Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Απρ-2019 16:24

    Κερδή για τη Lyft στο ντεμπούτο της στη Wall Street, όμως οι ιδρυτές της δεν έγιναν δισεκατομμυριούχοι

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Κερδή για τη Lyft στο ντεμπούτο της στη Wall Street, όμως οι ιδρυτές της δεν έγιναν δισεκατομμυριούχοι

    Της Biz Carson

    Η εταιρεία μεταφοράς προσώπων με ιδιωτικά οχήματα Lyft νίκησε την ανταγωνίστριά της Uber στο χρηματιστήριο την Παρασκευή. Οι επενδυτές αδιαφόρησαν για την έλλειψη κερδών και οδήγησαν τη μετοχή της ενδοσυνεδριακά σε κέρδη 21% στα 87,24 δολ., τη μέρα που έκανε το ντεμπούτο της στη χρηματιστηριακή αγορά. Στο κλείσιμο, η τιμή της μετοχή της έπεσε στα 78,29 δολ., καταγράφοντας κέρδη 9%.

    Όμως, σε αντίθεση με το κύμα ιδρυτών τεχνολογικών καταναλωτικών εταιρειών πριν από αυτούς, από τον Daniel Ek έως τον Jeff Bezos, η αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της Lyft δεν θα "στέψει" τους ιδρυτές δισεκατομμυριούχους. Ο Logan Green, CEO της εταιρείας, υπολογίζεται ότι κατέχει ένα μερίδιο ύψους 700 εκατ. δολ., συμπεριλαμβανομένων περιορισμένων μετοχών (RSUs). Το μερίδιο του προέδρου της Lyft John Zimmer, που επίσης περιλαμβάνει RSUs, είναι λίγο μικρότερο και υπολογίζεται στα 510 εκατ. δολ. Συνδυασμένα, το Forbes εκτιμά ότι το μερίδιο των ιδρυτών της είναι συνολικά λιγότερο από το 5%. (Στο κλείσιμο της αγοράς την Παρασκευή η άνοδος της μετοχής της Lyft αύξησε την αξία των μετοχών του Green, συμπεριλαμβανομένων των RSUs, στα 760 εκατ. δολ. και το μερίδιο του Zimmer σε πάνω από 550 εκατ. δολ. Για να πέρναγε στους δισεκατομμυριούχους ο Green, θα έπρεπε η μετοχή της Lyft να αυξηθεί λίγο πάνω από τα 103 δολ. ανά μετοχή —αυξημένη κατά 43% σε σχέση με την τιμή της αρχικής δημόσιας προσφοράς).

    Το μικρό ποσοστό που κατέχουν οι δύο ιδρυτές της εταιρείας μπορεί να αποδοθεί στη "διάβρωση" από μεγάλους γύρους χρηματοδότησης στον δρόμο της Lyft να αντλήσει πάνω από 5 δισ. δολ. και στην πώληση μετοχών από τους συνιδρυτές της κατά τη διάρκεια αυτή της της διαδρομής. Αυτή είναι άλλη μία διαφορά από την Uber. Ο πρώην CEO της εταιρείας Travis Kalanick ήταν γνωστός για το γεγονός ότι δεν είχε πουλήσει ούτε μία μετοχή μέχρι την προσφορά της Softbank πέρυσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο Kalanick να κατέχει περίπου 7% της Uber, που είναι το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του, η οποία υπολογίζεται στα 5,8 δισ. δολ. Η Uber, της οποία η τελευταία αποτίμηση από ιδιώτες επενδυτές τοποθετείται 76 δισ. δολ., έχει άλλους δύο δισεκατομμυριούχους: Τον ιδρυτή της Garrett Camp (4,6 δισ. δολ.) και τον πρώτο της CEO Ryan Graves (1,6 δισ.).

