Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Αυγ-2019 20:52

    Πώς αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες την απειλή διάβρωσης των καθηλωμένων Boeing 737 MAX

    Πώς αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες την απειλή διάβρωσης των καθηλωμένων Boeing 737 MAX
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Jeremy Bogaisky

    Τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ της Boeing είναι καθηλωμένα στο έδαφος εδώ και πέντε μήνες. Με την πιθανότητα αυτά να μην επιστρέψουν στην ενεργό δράση πριν τον χειμώνα, κάποιες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με τον κίνδυνο τα συγκεκριμένα αεροσκάφη τους, να μείνουν κυριολεκτικά καθηλωμένα στο έδαφος.

    Τα ελαστικά των αεροπλάνων που βρίσκονται στο έδαφος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, υπάρχει η πιθανότητα να παγώσουν σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός, όπως αποκαλύπτει ένα εγχειρίδιο συντήρησης της Boeing που, βέβαια, αφορά το προηγούμενο μοντέλο, Boeing 737. Οι οδηγίες συμβουλεύουν τους υπευθύνους συντήρησης να τοποθετήσουν άμμο ή ένα χοντρό στρώμα ινών, κάτω από τα λάστιχα και καλύμματα στους τροχούς και τα φρένα, ώστε να τα προστατεύσουν από τις διαβρωτικές ιδιότητες της βροχής και του χιονιού.

    Με το τέλος του καλοκαιριού να πλησιάζει, η Air Canada εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει τα 24 αεροσκάφη 737 MAX που διαθέτει, στο νότο, στα πιο ήπια κλίματα, σε μία αποθήκη στην έρημο, δήλωσε εκπρόσωπος στο Forbes. Η WestJet λέει ότι είναι αποφασισμένη να κρατήσει τα 13 αεροσκάφη της στον Καναδά, θέτοντας σε λειτουργία τις μηχανές κάθε εβδομάδα και βγάζοντάς τα για μία βόλτα γύρω από τα υπόστεγα τους.

    Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν  αεροσκάφη 387 MAX που είναι ακινητοποιημένα στα αεροδρόμια και τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης σε όλο τον κόσμο, από τον Μάρτιο, όταν το δεύτερο από τα δυο τρομερά δυστυχήματα, ανάγκασε τις αεροπορικές αρχές παγκοσμίως να καθηλώσουν τα συγκεκριμένα μοντέλα, που, μέχρι τότε, ήταν αυτά με τις περισσότερες πωλήσεις για την Boeing. Η Boeing από την πλευρά της έχει οδηγήσει στις αποθήκες, περίπου άλλα 200, το οποία έχει μεν συναρμολογήσει, αλλά δεν μπορεί να τα παραδώσει. 

    Τα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα για να κινούνται. Το να εξακριβωθεί πως αυτά δεν έχουν υποστεί ζημιά από την παρατεταμένη παραμονή τους στο έδαφος, έχει γίνει ζητούμενο μιας μικρής στρατιάς προσωπικού συντήρησης. Όσο μακρύτερα τα φτερά των αεροσκαφών, τόσο περισσότερη δουλειά πρέπει να γίνει. Μεταξύ των κύριων εργαλείων, όπως αναγράφονται στο εγχειρίδιο των Boeing 737 είναι: άφθονες ποσότητες κίτρινης ταινίας βινυλίου 3M, Νο.471, για τη σφράγιση κενών και αισθητήρων και μια σειρά λιπαντικών.

    Η Southwest Airlines, ο αερομεταφορέας με τα περισσότερα 737 MAX, αποθηκεύει το στόλο των 34 αεροπλάνων στην, ξηρή και θερμή, έρημο Mojave σε ένα αεροδρόμιο στο Victorville, στην Καλιφόρνια. Μια φορά την εβδομάδα, οι εργαζόμενοι συντήρησης ενεργοποιούν τις μηχανές Leap-1B, τις οποίες ο κατασκευαστής τους, η CFM International, μια εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ της General Electric και της Safran, συνιστά να μένουν με αναμμένη τη μηχανή για 15-20 λεπτά ώστε να απομακρυνθεί οποιαδήποτε υγρασία, που πιθανώς έχει μαζευτεί στα συστήματα καυσίμου, αλλά και να καλυφθούν τα μέρη του κινητήρα με ένα νέο είδος λαδιού που προλαμβάνει τη διάβρωση. Επίσης, οι τεχνικοί της Southwest θέτουν σε λειτουργία τους υπολογιστές πτήσης, αλλά και βοηθητικές μονάδες ισχύος, κάθε εβδομάδα.

