Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Αυγ-2019 10:08

    Νέα λειτουργία του Facebook υπόσχεται στους χρήστες λιγότερες στοχευμένες διαφημίσεις

    Νέα λειτουργία του Facebook υπόσχεται στους χρήστες λιγότερες στοχευμένες διαφημίσεις
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Rachel Sandler

    Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα επιτρέπει στους χρήστες να γνωρίζουν ποιοι εξωτερικοί ιστότοποι παρακολουθούν τη δραστηριότητά τους, αλλά και να εμποδίζουν το Facebook από το να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για στοχευμένες διαφημίσεις. Πρόκειται για μια μικρή αλλά δυνητικά ισχυρή αλλαγή, που θα μπορούσε να αποδυναμώσει τα εργαλεία διαφημίσεων του Facebook, κάνοντας τις διαφημίσεις στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης λιγότερο αδιάκριτες και επιθετικές απέναντι στους χρήστες.

    - Το εργαλείο, που ονομάζεται Off-Facebook Activity, δείχνει στους χρήστες μια περίληψη των πληροφοριών που άλλες εφαρμογές και ιστότοποι έχουν στείλει στο Facebook και τους επιτρέπει να τις "καθαρίσουν" από τον λογαριασμό τους.

    - Οι χρήστες μπορούν επίσης να αποτρέψουν τη χρήση οποιωνδήποτε μελλοντικών δεδομένων για στοχευμένες διαφημίσεις. 

    - Η λειτουργία δεν εμποδίζει το Facebook να συλλέξει αυτά τα δεδομένα σε πρώτη φάση, όμως διατηρεί την ανωνυμία τους. Με απλά λόγια, το Facebook  απλώς θα αποσυνδέει τα δεδομένα από τον λογαριασμό ενός μεμονωμένου χρήστη.

    - Το νέο εργαλείο θα ξεκινήσει σταδιακά τους επόμενους μήνες, αρχίζοντας από την Ιρλανδία, τη Νότια Κορέα και την Ισπανία.

    Δεν είναι σαφές αν οι χρήστες θα επωφεληθούν από την επιλογή μαζικά, αφού ο μόνος τρόπος για να την ενεργοποιήσουν είναι να μεταβούν στο μενού Ρυθμίσεις. Ωστόσο, η δυνατότητα στόχευσης υπερ-συγκεκριμένων διαφημίσεων προς χρήστες είναι αυτό που καθιστά το Facebook τόσο ελκυστικό στους διαφημιστές. Χωρίς αυτό, η εταιρεία παραδέχεται ότι μπορεί να χάσει χρήματα.
    "Αν αυτό υιοθετηθεί ευρέως, θα σήμαινε λιγότερα συνολικά έσοδα για το Facebook", δήλωσε στους New York Times ο David Baser, διευθυντής διαχείρισης προϊόντων στην εταιρεία. "Και αυτό είναι εντάξει".

    Αυτή τη στιγμή, αν πάτε σε ένα σάιτ με ρούχα και κάνατε κλικ σε ένα παντελόνι, μια διαφήμιση για το ίδιο παντελόνι μπορεί να εμφανιστεί στο Facebook μερικά λεπτά αργότερα. Επιλέγοντας το Off-Facebook Activity, το Facebook δεν θα μπορέσει να συνδέσει τις αλληλεπιδράσεις σας στον ιστότοπο του πωλητή με τον λογαριασμό σας στο Facebook, εμποδίζοντας έτσι τη διαφήμιση να εμφανιστεί στη ροή σας.

    Το Facebook θα εξακολουθεί να διατηρεί αυτά τα δεδομένα, απλώς δεν θα είναι σε θέση να τα συνδέσει με τον λογαριασμό σας. 

    Η ανατριχιαστική ακρίβεια με την οποία μπορεί να στοχεύσει το διαφημιστικό κείμενο του Facebook έχει βρεθεί στο επίκεντρο επιθέσεων, καθώς η εταιρεία δέχεται κριτική για τις πρακτικές που ακολουθεί όσο αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας. Ειδικότερα, οι στοχευμένες διαφημίσεις έχουν γίνει τόσο επιθετικές, σύμφωνα με επικριτές, που το Facebook αναγκάστηκε να βγει και να διαψεύσει μια θεωρία συνωμοσίας, κατά την οποία "ακούει" τις συνομιλίες των χρηστών για να τους στοχεύσει με διαφημίσεις από προϊόντα για τα οποία μιλούν.

    Εάν θέλετε να δείτε τι εξακολουθεί να γνωρίζει το Facebook για εσάς, μπορείτε να κάνετε λήψη όλων των προσωπικών πληροφοριών που η εταιρεία έχει συλλέξει και συνδέσει με τον λογαριασμό σας. Όταν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό τέθηκε σε λειτουργία πέρυσι, κάποιοι θεώρησαν ότι τα αποτελέσματα ήταν ανησυχητικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    113,1 δισ. $

    -293,2 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,6 δισ. $

    +245,2 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    97,9 δισ. $

    +455,1 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    83,4 δισ. $

    +334,1 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    69,8 δισ. $

    +21,8 εκ. $