Από την αρχή στα telecoms η ΕΥΑΘ
Δευτέρα, 07-Ιουν-2010 09:43
Από το μηδέν ξεκινά η ΕΥΑΘ το σχέδιο επέκτασης των δραστηριοτήτων της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, αξιοποιώντας το δίκτυο και τις εγκαταστάσεις της στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Το project που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη διοίκηση Σκόδρα πέρασε από πολλά στάδια –η τότε διοίκηση είχε ανακοινώσει ότι βρισκόταν σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις και με τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την υπογραφή συμφωνίας, έχοντας μάλιστα ως συντονιστή ανώτατο στέλεχος της Cosmote– χωρίς ωστόσο να έχει επέλθει καμία ουσιαστική εξέλιξη.
Αν και υπήρξαν ακόμη και εκτιμήσεις χρηματιστηριακών εταιρειών περί απόκτησης μεριδίου αγοράς μέχρι και 50% έως το 2016 στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης από την ΕΥΑΘ, η αλήθεια είναι πως το πλάνο συνάντησε περισσότερα εμπόδια από ό,τι αναμενόταν.
Η νυν διοίκηση Καμάκα – Παπαδάκη, ωστόσο, επιμένει πως το σχέδιο εισόδου στις τηλεπικοινωνίες και βιώσιμο είναι και επικερδές για την εταιρεία. Για το λόγο αυτό, όπως ανέφεραν στελέχη της ΕΥΑΘ κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε αναλυτές, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα δημοσιοποιηθεί νέα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση της εταιρείας στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ Παγίων.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, πρόθεση της εταιρείας είναι να έχει σημαντικό ρόλο, αν και όχι κατ’ ανάγκη τον πρωτεύοντα, στην κοινοπραξία που θα προκύψει. Επιπλέον, επιδίωξη είναι όχι απλώς να ενοικιαστούν τα δίκτυα σε τρίτους, αλλά να αποκτηθεί τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο κλάδο. Σημειώνεται, πάντως, πως η εταιρεία βρισκόταν σε συζητήσεις με την Ericsson και τη Cosmoline, οι οποίες ωστόσο τίθενται σε νέα βάση. Με την τελευταία στόχος ήταν η κοινή τους παρουσία στην αγορά της εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών και την εγκατάσταση συστημάτων WiMax.
Δεδομένου, πάντως, ότι η εταιρεία βρίσκεται στη λίστα των προς αποκρατικοποίηση εταιρειών με την κυβέρνηση να έχει εξαγγείλει την πρόθεση πώλησης ποσοστού 23% της εταιρείας, υφίσταται το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στο business plan, κάτι που αφορά και τους τομείς της ενέργειας, της ανακύκλωσης και της εισόδου στο εμφιαλωμένο νερό, δραστηριότητες που συνεχίζουν να ενδιαφέρουν την εταιρεία.
Προτεραιότητα, πάντως, για την ώρα αποτελεί μεταξύ άλλων και η μείωση των απαιτήσεων από τους καταναλωτές που ανέρχονται σε 37 εκατ. ευρώ, περισσότερες δηλαδή από τα μικτά κέρδη (30,3 εκατ. ευρώ) του 2009. Παράλληλα, συνεχής παραμένει ο στόχος ένταξης νέων περιοχών στο δίκτυο της εταιρείας αλλά και μείωσης του λειτουργικού κόστους.