Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Δεκ-2017 10:18

    Η Intel "βλέπει" ευκαιρίες σε κάθε "γωνιά" της οικονομίας ρομποτικών οχημάτων

    Η Intel "βλέπει" ευκαιρίες σε κάθε "γωνιά" της οικονομίας ρομποτικών οχημάτων
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Alan Ohnsman

    Η Intel επιδιώκει να εξοπλίσει τα ρομποτικά οχήματα με επεξεργαστές, αισθητήρες και αλγόριθμους, προκειμένου αυτά να προσφέρουν άνεση και ασφάλεια στους επιβάτες. Ωστόσο, ο γίγαντας της τεχνολογίας είναι εξίσου αισιόδοξος για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες για υπηρεσίες εντός των οχημάτων και για τη συγκέντρωση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων που θα δημιουργήσουν τα ταξίδια με αυτό-οδηγούμενα οχήματα.

    "Υπάρχει πολλή τεχνολογία στο αυτοκίνητο, που μπορεί να δημιουργηθεί μέσω τεχνολογίας cloud", δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Intel Brian Krzanich στο Forbes. "Το βλέπουμε αυτό σαν ένα οικοσύστημα το οποίο μπορούμε να χτίσουμε. Είναι περισσότερο ένα ολοκληρωμένο σύστημα, απ’ ό,τι ένας επεξεργαστής".

    Το περασμένο έτος η εταιρεία υπογράμμισε το πόσο έντονα έχει επικεντρωθεί στο να βοηθήσει τους κατασκευαστές να μετατρέψουν τα οχήματά τους σε ρομποτικούς οδηγούς. Η Intel έχει συμμαχίες με την BMW και την Delphi, μια συνεργασία παροχής micro-chips με τον εταιρεία αυτό-οδηγούμενων οχημάτων Waymo και εξαγόρασε φέτος την εταιρεία μηχανικής όρασης Mobileye για περισσότερα από 15 δισ. δολάρια, γεγονός που ενίσχυσε δραματικά τον ρόλο της ως κορυφαίος προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων. Ακόμη συνεργάζεται με την Warner Brothers για τρόπους ψυχαγωγίας των μελλοντικών επιβατών με video streaming και παράθυρα επαυξημένης πραγματικότητας.

    Ο ρυθμός δραστηριότητάς της επιταχύνεται, καθώς η αγορά που αναμένεται να δημιουργήσουν τα αυτόνομα οχήματα είναι πολύ μεγάλη για να αγνοηθεί. Η Intel φέτος εκτιμά ότι τα έσοδα από τη βιομηχανία αυτό-οδηγούμενων οχημάτων, την "οικονομία των επιβατών", θα μπορούσαν να φθάσουν τα 800 δισ. δολάρια ετησίως έως το 2035 και να διογκωθούν στα 7 τρισ. δολάρια μέχρι το 2050.

    Μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας και τα έσοδα από τις υπηρεσίες εντός του αυτοκινήτου, ο Krzanich βλέπει και "δευτερεύουσες" δραστηριότητες που δημιουργούνται από την παροχή δεδομένων για τα οχήματα που συνδέονται μέσω cloud με προηγμένα συστήματα υπολογιστικής όρασης.

    "Σχεδόν κάθε πόλη του κόσμου ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια, πληρώνοντας ανθρώπους να βγουν έξω και να χαρτογραφήσουν όλες τις λακκούβες, ώστε κάθε άνοιξη να επισκευάζονται", είπε. "Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να συλλέγουν αυτά τα δεδομένα κυριολεκτικά δωρεάν και στη συνέχεια να τα επιστρέφουν στις πόλεις σε πολύ μειωμένη τιμή".

    "Πεσμένες πινακίδες ή... δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τους δρόμους, για το σε ποια κατάσταση βρίσκονται; Τι χρειάζεται να επισκευαστεί; Τι χάλασε χτες το βράδυ; Ποια φώτα έχουν χαλάσει στα φανάρια όταν οδηγείτε τη νύχτα; Οι πόλεις πληρώνουν για αυτά τα στοιχεία τώρα. Μπορούμε να τα προσφέρουμε με πολύ καλύτερο και πολύ πιο άμεσο τρόπο".

    Μαζί με τη δυνατότητα συνεχούς καταγραφής των συνθηκών κυκλοφορίας και την ενημέρωση χαρτών υψηλής ευκρίνειας σε μία πλατφόρμα δεδομένων, τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπορούν να βοηθήσουν και στην παροχή περισσότερων κοινών ευκολιών. "Μπορούμε να σας πούμε πόσα αυτοκίνητα βρίσκονται στην ουρά για τα Starbucks ή τα McDonalds, πριν φτάσετε εκεί", δήλωσε ο Krzanich.

    "Όταν αρχίσετε να το σκέφτεστε, υπάρχει ένας τεράστιος ή άπειρος αριθμός επιχειρηματικών ευκαιριών όσο αρχίζετε να σκέφτεστε διαφορετικά".

    Εκτός από τους πολλούς συνεργάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Intel κατασκευάζει το δικό της στόλο 100 αυτόνομων αυτοκινήτων για να βελτιώσει τα συστήματα πληροφορικής και αισθητήρων και να δοκιμάσει τις μελλοντικές της υπηρεσίες. Ένα από αυτά τα οχήματα, το πρωτότυπο Autonomous Vehicle Entertainment Experience που θα δημιουργήσει με την Warner Brothers, θα παρουσιάσει τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας ενσωματωμένες στα παράθυρα και την κονσόλα στο μπροστινό μέρος του οχήματος, καθώς και video streaming, για μια εντυπωσιακή ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο.

    Μπορεί να μην θέλουν όλοι οι οδηγοί να κάνουν μια βόλτα σε ένα εικονικό Batmobile που θα ταξιδεύει στη Gotham City, μία επιλογή για το σύστημα που προτάθηκε την περασμένη εβδομάδα, αλλά αναμφισβήτητα οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας εντός του αυτοκινήτου αποτελούν πρόσφορο έδαφος για διαφήμιση.

    Όπως και η Intel, οι εταιρείες ψυχαγωγίας βλέπουν τεράστια δυναμική στον χώρο των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων, είπε ο Thomas Gewecke, διευθυντής ψηφιακής τεχνολογίας και εκτελεστικός αντιπρόεδρος στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Warner Brothers την περασμένη εβδομάδα στο συνέδριο τεχνολογίας Automobility LA στο Λος Άντζελες.

    "Όταν σκέφτεστε τον τεράστιο όγκο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στον κόσμο, τον χρόνο που περνάτε στην οδήγηση, πιστεύουμε ότι η εμφάνιση αυτόνομων οχημάτων αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες δυνατές βελτιώσεις του διαθέσιμου χρόνου για ψυχαγωγία που έχω δει εδώ και πολύ καιρό". 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    109,7 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    105,7 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    100,2 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    82,4 δισ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    70,6 δισ. $