Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 15-Σεπ-2019 08:16

    Porsche εναντίον Tesla: Είναι η Taycan το αντίπαλο δέος του Model S;

    Porsche εναντίον Tesla: Είναι η Taycan το αντίπαλο δέος του Model S;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Chuck Tannert

    Εδώ και περίπου μία δεκαετία το Model S της Tesla ζει ευτυχισμένα και χωρίς ανταγωνισμό ως το μοναδικό premium ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της αγοράς. Αυτός όμως θα αλλάξει - και μάλιστα πολύ γρήγορα.

    Στις αρχές Σεπτεμβρίου η Porsche παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα της πρόταση στην αγορά των πολυτελών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Και το όνομα αυτού: 2020 Porsche Taycan. Βασισμένο στο Mission E Concept της ίδιας εταιρείας, η Taycan είναι ένας συνδυασμός της Porsche Panamera και της θρυλικής 911. Με άλλα λόγια, είναι ένα αληθινά πολυτελές σεντάν το οποίο είναι και ηλεκτρικό.

    Η Taycan διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Turbo και την Turbo S. Βέβαια, καμία από αυτές δεν είναι πραγματικά turbo, καθότι είναι ηλεκτροκίνητα. Απλά η εταιρεία επέλεξε την εν λόγω ονομασία για να πείσει τον παραδοσιακό οπαδό της Porsche, ο οποίος περιμένει υψηλού επιπέδου απόδοση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το αυτοκίνητο προσφέρει άνετη μετακίνηση, πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά και πολύ υψηλές επιδόσεις-αυτονομίας. Δηλαδή όλα εκείνα που περιμένουμε από μια Porsche.

    Και οι δύο εκδόσεις ενσωματώνουν ένα ζεύγος ηλεκτρικών κινητήρων -ένας μπροστά και ο άλλος κινητήρας πίσω-, χάρη στους οποίους "πιάνουν" τα 100 χιλιόμετρα σε 3 (Turbo) και 2,6 δευτερόλεπτα (Turbo S). Η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων είναι 260 χλμ./ώρα.

    Αν και η Taycan αντιπροσωπεύει έναν διαφορετικό τρόπο σχεδίασης και κατασκευής ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, έχει πολλά κοινά σημεία με το Model S της Tesla. Για παράδειγμα, και τα δύο έχουν την ίδια σε μέγεθος μπαταρία για να κρατούν χαμηλά το κέντρο βάρους του οχήματος. Αλλά η πιο σημαντική διαφορά τους είναι πως η Tesla δοκίμαζε επί επτά χρονιά το Model S και το αναβάθμιζε συνεχώς, ενώ η Taycan της Porsche δεν έχει κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο σε πραγματικές συνθήκες.

    Ας δούμε συγκριτικά τα δύο premium ηλεκτροκίνητα:

    Μέγεθος

    Το Model S και η Taycan έχουν σχεδόν το ίδιο μέγεθος. Η μόνη πραγματική διαφορά είναι ο αποθηκευτικός χώρος. Χάρη στον hatchback σχεδιασμό του, το Model S έχει οπίσθιο αποθηκευτικό χώρο 744 λίτρων, ενώ η Taycan 365 λίτρα. Η Porsche όμως έχει μεγαλύτερο μπροστινό αποθηκευτικό χώρο 79 λίτρων, ενώ το Model S 59 λίτρων - είναι αρκετός για να χωρέσει δύο μεγάλα σακ βουαγιάζ.

    Νικητής: Ισοπαλία

    Εμφάνιση

    Οπωσδήποτε, το τι θεωρούμε όμορφο είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό. Ωστόσο, πρέπει να είσαι τυφλός για να μην παραδεχτείς ότι η Taycan είναι ομορφότερη από το Model S. Το γυαλί και οι καμπύλες του αμαξώματος δίνουν την εντύπωση πως έχουμε μπροστά μας μια βελτιωμένη και πιο premium σεντά έκδοση της 911. Επιθετική αλλά και αθλητική εμφάνιση. Όμορφη, κομψή και τολμηρή. 

    Το Model S, από την άλλη, δεν έχει αλλάξει τον σχεδιασμό του ιδιαίτερα από τότε που βγήκε στην παραγωγή το 2012.

    Νικητής: Porsche

    Επιδόσεις

    Εδώ η σύγκριση αρχίζει και αποκτά ενδιαφέρον. Η Taycan Turbo S μπορεί, στην over boosting λειτουργία, να αναπτύξει 751 ίππους, δηλαδή ιπποδύναμη αρκετή για να επιταχύνει από  0 σε 100 χλμ./ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Χωρίς αυτήν τη λειτουργία, οι κινητήρες παράγουν 617 ίππους.

    Το Model S, από την άλλη, παράγει 762 ίππους και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα λίγο γρηγορότερα στα 2,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του Model S είναι 262 χλμ./ώρα.

    (Η Porsche ισχυρίζεται ότι η Tesla δεν μπορεί να διατηρήσει αυτές τις επιδόσεις, σε αντίθεση με την Taycan που μπορεί να επαναλάβει αυτά τα νούμερα όσες φορές χρειαστούμε μέσα στην ημέρα.)

