Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Ιαν-2019 18:15

    H Porsche "δανείζεται" πρακτικές Tesla για γρήγορη φόρτιση του νέου, ηλεκτροκίνητου Taycan

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    H Porsche "δανείζεται" πρακτικές Tesla για γρήγορη φόρτιση του νέου, ηλεκτροκίνητου Taycan

    Του Alan Ohnsman

    Μία δεκαετία από την είσοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ένα πράγμα έχει γίνει περισσότερο από εμφανές: η εύκολη πρόσβαση στη διαδικασία της φόρτισης είναι κομβικός όρος για να πειστούν οι οδηγοί να περάσουν από τη βενζίνη και το ντίζελ στην κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια.

    Προκειμένου λοιπόν να εξασφαλίσει ένα θετικό πλασάρισμα στην αγορά για το πολυαναμενόμενο ηλεκτροκίνητο σπορ μοντέλο της, Taycan, η Porsche αντιγράφει μια "σελίδα" από το "εγχειρίδιο" της Tesla, καθησυχάζοντας τους πελάτες ότι θα έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτατο δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης σε όλο το μήκος και πλάτος του εδάφους των ΗΠΑ.

    Η γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων πολυτελείας τόνισε ότι προσφέρει τρία χρόνια φορτίσεων σε εκατοντάδες σταθμούς στη χώρα διά μέσου της - ιδιοκτησίας Volkswagen - Electrify America LLC, με το κόστος να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή αγοράς του Taycan, η οποία ξεκινά από τις 80.000 δολάρια. Επιπλέον, προσφέρει την ίδια υπηρεσία σε σταθμούς ταχείας φόρτισης σε όλες τις 191 αντιπροσωπείες της στο αμερικανικό έδαφος, ενώ οι πελάτες της έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν εξοπλισμό Porsche για οικιακή φόρτιση, όπως ανακοινώθηκε επισήμως.

    "Μαζί η Electrify America και το δίκτυό μας των αντιπροσωπειών Porsche θα παρέχουν ένα εθνικό δίκτυο υποδομής για ταχεία φόρτιση, το οποίο θα απαλλάξει τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες Taycan από κάθε άγχος", ανέφερε ο Klaus Zellmer, πρόεδρος και CEO της Porsche Cars North America. "Η τεχνολογία Porsche οικιακής φόρτισης θα μετατρέπει το γκαράζ του καθε ιδιοκτήτη στο προσωπικό του "βενζινάδικο" ηλεκτρικής ενέργειας".

    Η Tesla κυριαρχεί στην αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων πολυτελείας από την εποχή του - αξίας 100.000 δολαρίων - Roadsters, πριν από μια δεκαετία, ωστόσο πλέον αντιμετωπίζει κατακλυσμιαίων διαστάσεων ανταγωισμό από νέους "παίκτες" στην αγορά της ηλεκτροκίνησης όπως το Taycan, το e-tron της Audi και το I-Pace της Jaguar. Στο παιχνίδι ετοιμάζονται να μπουν και άλλοι, όπως η Cadillac. Την προηγούμενη εβδομάδα, η Porsche ανακοίνωσε ότι αυξάνει το πλάνο παραγωγής της για το Taycan, λόγω μεγαλύτερης της αναμενόμενης ζήτησης.

    Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός από τα συγκεκριμένα μοντέλα, τα οποία κινούνται από άποψη τιμής μεταξύ των 60.000 και των 90.000 δολαρίων, βρίσκονται πίσω από την απόφαση της Tesla να σταματήσει την παραγωγή των εκδόσεων 75D του Model S και του Model X και να δώσει έμφαση σε ακριβότερα μοντέλα, αξίας 100.000 και πλέον. Το βασικό μοντέλο της Tesla, Model 3, αρχίζει από τις 44.000 δολάρια και μπορεί να φτάσει έως και τις 60.000 με όλα τα διαθέσιμα αξεσουάρ.

    Οι λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο της Porsche οι οποίες έχουν γίνει γνωστές είναι προς το παρόν περιορισμένες, ωστόσο αναφέρεται ότι θα έχει ιπποδύναμη 600 ίππων και αυτονομία περί τα 480 χιλιόμετρα μεταξύ δύο φορτίσεων.

    Για τρία χρόνια όσοι αγοράσουν το Taycan θα απολαμβάνουν 30λεπτης διάρκειας φορτίσεις σε όλες τις εγκαταστάσεις της Electrify America σε 300 σταθμούς φόρτισης ανά τους αμερικανικούς αυτοκινητοδρόμους σε 42 πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς και σε 180 σταθμούς εντός 17 αμερικανικών πόλεων.

    Σε πρώτη φάση, τα 484 σημεία με περισσότερους από συνολικά 2.000 φορτιστές θα έχουν εγκατασταθεί ή θα βρίσκονται υπό κατασκευή την 1η Ιουλίου, πριν δηλαδή την κυκλοφορία του Taycan στα τέλη του 2019, σύμφωνα με την Porsche και την Electrify America. Οι αντιπροσωπείες της Porsche θα δαπανήσουν περί τα 70 εκατ. δολάρια για στέγαστρα με φορτιστές εντός των εγκαταστάσεών τους.

    Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρεία η οποία δημιούργησε δικό της δίκτυο φόρτισης, για να υποστηρίξει το Model S, όταν εκείνο κυκλοφόρησε, το 2012. Αρχικά, η ταχεία φόρτιση στο δίκτυο των σταθμών Supercharger της εταιρείας ήταν δωρεάν, ωστόσο, όσο η πελατειακή της βάση μεγάλωνε, άρχισε να χρεώνει τις φορτίσεις. Την προηγούμενη εβδομάδα, η Tesla αποφάσισε να περιορίσει το εύρος μιας σχεδιαζόμενης αύξησης του κόστους ανά φόρτιση, την οποία το φόρουμ Electrek είχε υπολογίσει στο 33% ανά κιλοβατώρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    149,4 δισ. $

    -3.313,3 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    100,1 δισ. $

    -463,9 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    88,9 δισ. $

    +296,8 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    83,5 δισ. $

    -577,3 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    67,3 δισ. $

    -1.437,1 εκ. $