Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Σεπ-2019 08:48

    Nissan, Honda, Fiat και Daimler διαπραγματεύονται με σημαντικό discount, πληρώνουν υψηλά μερίσματα - Πρέπει να αγοράσεις;

    Nissan, Honda, Fiat και Daimler διαπραγματεύονται με σημαντικό discount, πληρώνουν υψηλά μερίσματα - Πρέπει να αγοράσεις;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Panos Mourdoukoutas

    Οι μετοχές των Nissan, Honda, Fiat Chrysler και Daimler διαπραγματεύονται με σημαντικό discount σε σύγκριση με τη λογιστική τους αξία, και πληρώνουν σημαντικά μερίσματα. Ο τίτλος της Nissan Motor, για παράδειγμα, διαπραγματεύεται 51% χαμηλότερα από τη λογιστικής του αξία, αποδίδοντας μέρισμα 8,6%. Η μετοχή της Daimler διαπραγματεύεται με ακόμη μεγαλύτερο discount, και έχει μερισματική απόδοση 6,8% (βλέπε πίνακα).

    Τι κρύβεται πίσω από την εκποίηση των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας;

    Αρκετοί παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι η μείωση των πωλήσεων των συγκεκριμένων εταιρειών (βλέπε πίνακα). Ένας άλλος είναι το ενδεχόμενο επικείμενης ύφεσης της αμερικανικής οικονομίας, όπως καταδεικνύει η "ανεστραμμένη καμπύλη" της απόδοσης των ομολόγων.

    ΠΙΝ Auto Forbes 2

    Τα αυτοκίνητα εντάσσονται στις δαπάνες διακριτικής ευχέρειας, και ως εκ τούτου είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. Αυτό σημαίνει ότι η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί.

    "Αν και οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων και φορτηγών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν ελαφρώς από τα 17,25 εκατ. το 2017 στα 17,27 εκατ. το 2018, και έχουν υπερβεί τα 17 εκατ. μονάδες τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 30% έως το 2022", αναφέρει ο λέκτορας του Πανεπιστημίου Κολούμπια, Mario A. Gonzalez-Corzo.

    Ένας άλλος παράγοντας είναι το κύμα "αναταράξεων" που πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τον Clement Thibault, αναλυτή της πλατφόρμας χρηματοπιστωτικών αγορών Investing.com. "Υπάρχει ένα σημαντικό κύμα αναταράξεων που πλήττει στην παρούσα φάση τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο καθιστά το επιχειρηματικό περιβάλλον δύσκολο να χαρτογραφηθεί", σημειώνει.

    Όπως είναι οι εμπορικοί πόλεμοι και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.

    "Η κατάσταση στην Κίνα επιτείνει τα προβλήματα, καθώς τόσο ο εμπορικός πόλεμος όσο και η επιβράδυνση της ζήτησης πλήττουν την αυτοκινητοβιομηχανία", λέει ο Thibault. "Η Γερμανία, που αναμφισβήτητα διαθέτει τους πλέον διακεκριμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων, βλέπει την οικονομία της να φθίνει. Επιπλέον, οι νέοι ρυθμιστικοί κανόνες σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και οι χώρες που νομοθετούν μελλοντικές απαγορεύσεις για τα μη ηλεκτρικά οχήματα, αναγκάζουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να στραφούν σε άλλες κατευθύνσεις και τα ερευνητικά τους τμήματα να αναζητήσουν λύσεις”, προσθέτει.

    Ο Gonzalez-Corzo συμφωνεί, επισημαίνοντας τις επιπτώσεις αυτών των "αναταραχών" στην αυτοκινητοβιομηχανία. "Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ προβλέπεται να φτάσει το 15% το 2030, από κάτω του 2% που είναι σήμερα", λέει. "Έως το 2030, τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται ότι θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 55% των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ", σημειώνει. Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να επιταχύνουν την επέκτασή τους στον συγκεκριμένο τομέα, και αυτό απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη και σε νέες γραμμές παραγωγής.

    Έπειτα, είναι και η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στα αυτόνομα οχήματα, που απαιτεί ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις. "Η χρήση αυτόνομων οχημάτων εκτιμάται ότι θα αντιπροσωπεύει περίπου το 36% των συνολικών αποστάσεων που θα καλύπτονται στις ΗΠΑ μέχρι το 2030", σημειώνει ο Gonzalez-Corzo. "Η μετάβαση προς την αύξηση του μεριδίου ημιαυτόνομων και πλήρως αυτόνομων οχημάτων θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης, και την επανευθυγράμμιση των γραμμών παραγωγής νέων οχημάτων, συμβάλλοντας στη διεύρυνση του κινδύνου και της αβεβαιότητας σε ολόκληρο τον κλάδο", συμπληρώνει.

    Ένας ακόμη παράγοντας είναι η ολοένα μεγαλύτερη υιοθέτηση των υπηρεσιών διαμοιρασμού αυτοκινήτων, γεγονός που μειώνει τη ζήτηση για καινούρια οχήματα. "Η ευρύτερη υιοθέτηση των υπηρεσιών διαμοιρασμού οχημάτων αναμένεται να αποτελέσει μία από τις κύριες αιτίες μείωσης της παραγωγής οχημάτων (και της ιδιοκτησίας) την επόμενη δεκαετία", προσθέτει.

    Ωστόσο, υπάρχει ένα ακόμη πιο θεμελιώδες πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία για να προχωρήσει μπροστά. Τα εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια εδώ και χρόνια έχουν δημιουργήσει αυτό που σε προηγούμενα άρθρα έχουμε χαρακτηρίσει ως "βεβιασμένη ζήτηση" (pent down demand), η οποία εδώ και χρόνια "κλέβει" πωλήσεις του μέλλοντος, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο δημοσίευμα.

    Αυτός είναι ο λόγος που οι συντηρητικοί επενδυτές πρέπει να είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά την αγορά μετοχών αυτών των αυτοκινητοβιομηχανιών. "Οι μετοχές των κατασκευαστών αυτοκινήτων δεν αποτελούν εύκολη "σύσταση" για τους συντηρητικούς επενδυτές", σημειώνει ο Thibault. "Για τους επενδυτές που η πρώτη τους προτεραιότητα είναι η διατήρηση του κεφαλαίου, η αβεβαιότητα είναι υπερβολική. Δεν πρόκειται για ένα κλασικό "παιχνίδι της αξίας” και είναι πολύ πιο επικίνδυνο απ’ ό,τι υποδηλώνουν οι αριθμοί", τονίζει.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    111,8 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,7 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    97,8 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    82,5 δισ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    70,5 δισ. $