    Νικητής: Ισοπαλία

    Αυτονομία

    Αν και το μέγεθος της μπαταρίας δεν διαφέρει πολύ, 93,4 kWh στην Taycan και 100 kWh στο Model S, η αυτονομία είναι άλλη ιστορία.

    Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο δοκιμών WLTP, η Porsche έχει αυτονομία 411 χιλιομέτρων, ενώ το Model S 587 χιλιόμετρα.

    Νικητής: Tesla

    Αναβάθμιση

    Όποιος γνωρίζει τα αυτοκίνητα της Tesla, ξέρει ότι η δυνατότητα αναβάθμισης του λειτουργικού της είναι το δυνατό χαρτί της εταιρείας. Αν και το Model S μοιάζει εξωτερικά με τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα της Tesla, οι αναβαθμίσεις που προσφέρει η εταιρεία εγγυώνται καλύτερη οδηγική εμπειρία.

    Και η Porsche υποστηρίζει πως θα προσφέρει τέτοιες αναβαθμίσεις. Μένει να το δούμε...

    Νικητής: Tesla

    Φόρτιση

    Και σε αυτόν τον τομέα η Tesla κρατά τα ηνία, χάρη στο δίκτυο σταθμών φόρτισης. Εάν, καθώς οδηγείτε το αυτοκίνητο Tesla, δείτε ότι η μπαταρία του πέφτει, το σύστημα θα σας καθοδηγήσει στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης. Δυστυχώς, στον χάρτη της εταιρείας δεν υπάρχουν οι σταθμοί φόρτισης που δεν ανήκουν σε αυτήν.

    Η απάντηση της  Porsche είναι το δίκτυο Electrify America (από μια θυγατρική του ομίλου Volkswagen στις ΗΠΑ), για το οποίο ισχυρίζεται πως προσφέρει ταχύτερη φόρτιση από τους σταθμούς της Tesla. Οι υποδομές της Porsche δεν είναι τόσο μεγάλες όσο της Tesla, αλλά επεκτείνονται. Είναι κάτι καλό αυτό; Πάντως είναι νωρίς ακόμη για να το απαντήσουμε.

    Η Porsche, όμως, υποστηρίζει πως θα προσφέρει σε μια εφαρμογή (application) στο έξυπνο κινητό τηλέφωνο (smartphone) όλους τους σταθμούς φόρτισης, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Αν γίνει αυτό, θα είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία θα ξεπεράσει την Tesla όσον αφορά την ευκολία που προσφέρει στη φόρτιση.

    Νικητής: Ισοπαλία

    Τεχνολογία

    Η Tesla κυριαρχεί στο παιχνίδι των οθονών που βρίσκονται στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Ήταν η πρώτη εταιρεία που ενσωμάτωσε μια κεντρική οθόνη 17 ιντσών, μαζί με μια 12 ιντσών οθόνη που απεικονίζει τους διάφορους δείκτες του αυτοκινήτου. Το σύστημα της Tesla δεν έχει Apple Car Play και Android Auto, αλλά προσφέρει streaming αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth.

    Η Taycan, από την άλλη, έχει λίγο περισσότερες οθόνες. Οι δείκτες του οχήματος απεικονίζονται σε μια 16,8 ιντσών οθόνη, ενώ υπάρχουν μία 10,9 ιντσών οθόνη infotainment και μία μικρότερη 8,4 ιντσών για τη θερμοκρασία και τη σύνταξη μηνύματος. Το  Apple CarPlay υπάρχει ενσωματωμένο και ενεργοποιείται καθε φορά που ο οδηγός λέει "Hey, Porsche”.

    Επίσης, η Porsche δεν έχει Autopilot. Αλλά ποιος θα ήθελε να αφήσει τον έλεγχο οδήγησης της Porsche του;

    Νικητής: Ισοπαλία

    Τιμή

    Εδώ όλα είναι ξεκάθαρα. Η Porsche Taycan Turbo S είναι ακριβότερη από ένα Tesla Model S. Το ηλεκτροκίνητο της Porsche κοστίζει 187 χιλιάδες δολάρια, ενώ το αντίστοιχο της Tesla 114.900 δολάρια.

    Νικητής: Tesla

    Άποψη

    Η Porsche Taycan είναι πολύ καλά κατασκευασμένη, έχει επαναλαμβανόμενες επιδόσεις και μια ισχυρή μπαταρία. Ωστόσο, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία, η Tesla εξασφαλίζει καλύτερα νούμερα σε χαμηλότερη τιμή. Μέχρι λοιπόν η Taycan να γράψει χιλιόμετρα στους δρόμους, το πλεονέκτημα το έχει η εμπειρία και όχι η ομορφιά. Νικητής αναδεικνύεται (προς το παρόν) το Tesla Model S. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:15 06/12

    Οι 100 πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη το 2022 - Στην κορυφή η Φον ντερ Λάιεν

    Η επιρροή της είναι μοναδική αφού αφορά τις ζωές 450 εκατ. ανθρώπων. Ωστόσο, δεν είναι η μοναδική γυναίκα που είναι προσηλωμένη στη δόμηση μιας ελεύθερης και δημοκρατικής κοινωνίας.

