Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 20-Νοε-2018 17:53

    Η Amazon θα χρεοκοπήσει αργά ή γρήγορα εξαιτίας του Facebook

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Chris Walton

    Σε μια ευρεία συνάντηση στελεχών και υπαλλήλων της Amazon, την περασμένη εβδομάδα, ο CEO της εταιρείας Jeff Bezos, απαντώντας σε ερώτηση υπαλλήλου για τα μαθήματα που πρέπει να αντλήσει κανείς από την χρεοκοπία της Sears, τόνισε: "Προβλέπω ότι κάποια στιγμή η Amazon θα ναυαγήσει. Μια μέρα θα χρεοκοπήσει". Και έχει 100% δίκιο (όπως συνήθως).

    Η εταιρεία η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει την Amazon στο άδοξο τέλος της και θα κυριαρχήσει στις λιανικές πωλήσεις ανά τον πλανήτη δεν είναι άλλη από το Facebook. Ναι, το Facebook.

    Η Amazon, όπως ο Γολιάθ ή η Rebel Alliance του Star Wars, έχει μια "ρωγμή" στην πανοπλία της φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο που το Facebook μπορεί να την αξιοποιήσει στο έπακρο.

    Facebook Amazon

    Το γράφημα, μέσα στην γοητευτική απλότητά του, είναι εξαιρετικά εύστοχο.

    Το μόνο που χρειάζεται είναι να φανταστεί κανείς είναι μια οριζόντια γραμμή, η οποία στην μία άκρη της έχει τον παράγοντα "εμπόριο" (εκεί βρίσκεται η Amazon) και στην άλλη ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης (στην περίπτωσή μας το Facebook και τα 2 δισεκατομμύρια χρήστες του). Όποιος γεφυρώσει και καλύψει το συνολικό μήκος της γραμμής, κερδίζει.  Γιατί; Λόγω των δεδομένων.

    Έχω γράψει πολλές φορές για τον τρόπο με τον οποίο η Amazon και η Google κυριαρχούν στον τομέα της διαδικτυακής αναζήτησης. Σε περισσότερες από το 85% των περιπτώσεων, η πρώτη αναζήτηση για ένα προϊόν γίνεται μέσω είτε της Amazon είτε της Google, πράγμα που σημαίνει ότι όταν οι άνθρωποι θέλουν να προχωρήσουν σε μία αγορά ή έχουν αρκετά ξεκάθαρη εικόνα για το τι θέλουν να αγοράσουν, κατευθύνονται περίπου ως "αγέλη" στις δύο εταιρείες.

    Όλη αυτή η δραστηριότητα είναι μια χαρά, αλλά μας εξηγεί λίγα πράγματα για το πώς φθάνουν οι καταναλωτές να πρωτοανακαλύψουν ποιο ακριβώς είναι το είδος προϊόντος που ποθούν να αποκτήσουν.

    Οι πληροφορίες τις οποίες οι καταναλωτές μοιράζονται με την Amazon είναι απλούστατες: χτυπούν στον web browser το προϊόν που αναζητούν. Οι δυνατότητες του Facebook, σε επίπεδο data, στην οριζόντια γραμμή, είναι διαφορετικές.

    Όταν ξυπνώ το πρωί, το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να τσεκάρω το "On This Day" του Facebook. Με λίγα γρήγορα κλικς, μπορώ να δω όλη την περασμένη δεκαετία της ζωής μου μπροστά στα μάτια μου και να συγκινηθώ όσο κάνω κέφι. Το Facebook, μέσα από την ιστορία μου, την χρονολόγηση γεγονότων μέσα από τις αναρτήσεις μου, τα likes ή τα σχόλιά μου σε πράγματα που περνούν από το timeline μου, ακόμη και μέσα από το πόσο χρόνο καταναλώνω για να δω δημοσιεύσεις ανθρώπων που γνώριζα στο λύκειο, γνωρίζει τις πιο βαθιές και μύχιες επιθυμίες μου. Η Amazon απλώς δεν μπορεί να αγγίξει όλα τα παραπάνω.

    Από πολλές πλευρές, το Facebook, συντηρώντας όλα αυτά τα αρχεία, γνωρίζει τους καταναλωτές καλύτερα κι από το πόσο γνωρίζουν οι ίδιοι τον εαυτό τους.

    Αυτή είναι η δύναμη της οριζόντιας γραμμής - το να ξέρει κανείς τόσο τις ανοικτές και εκδηλωμένες, όσο και τις ενδόμυχες επιθυμίες των καταναλωτών. Η Amazon γνωρίζει μέχρι στιγμής μόνον την πρώτη κατηγορία επιθυμιών, εξού και ξεκίνησε τη συνεργασία της με τo Snapchat, προσπάθησε να δημιουργήσει το δικό της μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Amazon Spark (το οποίο δεν μοιάζει να έχει ενθουσιάσει τους χρήστες) και κάνει το παν για να εισέλθει στο σαλόνι των καταναλωτών μέσω της Alexa.

