Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Απρ-2019 17:02

    Οι εταιρείες με την καλύτερη φήμη στις ΗΠΑ το 2019

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οι εταιρείες με την καλύτερη φήμη στις ΗΠΑ το 2019

    Της Vicky Valet

    Πέρυσι ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου βρέθηκαν σε κρίση, προσπαθώντας να ανακτήσουν την καλή τους φήμη, που είχε πληγεί από σκάνδαλα. Οι ΗΠΑ δέχθηκαν ιδιαίτερα μεγάλο πλήγμα και υπάρχουν εταιρείες που ακόμη δεν έχουν καταφέρει να ξανακερδίσουν την εμπιστοσύνη του αμερικανικού πληθυσμού. 

    "Στις ΗΠΑ είναι η Ημέρα της Κρίσης για όλες τις εταιρείες στο "δικαστήριο" της κοινής γνώμης και δεν υπάρχει μέρος για να κρυφτεί κανείς" λέει ο Stephen Hahn-Griffiths, του Reputation Institute (RI). Από το 2007, η RI εκδίδει τη μελέτη US RepTrak 100, μια ετήσια μελέτη για την εταιρική φήμη στην Αμερική. Η κατάταξη αυτής της χρονιάς δείχνει μια αύξηση 0,8 μονάδων κατά μέσο όρο στη φήμη των εταιρειών της λίστας USRT100, σε αντίθεση με το 2018, οπότε είχε καταγράψει μια μείωση κατά μέσο όρο 3 μονάδων. 

    "Για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς εμπιστεύονται τις εταιρείες —αυτό εξηγεί γιατί η φήμη των επιχειρήσεων συνολικά δεν ανέκαμψε και τόσο" λέει ο Brad Hecht της RI. "Οι εταιρείες δεν έχουν κάνει αρκετά για να χτίσουν τη εμπιστοσύνη, δείχνοντας ότι ακόμη και αν δεν υπάρχει εποπτεία αυτές θα κάνουν το σωστό. Αυτή είναι διαφορά ανάμεσα στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες". 

    Αυτό που δεν διαφέρει καθόλου από χώρα σε χώρα είναι αυτό που χρειάζεται για το χτίσιμο της φήμης, το οποίο αφορά την ισορροπία εταιρικής υπευθυνότητας και καινοτομίας. "Πρέπει να έχεις μια ολιστική στρατηγική" λέει ο Hecht. "Μόνο οι εταιρείες που θα το κάνουν αυτό θα συνεχίσουν να χτίζουν τη φήμη τους". Λέγοντας τα παραπάνω, αναφέρεται σε εταιρείες όπως η Whirlpool, που ανέβηκε 30 θέσεις, για να φτάσει στην τρίτη θέση της λίστας, —εν μέρει εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο επένδυσε τόσο στις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ όσο και στις πελατοκεντρικές έξυπνες συσκευές— ή στην Barnes & Noble, η οποία παρά το ότι έπεσε από την 4η στην 6η θέση, έχει χτίσει μια συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές, αξιοποιώντας τη νοσταλγία του βιβλιοπωλείου. 

    Καμία επιχείρηση όμως δεν τα πήγε τόσο καλά όσο η Netflix, η οποία ανέβηκε 22 θέσεις και έφτασε στην πρώτη θέση για πρώτη φορά. Αν και η εταιρεία δεν έχει μείνει εκτός των περιστασιακών αμφιβολιών, η Netflix έχει τις περισσότερες φορές τοποθετήσει τον εαυτό της στη σωστή πλευρά του σκανδάλου. Ίσως το καλύτερο παράδειγμα βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο η Netflix χειρίστηκε το κίνημα #MeToo. Μετά τους ισχυρισμούς για σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος του Κέβιν Σπέισι, η εταιρεία βρέθηκε σε ένα σταυροδρόμι: Θα μπορούσε να συνεχίσει να προβάλλει ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της σε μία από τις μεγαλύτερες σειρές της ή θα μπορούσε να κάνει το σωστό. Η Netflix επέλεξε το τελευταίο και αυτό έκανε όλη τη διαφορά. "Η αντίληψη για το προϊόν αυξήθηκε και η συναισθηματική σύνδεση με μια εταιρεία που πήρε τη σωστή ηθικά απόφαση ενισχύθηκε" λέει ο Hecht. "Είναι το τέλειο παράδειγμα ισορροπίας ανάμεσα στην εταιρική υπευθυνότητα και στην καινοτομία του προϊόντος". 

