Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 12-Οκτ-2019 09:44

    Τέλος από την προεδρία της Boeing ο CEO Dennis Muilenburg

    Τέλος από την προεδρία της Boeing ο CEO Dennis Muilenburg
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Jeremy Bogaisky

    Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing αφαίρεσε τον τίτλο του προέδρου από τον CEO Dennis Muilenburg, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Παρασκευή, περιορίζοντας τις αρμοδιότητές του, καθώς ο όμιλος προσπαθεί να επαναφέρει σε λειτουργία το 737 MAX μετά τις δύο φονικές συντριβές.

    Το δ.σ. τοποθέτησε τον David L. Calhoun στη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου.

    "Το δ.σ. έχει πλήρη εμπιστοσύνη στον Dennis σαν CEO της εταιρείας και πιστεύει πως αυτός ο καθορισμός αρμοδιοτήτων θα συμβάλει στο να επικεντρωθούμε στις προτεραιότητές μας, με το διοικητικό συμβούλιο να έχει τον επιβλέποντα ρόλο", δήλωσε ο Calhoun.

    Εκπρόσωπος της Boeing δεν μπορούσε να σχολιάσει εάν θα μειωθεί ή όχι ο μισθός του Muilenburg. Η αποζημίωσή του ανήλθε σε 23,39 εκατ. δολ. συμπεριλαμβανομένης της αξίας των μετοχών που του δόθηκαν.

    Η εν λόγω απόφαση έρχεται έξι μήνες μετά την τελευταία συγκέντρωση των μετόχων, όπου το δ.σ. απέρριψε την πρόταση για διαχωρισμό των ρόλων του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου. Τότε, η πρόταση είχε απορριφθεί από το 66% των μετόχων.

    Ο Muilenburg, από την πλευρά του, δήλωσε: "Υποστηρίζω πλήρως την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου. Όλη η ομάδα είναι επικεντρωμένη στο να επιστρέψει στη λειτουργία της η σειρά 737 MAX και να προσφέρει στο επιβατικό κοινό ποιοτικές υπηρεσίες".

    Ο Muilenburg έχει δεχθεί το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για τις αποτυχίες της σειράς 737 MAX, η οποία έχει καθηλωθεί από τον περσινό Μάρτιο μετά τις δύο συντριβές που προκάλεσαν τον θάνατο 346 συνολικά ανθρώπων. Ο Muilenburg λοιπόν από τότε έκανε πολύ λίγες δημόσιες εμφανίσεις και τοποθετήσεις για τα συμβάντα, ενώ κατηγορήθηκε επειδή δεν παραδεχόταν πως ένα σχεδιαστικό λάθος σε συνδυασμό με το ελαττωματικό αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης MCAS προκάλεσαν τις φονικές συντριβές.

    Οι προσπάθειες της εταιρείας να επιδιορθώσει το σύστημα ελέγχου πτήσης και να καθορίσει μια νέα διαδικασία επιμόρφωσης των πιλότων της, έχουν καθυστερήσει από τις έρευνες των ομοσπονδιακών αρχών των ΗΠΑ και των ρυθμιστικών αρχών αεροπορίας άλλων χωρών.

    Ο Muilenburg, 55 ετών, έχει αφιερώσει όλη τη σταδιοδρομία του στην Boeing, ξεκινώντας από ειδικευόμενος μηχανολόγος και φτάνοντας στην προεδρία του ομίλου. Το 2015 αντικατέστησε τον CEO James McNerney, και την επόμενη χρονιά ανέλαβε πρόεδρος της Boeing.

    Από το καλοκαίρι η Boeing ελπίζει οι ρυθμστικές αρχές των ΗΠΑ να δώσουν το πράσινο φως για την επιστροφή των 737 MAX, αλλά θα πρέπει πρώτα τα συγκεκριμένα αεροσκάφη να περάσουν τους ελέγχους που θα επιβεβαιώσουν πως μπορούν να πετάξουν με ασφάλεια, μετά τις αλλαγές που έχουν γίνει στο σύστημα ελέγχου. Οι αεροπορικές United, American και Southwest Airlines, πάντως, έχουν αφαιρέσει από τα προγράμματα πτήσεών τους τα 737 MAX έως τα μέσα του Ιανουαρίου του 2020.

    Η Boeing έχει καθυστερήσει τις παραδόσεις αεροσκαφών MAX στους πελάτες της αμέσως μετά την καθήλωση των 737 MAX, αν και συνεχίζει να το κατασκευάζει με μικρότερους ρυθμούς (42 αεροπλάνα τον μήνα, από 52). Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις πως η εταιρείας ίσως καθυστερήσει ακόμη περισσότερο τη γραμμή παραγωγής της εάν αναβληθεί περαιτέρω η επιστροφή του 737 MAX στους αεροδιαδρόμους.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    108,4 δισ. $

    +259,8 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,3 δισ. $

    -133,6 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    100,4 δισ. $

    +259,4 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    82,0 δισ. $

    -223,3 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    69,9 δισ. $

    -326,3 εκ. $