Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Ιαν-2019 15:53

    Η Starbucks δεν θα έπρεπε να είναι απλά ένα μέρος που πουλά καφέ

    Η Starbucks δεν θα έπρεπε να είναι απλά ένα μέρος που πουλά καφέ
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Panos Mourdoukoutas

    Μετά από περισσότερες από τρεις δεκαετίες στον κλάδο, η Starbucks καταλαβαίνει ότι μια πραγματική καφετέρια θα έπρεπε να είναι κάτι παραπάνω από ένα μέρος που πουλάει καφέδες. Θα έπρεπε να ήταν το κέντρο μιας κοινότητας που φέρνει σε επαφή τους ανθρώπους. 

    Αυτό δηλώνει η εταιρεία σύμφωνα με πρόσφατη έκθεσή της στην οποία περιγράφει το προφίλ της μελλοντικής Starbucks. 

    "Η Starbucks φιλοδοξεί να γίνει μια διαφορετικού τύπου εταιρεία που θα σερβίρει εξαιρετικό καφέ στους πελάτες της και θα τους υποδέχεται σε ένα φιλόξενο μέρος όπου θα μπορούν να μαζευτούν και να βλέπουν τους φίλους τους" όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση της εταιρείας. 

    Το κονσεπτ της καφετέριας ως κέντρο κοινότητας δεν είναι νέο. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι καφετέριες στα χωριά στην Ευρώπη βρίσκονταν στο κέντρο της τοπικής κοινωνίας, δίπλα από εκκλησίες και βιβλιοθήκες όπου οι άνθρωποι συναντούσαν τους φίλους και τους γείτονες τους. 

    Η αλυσίδα εισήχθη στο αμερικανικό αστικό τοπίο πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία λιανικής στην ιστορία.  Αλλά υπάρχει ένα πράγμα που λείπει από τα καφέ της, η αίσθηση ενός καφέ στο χωριό. Αυτό είναι κάτι που έχουν διατηρήσει ο σύγχρονες ευρωπαϊκές αλυσίδες καφέ. Η Mikel, μια ελληνική αλυσίδα franchise με περισσότερες από 200 καφετέριες παγκοσμίως, είναι μία από αυτές. 

    Οι υπάλληλοι καλωσορίζουν τους πελάτες που φτάνουν στα καταστήματά της και τους προσφέρουν νερό και κέικ πριν από την παραγγελία τους. "Το πνεύμα της κοινότητας βρίσκεται στο επίκεντρο της επιχειρηματικής ιδέας μας", λέει ο Θέμης Ρίζος, ένας franchisee δύο καταστημάτων Mikel Coffee στην Μασαχουσέτη.

    Οι πελάτες δεν χρειάζεται να παραγγείλουν κάτι. Μπορούν απλά να απολαύσουν τα ευρύχωρα καταστήματα, τα άνετα καθίσματα και να μιλήσουν για την πολιτική με τους φίλους τους. 

    Η Third Space Smithfield, μια αλυσίδα καφέ από το Δουβλίνο, έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο την έννοια του κοινοτικού κόνσεπτ ενός σύγχρονου καφέ. Τα καφέ της διαθέτουν τραπεζαρία, χώρο καθιστικού και γραφείου, βιβλιοθήκες γεμάτα βιβλία και ένα σταντ με δωρεάν εφημερίδες. Αυτό είναι ένα περιβάλλον που συνδυάζει τις ανέσεις ενός σπιτιού και ενός γραφείου με την έννοια του κοινοτικού κέντρου. 

    Με απλά λόγια οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τον χώρο της Τhird Space οποιαδήποτε στιγμή της ημέρα. Η Starbucks θα πρέπει αναμφίβολα να επανεξετάσει το κόνσεπτ των δύο ευρωπαϊκών καταστημάτων και να πάρει ένα μάθημα από αυτές τις νεοφυείς επιχειρήσεις.  

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    110,8 δισ. $

    +365,8 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    106,9 δισ. $

    -102,9 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    106,6 δισ. $

    +30,6 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    87,0 δισ. $

    +29,5 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    72,1 δισ. $

    +1.765,8 εκ. $