    Μιλώντας για την καινοτομία, η Netflix δεν έχει σταματήσει να ανακαλύπτει διαρκώς τον εαυτό της. Εξελισσόμενη από υπηρεσία ενοικίασης DVD σε παροχή υπηρεσιών streaming και σε δημιουργό περιεχομένου, η Netflix παρήγαγε πάνω από 800 νέες ταινίες και σειρές μόνο το 2018, δίνοντας τους συνδρομητές της πολλούς λόγους για να την επιλέξουν έναντι των κύριων ανταγωνιστών της, Amazon Prime και Hulu. "Πάντα ήταν μοναδική” λέει ο Hecht. 

    Ενώ η Netflix έχει πάει πάρα πολύ καλά, οι περισσότερες άλλες εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας δίνουν δύσκολη μάχη, ακόμη και αυτές που κάποτε θεωρούνταν οι αγαπημένες του συγκεκριμένου χώρου. Η Amazon, μετά από πέντε συνεχόμενα χρόνια στο τοπ 10, έπεσε στην 54η θέση, εν μέρει λόγω της αδυναμίας της να πείσει τους καταναλωτές ότι είναι ένας καλός "εταιρικός πολίτης". Όπως λέει ο Hecht, η "Amazon έπεσε λόγω του πώς έγινε αντιληπτή ως εταιρεία: αυτό αφορά τους χώρους εργασίας, τη διακυβέρνηση και την ηγεσία, κυρίως του Τζεφ Μπέζος.” Ο CEO της Amazon έχει βρεθεί στα πρωτοσέλιδα τελευταία, αλλά για ένα "δράμα" που αφορά τα tabloid, και όχι για κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά για την εταιρεία του. Στις ειδήσεις για τους λάθος λόγους ήταν και η Google. Μετά τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τις καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις, τις διαρροές προσωπικών δεδομένων στο  Google+ που είχαν ως αποτέλεσμα την κατάργηση της πλατφόρμας, καθώς και τα πρόστιμα για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, το πιο πρόσφατο τον Μάρτιο φέτος ύψους 1,7 δισ. δολ. η Google, που κάποτε θεωρούνταν μία από τις εταιρείες με την καλύτερη φήμη στις ΗΠΑ, υποχώρησε πάνω από 60 θέσεις και βγήκε από τις 100 πρώτες εταιρείες της λίστας. 

    Και μετά είναι το Facebook. Έχοντας ξεκινήσει την "πτώση" του χρόνια πριν -κάτι που επιταχύνθηκε πρόσφατα από τις αποκαλύψεις σχετικά με τις πρακτικές ασφαλείας των password, που μπορεί να έθεσαν σε κίνδυνο εκατομμύρια χρήστες, τις τακτικές εξόρυξης δεδομένων που έκαναν το αμερικανικό υπουργείο Ανάπτυξης και Στέγασης να μηνύσει το Facebook για διακρίσεις και φυσικά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica— το γεγονός ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι καν κοντά στο τοπ 100 της λίστας δεν είναι τόσο παράξενο. Αυτό που πάντως προκαλεί έκπληξη είναι το πόσο χαμηλά έχει πέσει. Από τις 390 επιλέξιμες για τη φετινή λίστα επιχειρήσεις, μόνο μία είχε χειρότερη φήμη από το Facebook: Ο Οργανισμός του Τραμπ. "Δεν είναι μια καλή ιστορία αυτή για το Facebook” λέει ο Hecht.

