Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Απρ-2010 09:31

    Αλλαγή στρατηγικής για τη Mediterra

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αλλαγές στη γεωγραφική της διασπορά πραγματοποιεί ενόψει δύσκολων καιρών η εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α., Μediterra που δραστηριοποιείται στον τομέα παραγωγής και διανομής ειδών με βάση τη μαστίχα Χίου. 

    «Το 2010 θα εστιάσουμε στην επέκταση του δικτύου μας στην Αττική, ενώ θα μειώσουμε την παρουσία μας στην επαρχία. Συνολικά, θα διατηρήσουμε τον ίδιο αριθμό καταστημάτων που σήμερα ανέρχονται σε 12 στην Ελλάδα», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Μανδάλας μιλώντας στο Capital.gr. 

    Η εταιρεία αν και προχώρησε στη δημιουργία τριών νέων καταστημάτων εκτός Αττικής το 2009 (Καλαμαριά, Ξάνθη, Καστοριά), έκλεισε  τα mastihashops της Μυκόνου και της Λευκάδας και εντός του 2010 σχεδιάζει τη διακοπή λειτουργίας ακόμα δύο. Οι υπόλοιπες περιοχές που δραστηριοποιείται είναι η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο. 

    Στο μεταξύ η  πορεία της εταιρείας εκτός Ελλάδας συνεχίζει  να προχωρά «πιλοτικά». «Θετικά είναι τα σημάδια στις αγορές που γνωρίζουν τη μαστίχα σαν προϊόν, δηλαδή σε αυτές της Κύπρου και της Σαουδικής Αραβίας. Παρίσι και Νέα Υόρκη έχουν μικρότερες επιδόσεις. Σε κάθε περίπτωση δεν εξετάζουμε στην παρούσα φάση να αποχωρήσουμε από καμία αγορά» σημειώνει ο κ. Μανδάλας. 

    Το μέλλον των  mastihashops εκτός Ελλάδας είναι το πιθανότερο να κριθεί μετά το Μάιο, οπότε και αναμένεται να έχει βγάλει πόρισμα η γαλλική εταιρεία στρατηγικής ανάπτυξης, διαφήμισης και επικοινωνίας Air Paris που έχει αναλάβει την αξιολόγηση του concept mastihashop και τη διεθνή προοπτική του. 

    Για το 2010 που  προβλέπεται «πολύ δύσκολη χρονιά»  η Mediterra σκοπεύει να εντείνει τη δραστηριότητα της στον τομέα διανομής και χονδρικής, ο οποίος «παρά την οικονομική ύφεση διατηρήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα» με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν κάμψη περίπου 1,6% διαμορφωμένες στα 4,8 εκατ. ευρώ από 4,87 εκατ. ευρώ το 2008.  

    Παράλληλα θα διακόψει εκείνες τις δραστηριότητες που αποδεικνύονται ασύμφορες. Ενδεικτική ήταν, άλλωστε, η απόφαση που έλαβε εντός του 2009 να διακόψει τη συνεργασία με την εταιρεία διανομών ΑΤΛΑΝΤΑ. Επίσης, θα περικόψει τις δαπάνες και δραστηριότητες που στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα έσοδα. 

    Τέλος, θα συνεχίσει με μειωμένο ρυθμό την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου που αφορά τις παραγωγικές υποδομές στη Χίο. Μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 55% του πλάνου ενώ οι υποδομές εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμες έως το τέλος του 2011.

    Η Mediterra, η οποία ιδρύθηκε το 2002 έχει βασικό μέτοχο την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, ενώ στη μετοχική της σύνθεση έχει ποσοστό 5,13% και η επίσης εισηγμένη Κορρές. Το 2009 παρουσίασε πτώση 70% στα κέρδη που κατήλθαν στις 40,8 χιλ. ευρώ από 140,1 χιλ. ευρώ που ήταν το 2008. Παράλληλα, οι πωλήσεις της σημείωσαν πτώση 7% διαμορφωμένες στα 7 εκατ. ευρώ το 2009 από 7,5 εκατ. ευρώ το 2008, 

    Μαριέτα Χριστοπούλου
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