Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Δεκ-2018 09:00

    Μπράτσα από χρυσάφι

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μπορεί ο Dwayne Johnson να είναι ήδη ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός του Χόλιγουντ, αλλά δεν σταματά εκεί. Αναλαμβάνοντας να γίνει ο ίδιος ένα κανάλι διαφήμισης, βρήκε τον τρόπο που θα του φέρει πολλά εκατομμύρια ακόμα.

    Από τη Νatalie Robehmed

    Ο Dwayne Johnson σφίγγει το γρανιτένιο του σαγόνι καθώς ατενίζει µακριά στον ορίζοντα. Μια στάλα ιδρώτα κυλά στο µέτωπο, που απότοµα τινάζεται πίσω από το τρανταχτό του γέλιο. Είναι µια αποπνικτικά ζεστή µέρα στην Ατλάντα και ο "The Rock" κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Γλείφει τα χείλη του, προφέρει τις ατάκες του µε άνεση και έπειτα αποχωρεί περήφανα από το πλάνο µε µια αγέρωχη κορµοστασιά που µετρά 1 µέτρο και 98 εκατοστά.

    Ο Johnson σπάνια βρίσκεται εκτός δηµοσιότητας αυτόν τον καιρό. Κατά την περασµένη δεκαετία ο 46χρονος πρώην επαγγελµατίας παλαιστής κατάφερε να αξιοποιήσει θαυµάσια την ακούραστη γοητεία του −το είδος εκείνο που του επιτρέπει µεταξύ αστείου και σοβαρού να βλέπει πιθανή µια υποψηφιότητα για την προεδρία στο µέλλον−, τόσο µάλιστα ώστε σήµερα να είναι ο πιο ακριβοπληρωµένος σταρ στον κόσµο. Οι αµοιβές του ως ηθοποιού πέρυσι −που αποτελούν το συντριπτικά µεγαλύτερο µέρος ενός συνόλου εσόδων $124 εκατοµµυρίων− ήταν οι µεγαλύτερες που έχουν καταγραφεί στα 20 χρόνια που το "Forbes" παρακολουθεί τη λίστα "Celebrity 100" και σχεδόν διπλάσιες από τα $65 εκατ. που κέρδισε ο ίδιος το 2017.

    "Ο Νο 1 στόχος είναι να δηµιουργούµε πράγµατα για τον κόσµο", λέει ο Johnson µέσα στο κλιµατιζόµενο τρέιλερ, φορώντας ένα µπλε πουά πουκάµισο και τζιν. Με άλλα λόγια, πανταχού παρουσία. Εκτός από µια σειρά από ταινίες, υπάρχει και η επιτυχηµένη σειρά του HBO, "Ballers", αλλά και µία από τις πιο έξυπνες στρατηγικές στα social media. Στο Instagram, όπου έχει περισσότερους από 120 εκατοµµύρια followers, δηµοσιεύει εµψυχωτικά βιντεάκια που γράφει ο ίδιος µιλώντας στο iPhone του, συχνά από το κινητό του γυµναστήριο. Άλλες αναρτήσεις −που έχουν προσελκύσει άλλα 13 εκατοµµύρια χρήστες στο Twitter και 58 εκατοµµύρια στο Facebook− παρουσιάζουν νέα τρέιλερ ταινιών, δείχνουν τον Johnson σε meetings και γιορτάζουν τη µία εκείνη µέρα που επιτρέπεται να φας τηγανίτες, στολισµένες όλες µε πολλαπλά hashtags και εκατοµµύρια likes.

    Τώρα εξερευνά έναν νέο τρόπο να αξιοποιήσει οικονοµικά αυτή την τεράστια φήµη του στα ψηφιακά µέσα. Επιπλέον µιας παχυλής αµοιβής $20 εκατ. και µεριδίων στα κέρδη των εταιρειών παραγωγής, ξεκινώντας από το "Skyscraper" τον περασµένο Ιούλιο, θα απαιτήσει µια ξεχωριστή επταψήφια αµοιβή για τα social media για κάθε ταινία όπου εµφανίζεται. Με άλλα λόγια, αντί τα στούντιο να ρίχνουν χρήµα σε τηλεοπτικές διαφηµίσεις και αφίσες, θα έχουν πλέον ένα προπληρωµένο κανάλι µάρκετινγκ, που θα είναι ταυτόχρονα και το πρώτο όνοµα της µαρκίζας. 

