Autohellas: "Στο ρελαντί" στην Ελλάδα, στροφή στα Βαλκάνια
Δευτέρα, 19-Απρ-2010 08:59
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Περιορισμένης έκτασης απώλειες έχει δημιουργήσει η δύσκολη συγκυρία στην Autohellas, την θυγατρική στον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, καθώς ένας μεγάλος αριθμός ανταγωνιστών της έχει τεθεί, ελλείψει χρηματοδότησης, «εκτός πορείας».
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της εισηγμένης, κ. Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο πρόσφατης παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών «πλην των τριών-τεσσάρων θυγατρικών των τραπεζών, οι υπόλοιποι παίκτες στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου αντιμετώπισαν κατά το 2009 τεράστιο πρόβλημα άντλησης κεφαλαίων. Εμείς για τα επόμενα τρία χρόνια διαθέτουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, μέσω του πενταετούς ομολογιακού δανείου που έχουμε συνάψει παλαιότερα».
Όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτων, προβλέπεται ότι φέτος θα καταγράψει ακόμη μεγαλύτερη πτώση, σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο κλάδος των μεταχειρισμένων έως 1.400 κυβικά έχει σταθεροποιηθεί το τελευταίο εξάμηνο.
Περιορισμένης έκτασης απώλειες έχει δημιουργήσει η δύσκολη συγκυρία στην Autohellas, την θυγατρική στον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη, καθώς ένας μεγάλος αριθμός ανταγωνιστών της έχει τεθεί, ελλείψει χρηματοδότησης, «εκτός πορείας».
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της εισηγμένης, κ. Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο πρόσφατης παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών «πλην των τριών-τεσσάρων θυγατρικών των τραπεζών, οι υπόλοιποι παίκτες στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτου αντιμετώπισαν κατά το 2009 τεράστιο πρόβλημα άντλησης κεφαλαίων. Εμείς για τα επόμενα τρία χρόνια διαθέτουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, μέσω του πενταετούς ομολογιακού δανείου που έχουμε συνάψει παλαιότερα».
Όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτων, προβλέπεται ότι φέτος θα καταγράψει ακόμη μεγαλύτερη πτώση, σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο κλάδος των μεταχειρισμένων έως 1.400 κυβικά έχει σταθεροποιηθεί το τελευταίο εξάμηνο.
Κατά τον επικεφαλής της Autohellas, είχε προηγηθεί μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδος, από τον Νοέμβριο του 2008 έως πέρυσι τον Μάιο, οπότε λόγω κρίσης οι dealers μεταχειρισμένων αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες χρηματοδότησης. Ώθηση στα καινούργια αυτοκίνητα είχαν δώσει και τα μέτρα της προηγούμενης κυβέρνησης για μείωση του τέλους ταξινόμησης και της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης.
Πλέον το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών, με την εξέλιξη αυτή να εκτιμάται ότι θα ευνοήσει την εταιρεία, της οποίας το 70% του στόλου είναι αυτοκίνητα έως 1.400 κυβικά.
Στροφή στα Βαλκάνια
«Κοιτάμε προς τα Βαλκάνια» επεσήμανε στο πλαίσιο της παρουσίασης ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι η δραστηριοποίηση στις βαλκανικές χώρες εξισορροπεί τους ανύπαρκτους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Κατά το 2009, η εισηγμένη κατέγραψε στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Κύπρο κέρδη προ φόρων τριών εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η επέκταση στις βαλκανικές χώρες γίνεται με ιδιαίτερα προσεκτικά βήματα.
Πρόσφατα, η Autohellas εγκαινίασε την παρουσία της στη Σερβία, ενώ μέσα στο δωδεκάμηνο ενδέχεται να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της σε άλλη μία βαλκανική χώρα.
Μεγέθη
Σε επίπεδο μεγεθών, όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης, η Autohellas δεν είχε μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης τα 3-4 τελευταία χρόνια, βελτίωσε όμως, το μερίδιό της στην αγορά και περιόρισε τις απώλειες σε τζίρο εξαιτίας της κρίσης που δέχτηκε η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι η εταιρεία πουλούσε αυτοκίνητα σε τιμές χαμηλότερες κατά 600-800 ευρώ φθηνότερα από όσο υπολόγιζε.
Αναφορικά με το μέτρο που προβλέπει ότι ένα ποσοστό της εργοστασιακής αξίας αυτοκινήτων λιανικής τιμής 30.000 ευρώ, που αποτελούν εταιρική παροχή, θα θεωρείται εισόδημα των στελεχών και θα φορολογείται, εκτιμάται ότι δεν θα επηρεάσει τις επιδόσεις της Autohellas.
Παράλληλα, το 2009 η θυγατρική του ομίλου Βασιλάκη, εξαιτίας της υποχώρησης της ζήτησης, μείωσε το εποχικό προσωπικό της, λειτούργησε σε λιγότερα σημεία, απέκτησε πολύ λιγότερα αυτοκίνητα στο «rent a car» και απομάκρυνε στελέχη του management που βρίσκονταν σε ηλικία συνταξιοδότησης.
Και αυτήν την χρονιά, απαραίτητο «συστατικό» του business plan της εταιρείας, της οποίας η αποτίμηση ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ, θα είναι η συντηρητική διαχείριση του στόλου των αυτοκινήτων στο «rent a car» και στο «leasing» (μακροχρόνια ενοικίαση), ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην ενίσχυση των υπηρεσιών διαχείρισης στόλου μέσω internet.
dimitris.delevegos@capital.gr