    Οι πόρτες των αεροσκαφών, που είναι αποθηκευμένα στην έρημο, γενικά ανοίγονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έτσι ώστε οι καμπίνες να μην υποστούν ζημιές από τη ζέστη, λέει ο David Querio, πρόεδρος της Ascent Aviation Services, που λειτουργεί στο Pinal Airpark, στην Αριζόνα, μία από τις μεγαλύτερες εκτάσεις αποθήκευσης αεροσκαφών στον κόσμο. 

    Μερικές φορές πουλιά φτιάχνουν φωλιές σε ένα αεροπλάνο, σπάνια, ένα ζώο ίσως επωφεληθεί από μια ανοιχτή πόρτα, ώστε να μπει μέσα. "Απομακρύνονται την ίδια μέρα, αν είναι αρκετά ηλίθια για να το κάνουν αυτό", λέει ο Querio. 

    Δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή 737 MAX έχει παραταθεί περαιτέρω τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να αποφασίσουν να τοποθετήσουν τα αεροσκάφη τους σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης, προσπαθώντας να συντηρήσουν τους κινητήρες και να βγάλουν τις μπαταρίες και άλλα ευαίσθητα μέρη, λέει ο Tim Zemanovic, πρόεδρος της εταιρείας αποσυναρμολόγησης αεροσκαφών, Fillmore Aviation. Λόγω του ότι απαιτεί λιγότερη συχνότητα συντήρησης, αυτός ο τύπος αποθήκευσης κοστίζει σχεδόν 50% λιγότερο από τη βραχυχρόνια αποθήκευση, περίπου στα 1.000 δολάρια το μήνα ανά αεροπλάνο, λέει, αλλά αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να προετοιμαστούν τα αεροσκάφη για να πετάξουν ξανά, όταν οι αεροπορικές ρυθμιστικές αρχές υπογράψουν για έγκριση των διορθώσεων της Boeing, για το 737 MAX.

    Στη μακροχρόνια αποθήκευση, οι κινητήρες, το πιο πολύτιμο μέρος σε ένα αεροπλάνο, αποθηκεύονται "σαν τουρσί": Το λάδι αποστραγγίζεται και αντικαθίσταται με ένα λάδι που αναμιγνύεται με ένα διάλυμα πρόληψης της διάβρωσης και σακούλες αποξηραντικού, -μεγαλύτερες εκδοχές των πακέτων οξειδίου πυριτίου που χρησιμοποιείται για να απομακρύνεται η υγρασία από καταναλωτικά αγαθά- τοποθετούνται στις βαλβίδες εισόδου, με μετρητές που παρακολουθούν τα επίπεδα υγρασίας. Στη συνέχεια, τα άκρα καλύπτονται για να κρατηθούν έξω τα διάφορα στοιχεία, ζώα και έντομα, λέει ο Zemanovic, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης μιας εγκατάστασης αποθήκευσης και συντήρησης, στο Pinal Airpark.

    Όταν τα αεροσκάφη είναι αδρανή για περισσότερο από δύο μήνες, το εγχειρίδιο συντήρησης του Boeing 737 απαιτεί τη στεγανοποίηση κενών στην άτρακτο, με ταινία βινυλίου και την τοποθέτηση οθονών πάνω από τις οπές αποστράγγισης. Μια προστατευτική επίστρωση ψεκάζεται πάνω σε μη βαμμένες μεταλλικές επιφάνειες. Οι καμπίνες παραδίνονται στο σκοτάδι, με τα σκίαστρα των παραθύρων να είναι κλειστά και τα παρμπρίζ του θαλάμου διακυβέρνησης να καλύπτονται με αλουμινόχαρτο ή άλλο ανακλαστικό υλικό. Βαμβακερά καλύμματα τοποθετούνται πάνω από τα καθίσματα και ειδικά προστατευτικά τοποθετούνται στα χαλιά. 

    Τα αεροσκάφη σε μια έκταση αποθήκευσης, συνήθως δέχονται επίσκεψη τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, ώστε να βεβαιωθεί ότι τα εξωτερικά καλύμματα είναι άθικτα, λέει ο Querio. 

    Το εγχειρίδιο των 737 καθορίζει το χρονοδιάγραμμα των διαδικασιών συντήρησης που πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και το οποία περιλαμβάνουν μαζική λίπανση μυριάδων τμημάτων.

