Aegean: “To συντομότερο να ξεκινήσουμε πτήσεις με την Olympic Air ”

Παρασκευή, 28-Μαϊ-2010 10:04

Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

Ακριβά φαίνεται ότι στοίχισε στην Aegean Airlines η κούρσα του ανταγωνισμού με την Olympic Air η οποία αποτέλεσε την πρωταρχική αιτία για τις ζημιές των 25,6 εκατ. ευρώ που εμφάνισε η εισηγμένη το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Όπως ανέφερε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη των αναλυτών ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, η είσοδος στην αγορά της Olympic Air ενίσχυσε την συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα (capacity) στα δρομολόγια εσωτερικού και κατ΄ επέκταση τον ανταγωνισμό.

“Πετύχαμε να αυξήσουμε την πληρότητα, μειώνοντας τις τιμές των εισιτηρίων, αλλά δεν καταφέραμε να ενισχύσουμε τα έσοδα”, σημείωσε.

Δεύτερη αιτία για τις ζημιές του πρώτου τριμήνου αποτελεί, κατά τον επικεφαλής της Aegean, η δημιουργία κατά την χειμερινή περίοδο νέων δρομολογίων εξωτερικού, κίνηση, η οποία αποφασίστηκε για στρατηγικούς λόγους, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού με την αναγεννημένη Ολυμπιακή. Η εκτέλεση όμως των δρομολογίων προς Βελιγράδι, Μαδρίτη, Βιέννη και Τελ Αβίβ έφερε ζημιές στην αεροπορική εταιρεία.

Αλλά και η αύξηση του κόστους του πετρελαίου, η οποία για κάθε αεροσκάφος ανήλθε στο 45%, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό για τις ζημιές του πρώτου τριμήνου.

“Υιοθετήσαμε μία επιθετική πολιτική, εν μέσω δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος, για λόγους ανταγωνισμού με την Olympic Air, γεγονός που μας δημιούργησε κόστος”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.

Τα επόμενα βήματα

Σε δύο πυλώνες στηρίζεται η στρατηγική της Aegean. Αφενός στην περαιτέρω περικοπή κόστους, μέσω της αναδιάρθρωσης του πτητικού έργου. Για παράδειγμα, όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης, η εταιρεία λειτουργεί σήμερα με πέντε λιγότερα αεροσκάφη, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, ενώ κατά την θερινή περίοδο, η εταιρεία προγραμματίζει να ενοικιάσει με τη μέθοδο του wet lease τρία αεροσκάφη.
Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση του στόλου της Aegean με νέα αεροσκάφη έχει μειώσει σημαντικά τις δαπάνες συντήρησης.
Συγχώνευση ολοταχώς

Η διαδικασία έγκρισης της συγχώνευσης Aegean-Olympic Air έχει κατά το ήμισυ ολοκληρωθεί, ενώ πρωταρχική επιδίωξη των επικεφαλής της εισηγμένης αεροπορικής είναι οι Βρυξέλλες να ανάψουν το συντομότερο δυνατό το “πράσινο” φως.

“Αν η έγκριση μάς δοθεί σύντομα, τότε, θα μπορούσαμε από κοινού με την Olympic Air να οργανώσουμε και να εκτελέσουμε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων και να επιτύχουμε συντομότερα συνέργιες με την Olympic” σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Χαρακτήρισε τον φετινό χειμώνα ιδιαίτερα δύσκολο, οπότε είναι πολύ πιθανό να απαιτηθούν επιπρόσθετες περικοπές κόστους και σημείωσε ότι η έναρξη της αεροπορικής συμμαχίας “Star Alliance” από το δεύτερο εξάμηνο θα δημιουργήσει στην Aegean οφέλη “που ενδεχομένως να βοηθήσουν σε κάποιο βαθμό την κατάσταση”.

dimitris.delevegos@capital.gr