Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Ιαν-2019 10:24

    Η επίσημη και η ανεπίσημη εξήγηση για τις απολύσεις της Tesla

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Panos Mourdoukoutas

    Γιατί μια ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία όπως η Tesla θα απομακρύνει το 7% του εργατικού της δυναμικού;

    Υπάρχει επίσημη και ανεπίσημη απάντηση. Η επίσημη απάντηση είναι για να μειώσει το κόστος παραγωγής και την τιμή για το Model 3 Sedan και να το κάνει προσιτό στις μάζες.

    Οι ειδικοί μάρκετινγκ θα συμφωνήσουν. Μία χαμηλότερη τιμή θα βοηθήσει την Tesla να περάσει από το "σημείο καμπής", δηλαδη τη στιγμή που τα προϊόντα της θα φθάσουν σε μια κρίσιμη μάζα καταναλωτών, όπως περιγράφεται στη βιβλιογραφία του μάρκετινγκ από την καμπύλη Rogers.

    Ο Everett Rogers υποστηρίζει ότι η εξάπλωση νέων προϊόντων είναι μια διαδικασία πολλαπλών σταδίων, η οποία αρχίζει με την αναγνώριση, το ενδιαφέρον, την αξιολόγηση, τη δοκιμή και την υιοθεσία. Στην αρχή, η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων είναι αργή, καθώς μόνο οι "καινοτόμοι", μια μικρή ομάδα καταναλωτών, υιοθετούν το προϊόν. Στη συνέχεια, ο ρυθμός διάχυσης επιταχύνει, καθώς οι "πρώιμοι χρήστρες", μια άλλη μικρή ομάδα καταναλωτών που έρχονται σε επαφή με τους καινοτόμους, υιοθετούν επίσης το προϊόν.

    Και οι δύο ομάδες αγοράζουν το προϊόν από ενθουσιασμό και περιέργεια -για αυτό το λόγο δεν είναι ευαίσθητοι στην τιμή.

    Τελικά, η διάχυση μπορεί να φτάσει στο "σημείο καμπής", κατά το οποίο η "πρώιμη" και η "μεταγενέστερη πλειοψηφία" τροφοδοτούν έναν καταρράκτη (εκθετική αύξηση των πωλήσεων), ο οποίος συνδέεται με την εμπορική επιτυχία του νέου προϊόντος.

    Και οι δύο αυτές ομάδες αγοράζουν το προϊόν επειδή βλέπουν αξία σε αυτό, σε σύγκριση με τα εναλλακτικά προϊόντα. Αυτός είναι ο λόγος που είναι ευαίσθητοι στις τιμές.

    Με απλά λόγια, η τιμή είναι ένας βασικός παράγοντας για ένα νέο προϊόν που φτάνει στις μάζες.

    Η Tesla δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα αυτό. Έτσι, έχει μεγάλο νόημα για την εταιρεία να μειώσει το κόστος παραγωγής της, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα για χαμηλότερες τιμές για τα προϊόντα της.

    Αλλά υπάρχει και μια ανεπίσημη ιστορία, κατά τη γνώμη μου.

    Η Tesla έχει μεγάλο χρέος. Και η εξυπηρέτησή του απορροφά σχεδόν όλα τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBIDA) - βλέπε κάτω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να μειωθεί το κόστος και να μειωθεί γρήγορα, με την απομάκρυνση μέρους του εργατικού δυναμικού της.

    Το μακροπρόθεσμο χρέος της Tesla

    Κι έπειτα υπάρχει η μεγάλη επένδυση της Tesla στην Κίνα. Τον περασμένο Αύγουστο, η εταιρεία ανακοίνωσε την κατασκευή ενός εργοστασίου αξίας 5 δισ. δολαρίων, η οποία πρέπει να χρηματοδοτηθεί με τη σειρά της από τη μείωση των δαπανών στις ΗΠΑ.

    Ως εναλλακτική στην περικοπή κόστους, η Tesla θα μπορούσε να εκδώσει νέες μετοχές για να καλύψει τις χρηματοδοτικές τις ανάγκες. Αλλά αυτό θα ήταν διαβρωτικό για τους υφιστάμενους μετόχους.

    Στο μεταξύ, υπάρχει ανταγωνισμός από mainstream αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen. Εάν η Tesla μειώσει τις τιμές για τα οχήματά της θα δυσκολευτούν περισσότερο να μπουν στην αγορά.

    Το συμπέρασμα: Η μείωση του εργατικού κόστους μπορεί να εξυπηρετήσει σκοπούς για την Tesla βραχυπρόθεσμα, ωστόσο μπορεί να επιστρέψει και να την "στοιχειώσει" μακροπρόθεσμα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    150,4 δισ. $

    -2.344,7 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    100,2 δισ. $

    -352,2 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    88,9 δισ. $

    +303,4 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    83,2 δισ. $

    -879,1 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    67,9 δισ. $

    -818,3 εκ. $