Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Μαϊ-2019 13:54

    Στο δυστύχημα με το Tesla Model 3 ο οδηγός χρησιμοποιούσε τον αυτόματο πιλότο

    Στο δυστύχημα με το Tesla Model 3 ο οδηγός χρησιμοποιούσε τον αυτόματο πιλότο
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Alan Ohnsman

    Οι αξιωματικοί που διερεύνησαν μια θανατηφόρα συντριβή στη Φλόριντα στην οποία ένας οδηγός του Tesla Model 3 σκοτώθηκε μετά από σύγκρουση με ένα φορτηγό, δήλωσαν ότι το ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρισκόταν σε λειτουργία εκείνη τη στιγμή και πως ούτε το σύστημα ούτε ο οδηγός μπόρεσαν να αντιδράσουν. 

    Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών εξέδωσε προκαταρκτικά συμπεράσματα από την έρευνα σχετικά με τη συντριβή της 1ης Μαρτίου στην Delray Beach που στοίχισε τη ζωή στον 50χρονο Jeremy Beren Banner, o οποίος πέθανε όταν το 2018 Μοdel 3 χτύπησε ένα φορτηγάκι που διέσχιζε τη διασταύρωση στην εθνική οδό της Φλόριντα 441. To Tesla το οποίο έτρεχε με 68 μίλια την ώρα σε τμήμα του αυτοκινητόδρομου με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 55 μίλια την ώρα χτύπησε στη ρυμούλκα του φορτηγού με αποτέλεσμα να καταστραφεί η οροφή του. Ο οδηγός του φορτηγού δεν τραυματίστηκε.

    "Τα προκαταρκτικά στοιχεία από το όχημα δείχνουν ότι το σύστημα Autopilot της Tesla- ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) που παρέχει τον απόλυτο έλεγχο στην κίνηση του οχήματος – ήταν ενεργό κατά τη στιγμή της σύγκρουσης" ανέφερε η έκθεση. Ο οδηγός ενεργοποίησε το Autopilot, τον αυτόματο πιλότο, περίπου 10 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση. Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση αλλά και τη στιγμή της πρόσκρουσης δεν ανιχνεύθηκαν τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι". 

    Η συντριβή στη Delray Beach αποτελεί ένα από τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα της Tesla στη Φλόριντα. Μία εβδομάδα νωρίτερα ένας οδηγός Model S έχασε τον έλεγχο του οχήματός του στο Davie της Φλόριντα, διέσχισε τις τρεις λωρίδες και προσέκρουσε σε δέντρα που υπήρχαν στην διαχωριστική νησίδα. 

    Η Tesla δήλωσε ότι το Autopilot ήταν ενεργό κατά τη στιγμή της σύγκρουσης και πως έχει ενημερώσει τόσο το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών όσο και την Διοίκηση Ασφάλειας της Εθνικής Οδού ότι λίγο μετά το ατύχημα ο οδηγός απομάκρυνε τα χέρια του από το τιμόνι, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. "Ο αυτόματος πιλότος δεν είχε χρησιμοποιηθεί καμία άλλη στιγμή κατά τη διάρκεια της οδήγησης". 

    "Είμαστε πολύ στεναχωρημένοι για αυτό το δυστύχημα και οι σκέψεις μας είναι με όλους όσους έχουν πληγεί από αυτή την τραγωδία"

    Ο αυτόματος πιλότος έχει σχεδιαστεί για να χειρίζεται τις βασικές λειτουργίες οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο αν και είναι ένα πλήρες σύστημα αυτόματης οδήγησης και η Tesla προειδοποιεί τους χρήστες να μην παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι για μεγάλες χρονικές περιόδους. Ακόμα και έτσι, πολλοί πελάτες της Tesla φαίνεται να πιστεύουν ότι τα οχήματά τους είναι αυτόνομα βασιζόμενοι τα αμέτρητα βίντεο που ανεβαίνουν από οδηγούς οι οποίοι κοιμούνται ή γενικά δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την οδήγηση όταν χρησιμοποιούν τον αυτόματο πιλότο. Αυτόν τον μήνα υπήρξε ακόμα και ερωτικό βίντεο με ένα ζευγάρι που χρησιμοποιούσε τον αυτόματο πιλότο. 

    Υπήρξαν πολλαπλοί θάνατοι που σχετίζονταν με οδηγούς Tesla οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το Autopilot. Το 2016 άλλο ένα δυστύχημα συνέβη στην Φλόριντα, τότε ένα Μodel S δεν είχε καταφέρει να σταματήσει όταν ένα φορτηγό διέσχιζε τον δρόμο. Πάντως και τότε η Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας δεν επέλεξε να επιβάλει πρόστιμο ή να τιμωρήσει την Tesla καθώς δεν βρέθηκε κανένα ελάττωμα με τo Autopilot. 

    Αυτό τον μήνα μια οικογένεια με Model X σκοτώθηκε όταν το όχημα χτύπησε σε ένα τσιμεντένιο φράγμα στον αμερικανικό αυτοκινητόδρομο 101 στο Mountain View της Καλιφόρνιας τον Μάρτιο του 2018. Κατατέθηκε αγωγή κατά της Tesla με τον ισχυρισμό πως το ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης ήταν ελαττωματικό και προκάλεσε ατύχημα. 

    "Οι οδηγοί της Tesla έχουν κάνει περισσότερα από ένα δισεκατομμύρια μίλια με το Autopilot και τα δεδομένα δείχνουν ότι όταν ένα οδηγός το χρησιμοποιεί σωστά και είναι σε θέση να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή τότε οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια" ανέφερε η εταιρεία την Πέμπτη. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    109,7 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,7 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    100,2 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    82,4 δισ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    70,6 δισ. $