    Αλλά τι θα συμβεί εάν το Facebook μπορέσει να ενώσει τις παράλληλες γραμμές; Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης 2 δισ. ανθρώπων είναι πολύ πιο δύσκολο να χτιστεί από έναν διαδικτυακό κατάστημα λιανικής πώλησης.  Μπορώ να αναφέρω αρκετά διαδικτυακά καταστήματα ανά τον κόσμο, δεν μπορώ όμως να σκεφτώ ούτε ένα δεύτερο Facebook.

    Τα παραπάνω μπορεί να ακούγονται τρελλά, αλλά δεν είναι. Ρίξτε μια ματιά στις τελευταίες ανακοινώσεις του FB και στο μόλις δύο ετών διαδικτυακό του κατάστημα κι εύκολα θα καταλάβετε το στρατηγικό του πλεονέκτημα.

    Το Facebook πιθανότατα γνωρίζει ότι, εάν καταφέρει να ενώνει την βαθιά γνώση την οποία διαθέτει για τη φυσιογνωμία των καταναλωτών με έναν εύχρηστο ιστότοπο πωλήσεων, τότε τελικά μπορεί να αξιώσει να γίνει ισχυρός παράγοντας και στην ανακάλυψη του προϊόντος, λειτουργώντας ως μεσάζων και λαμβάνοντας ποσοστά από εμπορικές επιχειρήσεις και εταιρείες. Η φετινή Black Friday θα αποτελέσει ένα "σήμα" για την κατεύθυνση προς τηνο ποία κινούνται τα πράγματα. 

    Όταν τα δύο άκρα της οριζόντιας γραμμής θα έχουν συνδεθεί απ’ άκρου εις άκρον, όταν θα έχει δημιουργηθεί μία πλατφόρμα η οποία θα συνδυάζει τις μύχιες εμπορικές επιθυμίες του κοινού με την ανοικτή εμπορική δραστηριότητα, τότε το κουτί της Πανδώρας θα έχει αφεθεί πια οριστικά ανοικτό και η Amazon, όπως και άλλες ομοειδείς εταιρείες, δεν θα ξέρουν τι τους χτύπησε. Η άμεση αναζήτηση, δηλαδή η δραστηριότητα που αιμοδοτεί την Amazon, θα μετακομίσει σε μια άλλη εμπορική πλατφόρμα.

    Στην ουσία, οι πρωταρχικές αναζητήσεις προϊόντων θα γίνονται αλλού. Σε εκείνο το σημείο, η Amazon θα χάσει τον ηγετικό της ρόλο. Το μόνο που θα της μένει να κάνει θα είναι να ακολουθήσει ή να ψάξει για νέους "πλανήτες" προς κατάκτηση. Θα ζούμε πλέον όλοι μας στον πλανήτη του Facebook και δεν θα μπορούμε να κάνουμε τίποτε περισσότερο από το να το αποδεχτούμε. Και εμείς και η Amazon.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:07 10/12

    Η IPO της εταιρείας real estate JY Grandmark "εκτόξευσε" την περιουσία της οικογένειας Clan

    Η εισαγωγή της JY Grandmark στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ εκτίναξε πάνω από το 1 δισ. δολάρια την περιουσία της οικογένειας Clan, από τις πλουσιότερες της Κίνας στον τομέα του real estate.

    08:32 10/12

    Amazon: Η "προσωπική αντιπάθεια" του Τραμπ για τον Bezos η αιτία απώλειας της σύμβασης του Πενταγώνου

    Η Amazon σε αγωγή που κατέθεσε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο υποστηρίζει ότι ο Τραμπ, ο οποίος δεν κρύβει την αντιπάθειά του για τον Μπέζος και την Amazon, "παρενέβη ευθέως" στη διαδικασία επιλογής,...

    17:59 09/12

    T-Mobile-Sprint: Ξεκινά η δικαστική μάχη για την υπεράσπιση συγχώνευσης αξίας 26 δισ. δολ.

    Οι γενικοί εισαγγελείς των ΗΠΑ έχουν προχωρήσει σε αγωγές για να εμποδίσουν τη συγχώνευση αξίας 26 δισ. δολ. των T-Mobile και Sprint, με το σκεπτικό ότι κάτι τέτοιο θα έπληττε τον ανταγωνισμό.

    08:33 09/12

    Οι πιο ακριβοπληρωμένοι μουσικοί του κόσμου για το 2019

    Με απολαβές 185 εκατ. δολαρίων η Taylor Swift βρέθηκε στην κορυφή της λίστας, αφήνοντας δεύτερο τον Kayne West. Δύο συμμετέχοντες έσπασαν επίσης το φράγμα των 100 εκατ., ενώ υπάρχουν και εννέα...

