Autohellas: Βάζει "ζώνη ασφαλείας" στην κρίση

Τετάρτη, 24-Μαρ-2010 09:51

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Δύσκολη χρονιά για “γερά νεύρα” χαρακτηρίζουν οι επικεφαλής της Autohellas το 2010, με τον αριθμό των τουριστικών αφίξεων να εκτιμάται αφενός ότι θα βρίσκεται στα επίπεδα του 2009 και αφετέρου ότι θα αυξηθεί σε μικρό βαθμό από την αγορά της Αγγλίας.

Κατά το 2009 η εσωτερική αγορά κινήθηκε στα επίπεδα του 2008, ενώ η οικονομική κρίση και η ενίσχυση της ανεργίας, σε διεθνές επίπεδο, μείωσε κατά 10,5% τις αφίξεις και κατ΄ επέκταση το τουριστικό εισόδημα. Στο πλαίσιο αυτό, όπως επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση της εισηγμένης, η κακή οικονομική συγκυρία και η ευρύτερη περικοπή των δαπανών προβλέπεται ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων είτε αυτές αφορούν εσωτερικό τουρισμό είτε επιχειρηματικές ενοικιάσεις.

Όσον αφορά τις μακροχρόνιες μισθώσεις (leasing), ο ρυθμός ανάπτυξής τους προβλέπεται ότι θα μειωθεί, δεδομένου ότι οι εταιρείες επιδιώκουν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και τους εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων. Επιδιώκοντας να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκαλεί το κακό οικονομικό κλίμα, η Autohellas έχει αναδιαμορφώσει τα χρηματοοικονομικά κριτήρια για την χρηματοδότηση και μίσθωση των αυτοκινήτων, ενώ για το 2010 στοχεύει στη διατήρηση τόσο της κερδοφορίας όσο και ενός αξιόπιστου και υγιούς οικονομικά πελατολογίου.

Την ίδια στιγμή, η δραστηριοποίηση της εισηγμένης στην αγορά των Βαλκανίων και της Κύπρου εκτιμάται ότι θα αντισταθμίσει ενδεχόμενες απώλειες εξαιτίας της κακής οικονομικής συγκυρίας στην χώρα μας.

Ειδικότερα, στην Βουλγαρία, όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικής “Autotechnica” στον τομέα των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων, εκτιμάται ότι φέτος η τουριστική αγορά θα παρουσιάσει μία μικρή αύξηση παρότι το ΑΕΠ της χώρας θα εξακολουθήσει να μειώνεται. Ο ρυθμός ανάπτυξης της μακροχρόνιας μίσθωσης αναμένεται να είναι μονοψήφιος, όμως παρά την ύφεση διαθέτει ισχυρά περιθώρια ενίσχυσης.

Η Ρουμανία, κατά τη διοίκηση της εισηγμένης παρουσιάζει μακροπρόθεσμα σημαντικές προοπτικές, δεδομένου ότι η χώρα διαθέτει μεγάλες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Για το 2010 όμως, διατηρεί χαμηλές προσδοκίες ως προς τον ρυθμό ανάπτυξης των μισθώσεων, εξαιτίας και της επιφυλακτικότητας των τραπεζών. Αναφέρει δε ότι η διολίσθηση του τοπικού νομίσματος RON δεν επηρέασε τα μισθώματα που είναι συνδεδεμένα με ρήτρα ευρώ.

Ο όμιλος συμφερόντων Θ. Βασιλάκη ανέλαβε το 2010 και το franchise του σήματος της Hertz για την Σερβία, η οποία εμφανίζει ιδιαίτερη δυναμική ανάπτυξης ενόψει της ένταξής της στην Ευρωζώνη.

Τέλος, στην Κύπρο οι αφίξεις που το 2009 υποχώρησαν κατά 15% αναμένεται φέτος να σταθεροποιηθούν, με την Autohellas να επιδιώκει την αύξηση του μικρού της μεριδίου της στην αγορά της χώρας.

Η εισηγμένη ενίσχυσε κατά 31% τα κέρδη της το 2009, στα 17,7 εκατ. ευρώ έναντι 13,5 εκατ. ευρώ. Ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός του ομίλου ανήλθε στα 17,92 εκατ. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεών του στα 312,25 εκατ. ευρώ επί συνόλου ιδίων κεφαλαίων 120,28 εκατ. ευρώ.

dimitris.delevegos@capital.gr