    Παρότι κατέχουν ένα μικρό ποσοστό της εταιρείας, ο Green και ο Zimmer, ακολουθούν το παράδειγμα άλλος τεχνολογικών IPOs, διατηρώντας τον έλεγχο της εταιρείας. Στο πλαίσιο της IPO, η Lyft εισήγαγε μια διπλή κλάση μετοχών, με τους ιδρυτές της να διατηρούν μαζί το 48,76% των δικαιωμάτων ψήφου. Οι μετοχές του Green τώρα ελέγχουν το 29,31% των ψήφων και του Zimmer το 19,45%.

    Η θετική διάθεση των επενδυτών για μία από τις πρώτες IPOs σε ένα αναμενόμενο κύμα αρχικών δημόσιων προσφορών στον τεχνολογικό κλάδο φέτος οδήγησε την τιμή της IPO της Lyft στην κορυφή μιας ήδη υψηλής περιοχής και αύξησε το μέγεθος της προσφοράς. Η Lyft αργά την Πέμπτη ανακοίνωσε ότι τιμολογεί την IPO στα 72 δολ. και ότι προσφέρει 32,5 εκατ. μετοχές Class A, καθώς και έως 4,9 εκατ. δολ. επιπλέον μετοχές. Η αρχική τιμολόγηση έδωσε στην εταιρεία μια αποτίμηση άνω 24 δισ. δολ., σύμφωνα με το Reuters.

    Η μετοχή της Lyft, που τέθηκε για πρώτη μέρα υπό διαπραγμάτευση στον Nasdaq την Παρασκευή έκλεισε την ίδια μέρα στα 78,29 δολ., αυξημένη κατά 9% σε σχέση με την αρχική της τιμολόγηση, κάτι που οδήγησε σε κεφαλαιοποίηση 26 δισ. δολ.

    Αν και ο Zimmer και ο Green δεν έφτασαν στο status των δισεκατομμυριούχων, οι περιουσίες αρκετών άλλων θα λάβουν μια ώθηση.  Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lyft είναι η ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten, την οποία κατέχει ο δισεκατομμυριούχος Hiroshi Mikitani (με περιουσία 6 δισ. δολ.). Το μερίδιό του έχει αξία άνω των 2,2 δισ. δολ., σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes. Η Andreessen Horowitz, η επώνυμη εταιρεία venture capital του δισεκατομμυριούχου Marc Andreesen, είναι ο επόμενος μεγαλύτερος μέτοχος, με ποσοστό λίγο πάνω από το 5% της Lyft. 

    Υπάρχουν επίσης κάποιοι οικογενειακοί δεσμοί για τον Logan Green. Ο CEO της Lyft είναι παντρεμένος με την Eva Gonda Green, κόρη του Louis Gonda, ο οποίος ήταν στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους το 2006, ενώ ήταν και για πολύ καιρό μέλος της λίστας του Forbes με τους 400 πιο πλούσιους Αμερικανούς. Ο Gonda και ο πατέρας του Leslie ίδρυσαν μια εταιρεία leasing αεροσκαφών με τον Steven Udvar-Hazy και την πούλησαν στην ασφαλιστική εταιρεία AIG με αντάλλαγμα μετοχές το 1990. Ο Gonda αποχώρησε από την εταιρεία και στη συνέχεια οι μετοχές της AIG έπεσαν, κάνοντας τον Gonda να βγει από τη λίστα. Παρ’ όλα αυτά, η οικογένεια Gonda επενδύει ενεργά στη Lyft. Συγκεκριμένα, δύο μέλη της οικογένειας επένδυσαν τουλάχιστον 3 εκατ. δολ. σε μετοχές στην τιμή των 39 δολ. το 2018, μια τοποθέτηση που τώρα αξίζει πάνω από 5 εκατ. δολ.

    Αν και η IPO της Lyft δεν θα δημιουργήσει νέους δισεκατομμυριούχους αμέσως, θα συμβάλει στη δημιουργία 6.000 νέων εκατομμυριούχων, σε αυτό που είναι μόλις το ξεκίνημα τεχνολογικών IPOs. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    152,9 δισ. $

    -106,4 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    100,6 δισ. $

    +532,6 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    94,0 δισ. $

    +1.576,6 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    86,5 δισ. $

    -587,9 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    70,7 δισ. $

    +2.025,5 εκ. $