    "Τα κοινωνικά µέσα ενηµέρωσης έχουν γίνει, κατά τη γνώµη µου, το πιο κρίσιµο στοιχείο στη διαφήµιση µιας ταινίας", λέει ο Johnson. "Έχω δηµιουργήσει µια καθαρή θέση στα social media µε ένα κοινό σε όλο τον κόσµο που θεωρεί ότι υπάρχει αξία σε αυτό που τους παραδίδω".

    Ο Johnson εξακολουθεί να κάνει εµφανίσεις σε talk show και να δίνει συνεντεύξεις Τύπου, όπως και να εκπληρώνει όλες τις άλλες διαφηµιστικές υποχρεώσεις που έχει ένας αστέρας (ειδικά όταν τα πραγµατικά χρήµατα προέρχονται από τα εισιτήρια του box-office). Ωστόσο, απαιτώντας τα κανάλια των κοινωνικών µέσων να είναι χωριστές πλατφόρµες που θα προσφέρουν ξεχωριστές αµοιβές, ο Johnson επιχειρεί να δηµιουργήσει έναν νέο θεσµό στο Χόλιγουντ.

    Για τον "The Rock", τουλάχιστον, τα στούντιο φαίνεται να έχουν αποδεχθεί αυτήν τη συµφωνία: Οι διαφηµιστικές δαπάνες για µια ταινία που είναι το σίγουρο στοίχηµα για ένα στούντιο µπορεί να ξεπεράσουν τα $150 εκατοµµύρια και δεν εγγυώνται την εισπρακτική επιτυχία. Πρωτοκλασάτα ονόµατα ηθοποιών που µιλούν απευθείας στη βάση των θαυµαστών τους υπόσχονται έναν πιο φθηνό και στοχοθετηµένο τρόπο ώστε τα στούντιο να προωθήσουν µια νέα ταινία.

    Johnson D. Forbes

    "Η δύναµη της φήµης που µετρά σήµερα είναι η δύναµη των social media", λέει ο Paul Dergarabedian, αναλυτής µέσων στην ComScore. Προς το παρόν, ο "The Rock" είναι ο µόνος που απαιτεί αµοιβή για τα κοινωνικά µέσα επικοινωνίας πέραν του συµβολαίου του. Ο Κevin Hart, συµπρωταγωνιστής του στο "Central Intelligence", έβγαλε $2 εκατ. από τη Sony κάνοντας tweeting για τις δικές του ταινίες και άλλες χρόνια πριν, αλλά οι αµοιβές του κωµικού ακόµη ωχριούν µπροστά σε αυτές του Johnson. Μάλιστα, οι εταιρείες παραγωγής παρακολουθούν πλέον την απήχηση και την αφοσίωση του κοινού στα social media ώστε βάσει αυτής να επιλέγουν τους πρωταγωνιστές τους.

    Ο Johnson ανέκαθεν έχαιρε εξαιρετικής αφοσίωσης από τους θαυµαστές του. Ακολούθησε τα βήµατα του πατέρα του και του παππού του στην επαγγελµατική πάλη, δανειζόµενος ένα µέρος του ονόµατος του πατέρα του στο ρινγκ, Rocky Johnson, για να γίνει The Rock −Ο Βράχος−, ένα προσωνύµιο που αποδίδει µε επιτυχία όχι µόνο τη διάπλασή του, άλλα και τον χαρακτήρα του.

    Μια εµφάνισή του το 2000 στην εκποµπή "Saturday Night Live" τράβηξε την προσοχή των ανθρώπων της Universal, που του έδωσαν έναν ρόλο στην "Επιστροφή της Μούµιας" το 2001. Εντυπωσιασµένο, το στούντιο έδωσε στον µικρό αυτό ρολάκο το δικό του spinoff, "The Scorpion King", που κατέληξε να ξεπεράσει σε εισπράξεις τα $165 εκατοµµύρια παγκοσµίως, µε προϋπολογισµό µόλις $60 εκατ.

    Ύστερα από µια σειρά από ενδιάµεσες ταινίες δράσης και έπειτα από τρεις οικογενειακές γλυκανάλατες ταινίες (το "Tooth Fairy" το ’χει δει κανείς;), ο "The Rock" έκανε επανεκκίνηση στην καριέρα του, ποντάροντας ξανά σε αυτό που του είχε προσφέρει το δικό του κοινό αρχικά. "Το παρελθόν µου στην πάλη µού έδωσε την πληροφορία πώς να έχω µια πραγµατική σχέση µε ένα ακροατήριο", εξηγεί. "Το κοινό πρέπει να έρχεται πρώτο. Τι θέλει το κοινό και ποιο είναι το καλύτερο σενάριο που µπορούµε να δηµιουργήσουµε που θα τους στείλει σπίτι τους χαρούµενους;".