    Κάθε εβδομάδα το αεροπλάνο πρέπει να ελεγχθεί για διάβρωση. Κάθε δύο εβδομάδες, τα ηλεκτρικά συστήματα τροφοδοτούνται για δύο ώρες. Κάθε 30 ημέρες το αεροπλάνο θα πρέπει να μετακινηθεί, τουλάχιστον κατά 1/3 της στροφής του τροχού, για να αποτραπεί η καταστροφή των τροχών· τα χαλιά και τα καθίσματα ελέγχονται για μούχλα· και το νερό αποστραγγίζεται από τις δεξαμενές καυσίμων για την πρόληψη της ανάπτυξης βακτηρίων ή μυκήτων, τα οποία μπορεί να είναι πηχτά και να φράξουν τα φίλτρα καυσίμων. 

    Κάθε 90 ημέρες, τα πτερύγια, το πηδάλιο και άλλα κομμάτια ελέγχου πρέπει να ελέγχεται αν λειτουργούν σωστά. 

    Εάν η καθήλωση επεκταθεί σε διάρκεια ενός έτους, το σύστημα προσγείωσης ίσως χρειαστεί να ελεγχθεί, λέει ο Zemanovic, με το αεροπλάνο να στηρίζεται σε γιγάντιους γρύλους τοποθετημένους κάτω από τα φτερά και τη μύτη. Η Boeing και η Airbus συστήνουν για ορισμένα μοντέλα, να επανέρχονται σε κατάσταση λειτουργίας μετά από ένα χρόνο, πριν τεθούν και πάλι εκτός, λέει ο Querio.

    Η Boeing αναμένει από τις ρυθμιστικές αρχές των αερομεταφορών να υπογράψουν τις τροποποιήσεις της για το 737 MAX και ένα αναθεωρημένο καθεστώς εκπαίδευσης, στις αρχές του τέταρτου τριμήνου, αλλά λόγω προηγούμενων καθυστερήσεων και νέων τεχνικών ζητημάτων, που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες, ορισμένοι παρατηρητές της βιομηχανίας πιστεύουν ότι η επιστροφή του συγκεκριμένου μοντέλου σε λειτουργία θα μπορούσε να πάρει περαιτέρω παράταση. Η Southwest Airlines έχει απομακρύνει το 737 MAX από το πρόγραμμα πτήσεων μέχρι τις 5 Ιανουαρίου. Η Air Canada έχει απομακρύνει το αεροπλάνο μέχρι τις 8 Ιανουαρίου.

    Ένας εκπρόσωπος της Southwest δήλωσε ότι μόλις η αμερικανική ομοσπονδιακή διοίκηση πολιτικής αεροπορίας δηλώσει ότι το μοντέλο είναι αξιόπιστο, η αεροπορική εταιρεία αναμένει ότι θα χρειαστούν 120 ώρες εργασίας σε κάθε αεροπλάνο για να τεθεί πάλι σε πλήρη ετοιμότητα για πτήση και 30-60 ημέρες για ολόκληρο τον στόλο της αεροπορικής εταιρείας.

    Ένα τεράστιο έργο: ο καθαρισμός των αεροπλάνων. Η σκόνη μπορεί να συγκεντρωθεί μέσα στα αεροσκάφη που είναι αποθηκευμένα στην έρημο, αν οι πόρτες ανοίγονται για να αεριστεί, απαιτώντας μια ενδελεχή επιδρομή από ηλεκτρικές σκούπες, λέει ο Zemanovic και εάν η εγκατάσταση αποθήκευσης δεν διαθέτει ειδικό τσιμεντένιο βάθρο πλυσίματος με αποχετεύσεις, ώστε να απομακρυνθούν επαρκώς σωστά μεγάλες ποσότητες σαπουνιού, δεν έχει άλλη επιλογή από το να σκουπίζεται το αεροπλάνο με το χέρι, μια επίπονη διαδικασία που λέει ότι θα μπορούσε να απαιτήσει "καμιά διακοσαριά" ώρες εργασίας. Δύο αναγκαιότητες για την εργασία: Πλατφόρμες εργασίας ύψους άνω των 8 μέτρων και έναν αστρονομικό αριθμό από μαντηλάκια καθαρισμού. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    112,8 δισ. $

    +576,7 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    103,3 δισ. $

    +119,7 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    96,2 δισ. $

    +1.418,8 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    79,5 δισ. $

    +1.279,6 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    67,8 δισ. $

    +1.823,8 εκ. $