Κρι-Κρι: Μείωση κερδών, αύξηση εσόδων το α΄ τρίμηνο

Δευτέρα, 31-Μαϊ-2010 11:01

Στα 180 χιλ. ευρώ, έναντι 691 χιλ. ευρώ της αντίστοιχης προηγούμενης περιόδου, διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής του ομίλου της Κρι-Κρι.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 625 χιλ. ευρώ έναντι 1.372 χιλ. ευρώ το α΄ τρίμηνο 2009, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 25 χιλ. ευρώ, από 741 χιλ. ευρώ το 2009.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 8.834 χιλ. ευρώ έναντι 8.164 χιλ. ευρώ το 2009.


Σε εταιρικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της ΚΡΙ-ΚΡΙ ανήλθε σε 8.547 χιλ. ευρώ έναντι 7.969 χιλ. ευρώ το 2009. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 185 χιλ. ευρώ, από 798 χιλ. ευρώ το 2009. 

Στην παρούσα περίοδο, η Διοίκηση προχώρησε σε αλλαγή της λογιστικής μεθόδου υπολογισμού των εκπτώσεων και παροχών που αφορούν στις πωλήσεις παγωτού εσωτερικού και καταχωρίζονται στους λογαριασμούς περιοδικής κατανομής, των ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων. Εξαιτίας της ανωτέρω αλλαγής λογιστικής εκτίμησης, ο κύκλος εργασιών και τα μεγέθη της κερδοφορίας της παρούσας περιόδου εμφανίζονται στην τρέχουσα περίοδο μειωμένα κατά 689.582 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ανωτέρω αλλαγή λογιστικής εκτίμησης δεν επηρεάζει επ΄ ουδενί τα μεγέθη των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, αλλά αφορά αποκλειστικά στην απεικόνιση των μεγεθών που παρουσιάζονται στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις.

Χωρίς την ανωτέρω αλλαγή λογιστικής εκτίμησης, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας θα διαμορφωνόταν σε 9.236 χιλ. ευρώ έναντι 7.969 χιλ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2009 (μεταβολή +15,9%). Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας θα διαμορφωνόταν σε 875 χιλ. ευρώ έναντι 797 χιλ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2009 (μεταβολή +9,7%). 

Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται στο εσωτερικό της χώρας, έχει οδηγήσει σε πτωτική πορεία και τους κλάδους που δραστηριοποιείται η ΚΡΙ-ΚΡΙ. Για το λόγο αυτό, η διοίκηση της εταιρείας καταβάλλει συστηματικές προσπάθειες προς δύο κατευθύνσεις. Από τη μία μεριά επιδιώκει ενίσχυση των μεριδίων της εταιρείας στην εγχώρια αγορά, αξιοποιώντας τη γεωγραφική επέκταση και το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Παράλληλα, επιδιώκει την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στις κοντινές αγορές του εξωτερικού, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων και μείωση της εξάρτησης από συγκεκριμένες αγορές. Στο α΄ τρίμηνο 2010, οι πωλήσεις του ομίλου στο εξωτερικό ανήλθαν σε 2.990 χιλ. ευρώ, έναντι 1.184 χιλ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο 2009.

Η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον. Η παρούσα οικονομική κρίση δημιουργεί πρόσθετη αβεβαιότητα αναφορικά με τα μακροοικονομικά μεγέθη της "πραγματικής" οικονομίας και τη ζήτηση καταναλωτικών προϊόντων. Έτσι, υπό τις παρούσες συνθήκες μη ομαλής λειτουργίας των πιστωτικών αγορών καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική η διατήρηση υψηλής ρευστότητας και χαμηλού καθαρού δανεισμού για τον Όμιλο.