    Στην πραγματικότητα, μια τέλεια ιστορία εταιρικής υπευθυνότητας και καινοτομίας ίσως είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι εταιρείες αυτές για να ανακτήσουν τη φήμη τους. "Αν δεν το κάνεις αυτό, αν δεν πάρεις τον έλεγχο του αφηγήματός σου, είσαι στο έλεος των άλλων" σημειώνει ο Hecht. "Οι εταιρείες με την καλύτερη φήμη είναι αυτές που έχουν κάνει καλή δουλειά στην επικοινωνιακή διαχείριση". 

    Η πλήρης λίστα με τις εταιρείες των ΗΠΑ με την καλύτερη φήμη

    1    Netflix
    2    The Hershey Company
    3    Whirlpool
    4    Rolex
    5    McCormick & Company
    6    Barnes & Noble
    7    Hasbro
    8    Costco Wholesale
    9    Nintendo
    10    Lego
    11    Navy Federal Credit Union
    12    Bass Pro Shop
    13    Canon
    14    Bose
    15    The Walt Disney Company
    16    Borden Dairy Company
    17    Mattel
    18    Under Armour
    19    Snap-on
    20    Nikon
    21    Hanes Brands
    22    Harley-Davidson
    23    Kellogg's
    24    Texas Instruments
    25    Colgate-Palmolive
    26    Campbell Soup Company
    27    Menards
    28    Stanley Black & Decker
    29    General Mills
    30    UPS
    31    Microsoft
    32    Carter's
    33    LG Electronics
    34    Visa
    35    Ace Hardware
    36    Lowe's
    37    Columbia Sportswear Company
    38    Fitbit
    39    Cracker Barrel
    40    Fossil Group
    41    Rolls-Royce Motor Cars
    42    AMC Theatres
    43    USAA
    44    AutoZone
    45    Kroger
    46    Albertsons
    47    Publix
    48    Caterpillar
    49    Fruit of the Loom
    50    Cartier
    51    Chick-fil-A
    52    Samsung
    53    Kraft Heinz Company
    54    Amazon
    55    Tractor Supply Company
    56    New Balance
    57    OshKosh
    58    Intel
    59    Levi Strauss & Co.
    60    Nike
    61    Sherwin-Williams
    62    Hilton Hotels & Resorts
    63    FedEx
    64    Dole Food Company
    65    LongHorn Steakhouse
    66    Dell
    67    HP Inc.
    68    Bayer
    69    Xerox
    70    Dunkin'
    71    Marriot International
    72    The Clorox Company
    73    Michaels
    74    Adobe
    75    The Coca-Cola Company
    76    TripAdvisor
    77    Benjamin Moore & Co.
    78    Lands' End
    79    Del Monte Foods, Inc.
    80    Bosch
    81    Aldi
    82    CVS Pharmacy
    83    Hyatt
    84    Garmin
    85    Michelin
    86    Red Lobster
    87    iHeartMedia
    88    La-Z-Boy
    89    Samsonite
    90    Goodyear Tire and Rubber Company
    91    Cinemark
    92    Panera Bread
    93    Ralph Lauren
    94    Conair
    95    Bed Bath & Beyond
    96    IBM
    97    Shutterfly
    98    Spotify
    99    MetLife
    100    L.L.Bean

    Μεθοδολογία

    Για την κατάρτιση της λίστας, η RI έκανε έρευνα σε πάνω από 167.000 ανθρώπους από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2019. Οι υπό εξέταση εταιρείες έχουν έσοδα άνω του 1 δισ. δολ και αναγνωρισιμότητα του brand τους σε τουλάχιστον 30% του γενικού πληθυσμού των ΗΠΑ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    152,9 δισ. $

    -106,4 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    100,6 δισ. $

    +532,6 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    94,0 δισ. $

    +1.576,6 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    86,5 δισ. $

    -587,9 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    70,7 δισ. $

    +2.025,5 εκ. $