    07:38 06/12

    O Bankman - Fried γνώριζε πολλά για την Alameda, μας ενημέρωνε με λεπτομέρειες

    Ο Sam Bankman-Fried γνώριζε για την Alameda. Κι αυτό αποδεικνύεται από τις συνομιλίες που είχε με το Forbes.

    10:49 05/12

    Θάνος Κυριαζής (Miele Hellas): Η εστίαση στον τομέα του ESG είναι ευθύνη για τον πλανήτη και τις κοινωνίες

    "Η στρατηγική εστίαση στον τομέα του ESG δεν είναι απλώς απαραίτητη συνθήκη για τη βιώσιμη ανάπτυξή μας αλλά και ευθύνη μας για τον πλανήτη και τις κοινωνίες που υπηρετούμε", αναφέρει ο κ. Θάνος...

    07:30 05/12

    Αναμένοντας τη ρωσική επίθεση, η Ουκρανία εκπαίδευσε τα πληρώματα των αρμάτων να πολεμούν σαν πυροβολικό

    Οι Ουκρανοί βελτίωσαν τα T-64, πρόσθεσαν T-80 και T-72 και ανέπτυξαν νέες τακτικές.

    08:33 03/12

    Η Ουκρανία κατέλαβε δεκάδες παλιά ρωσικά τανκς T-62 και τώρα τα στέλνει πίσω στις μάχες

    Τα ρωσικά Τ-62 αρχίζουν να εμφανίζονται και πάλι στο μέτωπο, αυτή τη φορά στο πλευρό των ουκρανικών δυνάμεων.

    18:40 02/12

    Ιωάννα Πατσαλή: Η Κύπρια που βρίσκεται στη λίστα Forbes Under 30 για την ενέργεια και τη βιωσιμότητα

    Είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Direct Kinetic Solutions και έχει συγκεντρώσει $3,68 εκατ. σε χρηματοδότηση.

    07:40 01/12

    Οι ρωσικές οχυρώσεις στη Χερσώνα δεν επαρκούν για να εμποδίσουν μια ουκρανική επίθεση

    Οι Ρώσοι σκάβουν ορύγματα. Οι Ουκρανοί ψάχνουν τρωτά σημεία και τα βρίσκουν εύκολα.

    07:40 30/11

    Η Τουρκία ίσως δει "από κοντά" τα μαχητικά Rafale

    Οι Τούρκοι πιλότοι ενδεχομένως να εμπλακούν σε αερομαχίες εναντίον τους σε εκπαιδευτικές ασκήσεις με το Κατάρ.

    00:04 30/11

    Νίκος Χαρινός: Αποστολή του η διάδοση της ψηφιακής εκπαίδευσης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

    Νίκος Χαρινός: Αποστολή του η διάδοση της ψηφιακής εκπαίδευσης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

    15:13 29/11

    600 Αμερικανοί "κάτω των 30" βάζουν στο στόχαστρο τις κορυφαίες προκλήσεις του πλανήτη

    Έχουν ήδη συγκεντρώσει περισσότερα από 5,3 δισ. δολάρια για να κάνουν πράξη τις ιδέες τους.

    07:40 29/11

    Θα τρομάξουν οι αγορές από την αναταραχή στην Κίνα;

    Η Κίνα χτυπήθηκε από ένα διπλό σοκ - το επόμενο ίσως είναι το χρηματιστήριο και οι επενδυτές.

    00:03 29/11

    Ο Αντώνης Μεϊμάρης αποδεικνύει πώς η στοχαστική ανάλυση μπορεί να λύσει άμεσα προβλήματα σε ένα ευρύ φάσμα τομέων

    Ο Αντώνης Μεϊμάρης αποδεικνύει πώς η στοχαστική ανάλυση μπορεί να λύσει άμεσα προβλήματα σε ένα ευρύ φάσμα τομέων

    15:01 28/11

    Πώς οι πρόσφατες ενέργειες της Τουρκίας υπονομεύουν την προσπάθειά της για την απόκτηση νέων F-16

    Αν η Τουρκία εξαπολύσει τη μεγάλης κλίμακας χερσαία εισβολή στη βορειοανατολική Συρία, η αντίθεση στην πώληση των F-16 θα παγιωθεί περαιτέρω.

    07:40 28/11

    Στο οπλοστάσιο του TCG Anadolu: Τα τουρκικά Kizilelma είναι υπερηχητικά, αλλά δεν είναι F-35

    Στις 20/11 το πρώτο drone-μαχητικό της Τουρκίας ολοκλήρωσε τις πρώτες δοκιμές προσγείωσης-απογείωσης.

    00:05 28/11

    WeFor: Παρακινεί τη γενιά Ζ να "απαντήσει" στις μεγάλες προκλήσεις της γενιάς της

    WeFor: Παρακινεί τη γενιά Ζ να "απαντήσει" στις μεγάλες προκλήσεις της γενιάς της