    Αυτή η φιλοσοφία τού "δώσε στον κόσµο αυτό που θέλει" µπορεί να µην του εξασφαλίσει το Όσκαρ, αλλά θα φέρει δισεκατοµµύρια στα ταµεία. Σύµφωνα µε αναλυτές, ο Johnson έχει υψηλή απήχηση και στις τέσσερις δηµογραφικές οµάδες που παρακολουθούνται στα multiplex: άνδρες, γυναίκες, άνω των 25 ετών και κάτω των 25 ετών.

    πιν

    Για τα στούντιο, είναι ένα αξιόπιστο µέσο αντιστάθµισης κινδύνου απέναντι σε ένα αµερικανικό box office, που βούτηξε 2% το 2017, στα $11,1 δισεκατοµµύρια. Η διεθνής γλώσσα τού να ανατινάζεις πράγµατα και κτίρια δεν απαιτεί µετάφραση, και το φόρτε του είναι ακριβώς αυτό που πουλά στο εξωτερικό. (Περισσότερο από το 64% των εισιτηρίων κόβονται εκτός ΗΠΑ.) Χάρη στη µικτή αφρο-αµερικανική καταγωγή του αλλά και αυτήν που έλκει από τα νησιά Σαµόα, η εµφάνιση του Johnson τον κάνει να φαίνεται σαν τον ντόπιο ήρωα σε κάθε µέρος του κόσµου.

    Καθώς η επιτυχία του µεγάλωνε, ο Johnson προήγε ολοένα και περισσότερο και το επιχειρηµατικό του παιχνίδι. Πριν από πέντε χρόνια, µε την πρώην σύζυγο και µάνατζέρ του, Dany Garcia, ξεκίνησε τη Seven Bucks Productions, µε στόχο τη µετατροπή του "The Rock" από ηθοποιό σε επιχείρηση. Όταν ο Johnson εµφανίζεται σε µια ταινία, η δηµιουργική, ψηφιακή και οκταµελής οµάδα παραγωγής της Seven Bucks εργάζεται σε κάθε στοιχείο, από την ανάπτυξη του σεναρίου έως την ενίσχυση της παραγωγής και την καθοδήγηση της διαφηµιστικής προώθησης. Η εταιρεία διαθέτει επίσης ένα κανάλι YouTube και δηµιουργεί περιεχόµενο για κινητά για τις πλατφόρµες κοινωνικής δικτύωσης του Johnson.

    Ο αντίκτυπος που δηµιουργείται επεκτείνεται στις διαφηµιστικές καµπάνιες που κλείνει ο Johnson, οι οποίες περιλαµβάνουν την Apple και µια πρόσφατη συνεργασία µε τη Ford. Με την προσθήκη ενός πρώην στελέχους της Droga5, η Seven Bucks Creative, µια διµελής οµάδα, σχεδίασε την καµπάνια Project Rock Under Armor, στην οποία ο Johnson έχει µια πολύ πετυχηµένη γραµµή ρούχων και ένα νέο επώνυµο σετ ακουστικών.

    Το όνοµα Seven Bucks (επτά δολάρια) είναι ένα εσωτερικό αστείο, µια υπενθύµιση για µια ζοφερή περίοδο στην αρχή της καριέρας του, όταν κόπηκε από την καναδική ποδοσφαιρική ένωση και κατέφθασε άφραγκος στην Τάµπα τον Οκτώβριο του 1995. "Στην τσέπη µου είχα ένα πεντοδόλαρο, ένα µονό και ψιλά", θυµάται, προσθέτοντας ότι, ως αισιόδοξος άνθρωπος που είναι, "το στρογγυλοποίησε στο επτά".

    Σήµερα το περιεχόµενο της τσέπης του πλησιάζει τα $165 εκατοµµύρια. Είναι ένα ταξίδι που, σύµφωνα µε ό,τι πιστεύει, γίνεται στην ώρα του.

    Φωτογραφίες από τον Michael Prince για το "Forbes"

    Επιμέλεια: Αναστασία Κυριανίδη

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    109,7 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,7 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    100,2 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    82,4 δισ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    70,6 δισ. $