνει απλές προσαρμογές ώστε να γίνει δυνατή η ενσωμάτωση νέα σύγχρονων συστημάτων, όπως τεχνολογία διασύνδεσης και σύγχρονο σύστημα ήχου. Η μάρκα προσφέρει επίσης αξεσουάρ που συνδυάζονται με τους ηλεκτροκινητήρες - φορτιστές μπαταριών και μετατροπείς συνεχούς ρεύματος που ενσωματώνονται στο κλασικό στυλ του οχήματος. Για παράδειγμα το καπάκι του πρώην ντεπόζιτου καυσίμων χρησιμοποιείται για τη σύνδεση του φορτιστή αλλά και για τις συνδέσεις τεχνικού ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα. Τέλος, προστίθενται νέο σύστημα κλιματισμού και ηλεκτρονικό σύστημα θέρμανσης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το γκάζι μέσω καλωδιακού συστήματος (σ.σ. ώστε να εξασφαλίζεται η αίσθηση που προσφέρει ένα κλασικό αυτοκίνητο).

    Οι τιμές για τα αυτοκίνητα που φτιάχνει η Lunaz ξεκινούν περίπου από τις 350.000 στερλίνες (ή 428.000 δολάρια), ενώ η εταιρεία θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες από τον επόμενο μήνα. "Ήθελα ένα αυτοκίνητο σαν την Jaguar του 1953 να αποτελεί το καθημερινό μέσο μεταφοράς μου. Η Lunaz παίρνει ιστορικά μοντέλα που όλοι έχουμε αγαπήσει και τους προσφέρει ένα νέο λαμπρό μέλλον”, λέει ο Lorenz. "Θέλω να καλύψω τις απαιτήσεις όσων γοητεύονται από την κομψότητα και τον ρομαντισμό που αποπνέουν τα κλασικά αυτοκίνητα, αλλά δεν στρέφονται σε αυτά γιατί δεν ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες και τον τρόπο ζωής τους. Η Lunaz προσφέρει σε αυτούς τους ανθρώπους την τέλεια λύση: ένα όμορφο, αλλά εύχρηστο, βιώσιμο και αξιόπιστο ηλεκτρικό κλασικό αυτοκίνητο”, καταλήγει ο ιδρυτής της βρετανικής εταιρείας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:19 17/11

    Ford εναντίον Ferrari: Η πραγματική ιστορία πίσω από την πιο σφοδρή αντιζηλία της αυτοκίνησης

    H ιστορία του πώς ο Henry Ford II επιχείρησε να αποκτήσει τη Ferrari το 1963, προκαλώντας μια δεκαετή διαμάχη με τον Enzo Ferrari.

    11:24 16/11

    Τα κρυφά όπλα της Apple στον "πόλεμο του streaming"

    Εάν οι πελάτες της Apple γίνουν και συνδρομητές της Apple TV+, εκτιμάται πως έως το 2025 το συγκεκριμένο τμήμα θα μπορεί να καταγράφει έσοδα της τάξης των 9 δισ. δολ.

    22:08 15/11

    Τράμπ εναντίον Μπέζος: Διαμάχη Amazon-Πενταγώνου για σύμβαση 10 δισ. δολ.

    Εκπρόσωπος της Amazon κάνει λόγο για "σαφείς ελλείψεις"και "αδιαμφισβήτητη προκατάληψη" εκ μέρους του Πενταγώνου.

    15:25 15/11

    Η κρίση των αλυσίδων εστίασης στις ΗΠΑ - Χρεοκόπησε και η Houlihan's

    Προσθέτοντας τον εαυτό της στη λίστα άλλων 3 αλυσίδων του κλάδου που χρειάζονται επίσης διάσωση εάν πρόκειται να παραμείνουν στη ζωή.

    08:25 15/11

    Η δέσμευση Τζόνσον για στροφή στην αιολική ενέργεια απειλείται από το Brexit

    Ο Τζόνσον υποσχέθηκε πρόσφατα να τετραπλασιάσει την παραγωγή ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου από υπεράκτια αιολικά πάρκα έως το 2030. Όμως, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ο στόχος αυτός είναι...