    08:06 08/12

    Οι κροίσοι που υποστηρίζουν την προεκλογική εκστρατεία του Joe Biden

    Τα συνολικά κεφάλαια που έχει συγκεντρώσει ο Biden, ύψους 38 εκατ. δολ., υστερούν έναντι των ανταγωνιστών του, B. Sanders (75 εκατ.) και της El. Warren (60 εκατ.).

    08:04 08/12

    Πώς μπορείς να δημιουργήσεις μια πετυχημένη εφαρμογή για video streaming

    Εξοικονομήστε κεφάλαια, γνωρίστε το κοινό σας, να παρέχετε σε τακτική βάση πρωτότυπο περιεχόμενο και να είστε έτοιμοι να προσαρμοστείτε.

    10:05 07/12

    Γιατί οι μετοχές των Apple, Google, Nike έφτασαν σε νέα υψηλά επίπεδα-ρεκόρ

    Το βλέμμα της Wall Street επικεντρώνεται στις εμπορικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας και στην καταληκτική ημερομηνία της 15ης Δεκεμβρίου.

    14:10 06/12

    H IPO της Saudi Aramco επιβεβαιώνει ότι η αξία της ξεπερνά εκείνη των Apple και Microsoft

    H Aramco τιμολόγησε τις μετοχές στο άνω άκρο του εύρους τιμής, οδηγώντας την αποτίμηση στα $1,7 τρισ.

    00:05 06/12

    Γιατί ο Elon Musk δεν έχει φράγκο στην τσέπη αν και δισεκατομμυριούχος

    Ο Elon Musk βρέθηκε την Τετάρτη σε δικαστήριο του Λος Άντζελες, όπου κατέθεσε στο πλαίσιο της δίκης του για δυσφήμηση μέσω αναρτήσεών του στο twitter το 2018, στις οποίες αποκάλεσε έναν μη επώνυμο...

    15:29 05/12

    Σαμπάνια, LVMH, τυριά τα υποψήφια "θύματα" των Αμερικανικών δασμών στη Γαλλία

    Η απειλή Τραμπ για δασμούς έως 100% σε γαλλικά αγαθα, θα αυξήσει το κόστος δημοφιλών προϊόντων για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

    07:59 05/12

    Black Friday και Cyber Monday δίνουν "μαθήματα" για το "κυνήγι" των καταναλωτών

    Μπορεί οι εκπτωτικές καμπάνιες των διαδικτυακών καταστημάτων να ξεκίνησαν φέτος πιο νωρίς από κάθε άλλη φορά και να "έκλεψαν" ένα μέρος από τον καταναλωτικό ντόρο της Black Friday, ωστόσο τα τελικά...

    14:32 04/12

    Τι μας λέει για την αγορά η αποτυχία του τελευταίου deal του Buffett

    Η απόφαση του Buffett να μην μπει σε έναν πόλεμο προσφορών με την Apollo για την απόκτηση της Tech Data Corp., εγείρει ερωτήματα για το αν η χρηματιστηριακή αγορά στο σύνολό της είναι υπερτιμημένη.

    08:06 04/12

    Τα "30 κάτω των 30" κορυφαία "οικονομικά μυαλά" για το 2020

    Το Forbes παρουσιάζει την αφρόκρεμα της νέας γενιάς των traders και dealmakers του χρηματοοικονομικού τομέα, οι οποίοι παρότι δεν έχουν φτάσει ακόμη τα 30 κατέχουν εξέχουσες θέσεις στον χώρο. Τα...

    17:35 03/12

    Οι "30 Under 30" του 2020 με αριθμούς: Νέοι Αμερικανοί και Καναδοί που μπορούν να αλλάξουν το μέλλον

    Αυτοί οι επιχειρηματίες μαθαίνουν σε ιούς να καταπολεμούν τον καρκίνο, αναπτύσσουν τεχνολογία για να βοηθήσουν τους αστροναύτες να αναπνέουν στον Άρη.

    08:07 03/12

    Forbes: Οι κορυφαίοι Ευρωπαίοι επενδυτές της "Λίστας του Μίδα" για το 2019

    Η έκρηξη επενδυτικών κεφαλαίων προς τον ευρωπαϊκό τεχνολογικό κλάδο, έφερε ανακατατάξεις αλλά και τέσσερις νέες παρουσίες στη φετινή "Λίστα του Μίδα".

    18:37 02/12

    Αυτές τις μετοχές αγοράζουν οι insiders - Πρέπει να τις αγοράσετε κι εσείς;

    Ορισμένες μετοχές που "σνομπάρει" η αγορά, οι insiders φαίνεται να τις προτιμούν, πηγαίνοντας κόντρα στη γενικότερη τάση. Μήπως ξέρουν κάτι που οι υπόλοιποι επενδυτές αγνοούν;

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    108,4 δισ. $

    -592,8 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    106,8 δισ. $

    +78,6 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    105,3 δισ. $

    -625,8 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    87,3 δισ. $

    +55,0 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    74,4 δισ. $

    -170,8 εκ. $