    16:54 14/11

    O Jamie Dimon καταγγέλλει την ανισότητα πλούτου αλλά δεν μιλά για τις δικές του αποδοχές των 31 εκατ. δολαρίων

    Ο CEO της JPMorgan Chase παραδέχτηκε ότι η ανισότητα των πλούτου είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά απέφυγε τις ερωτήσεις σχετικά τις δικές του διόλου ευκαταφρόνητες αποδοχές.

    01:30 14/11

    Η αυγή των νεοτραπεζών: Οι Fintechs προσπαθούν να αφανίσουν τις παραδοσιακές τράπεζες

    Δεκάδες ψηφιακές τράπεζες, γνωστές και ως νεοτράπεζες, έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε όλο τον κόσμο και τα venture capitals στοιχηματίζουν δισεκατομμύρια ότι θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά...

    17:27 13/11

    Προβλήματα για πολλούς χρήστες λίγες ώρες αφότου ξεκίνησε η λειτουργία της Disney+

    60 εκατομμύρια έως 90 εκατομμύρια είναι οι συνδρομητές που η Disney στοχεύει να έχει στην Disney + μέχρι το 2024.

    14:40 13/11

    Το πιο ακριβό ρολόι στον κόσμο - Το Patek Philippe που δημοπρατήθηκε έναντι 31 εκατ. δολαρίων

    Το Grandmaster Chime 6300A έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από ανοξείδωτο χάλυβα, έχει δύο όψεις (ροζ χρυσό/μαύρο), διαθέτει 20 λειτουργίες και είναι το πιο πολύπλοκο ρολόι της εταιρείας.

    08:32 13/11

    Απώλειες $1 δισ. "μετρούν" οι μεγαλομέτοχοι της Gap από την κατάρρευση της μετοχής

    Τον τελευταίο χρόνο η Gap έχει δει τη μετοχή της να "βυθίζεται", στοιχίζοντας στην οικογένεια Fisher που έχει τον έλεγχο της εταιρείας 1 δισ. δολάρια, ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα γνωστοποίησε...

    13:35 12/11

    Ποιες συσκευές είναι συμβατές με την υπηρεσία streaming Disney+

    H νέα υπηρεσία streaming της Disney ξεκινά να λειτουργεί αυτή την εβδομάδα στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ολλανδία.

    08:06 12/11

    Τα 5 μυστικά του Μπιλ Γκέιτς για την ευτυχία

    Πώς θα μπορούσατε να καταλήξετε κάτι πολύ περισσότερο από ένας εγωιστής, μοναχικός δισεκατομμυριούχος.

    17:36 11/11

    Η Blackstone εξαγοράζει το ποσοστό του Ρώσου δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη του Bumble

    Η Blackstone θα εξαγοράσει το ποσοστό του Andrey Andreev στον όμιλο MagicLab, ιδιοκτήτη του Bumble, σε μια συμφωνία που αποτιμά τον όμιλο στα 3 δισ. δολάρια.

    07:52 11/11

    Η Alibaba ετοιμάζει να "σηκώσει" 15 δισ. δολάρια από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ

    Προωθεί τη μεγαλύτερη δευτερεύουσα διασυνοριακή εγγραφή στο ταμπλό του Χονγκ Κονγκ, εν μέσω ραγδαίας πολιτικής αναταραχής.

    08:50 10/11

    Ο δισεκατομμυριούχος Ben Silbermann του Pinterest έχασε 300 εκατ. δολ. μετά την κατακόρυφη πτώση της μετοχής

    Η πιο αρνητική επίδοση του Pinterest ήταν η αύξηση των ζημιών, οι οποίες διπλασιάστηκαν και έφτασαν τα 413 εκατ. δολ.

    08:15 10/11

    UBS: Οι επιχειρήσεις που ελέγχονται από δισεκατομμυριούχους υπεραποδίδουν

    Ο πλούτος των δισεκατομμυριούχων συρρικνώθηκε το 2018.

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    108,6 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    107,4 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    107,3 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    86,6 δισ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    72,3 δισ. $