Forthnet-Nova: Τι θα κάνουμε το 2010
Πέμπτη, 18-Μαρ-2010 09:11
Της Ρόης Χάικου
«Θέλουμε να πάμε αντίθετα στο ρεύμα, η κρίση να γίνει σύμμαχος και όχι αντίπαλος μας». Με αυτή την φράση η διοίκηση της Forthnet συνοψίζει την στρατηγική της για το 2010, τόσο στο κομμάτι των τηλεπικοινωνιών όσο και σε αυτό της συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω της Nova.
Κορυφαία στελέχη του ομίλου μιλώντας στο Capital.gr σημείωσαν ότι στόχος είναι να συνεχιστεί η εξαιρετική πορεία της Forthnet σε όλα τα μεγέθη, όπως καταγράφηκε στο τέταρτο τρίμηνο του 2009, καθ’ όλη τη διάρκεια της εφετινής χρήσης. Για την Nova η πρωταρχική επιδίωξη είναι «τουλάχιστον να διατηρήσουμε την υφιστάμενη πελατειακή βάση, αν όχι να καταφέρουμε να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας».
Το στοίχημα που έχει βάλει η διοίκηση για το 2010 είναι μεγάλο, αλλά θεωρεί ότι «στην Forthnet μας βγαίνει πλήρως»: να είναι τόσο θετικές οι λειτουργικές ταμειακές ροές που να χρηματοδοτήσουν και το πρόγραμμα επενδύσεων του έτους, το οποίο εκτιμάται στα 40-50 εκατ. ευρώ. Όπως σχολίαζαν σχετικά, πηγές της εταιρείας «πλέον η Forthnet “γεννάει” χρηματοροές και έχει πολύ ισχυρό ταμείο».
Όσο για την καθαρή κερδοφορία, με δεδομένες τις δυσκολίες της κρίσης και της οικονομικής δυσπραγίας, αυτή τοποθετείται χρονικά μάλλον προς τη διετία 2011-2012.
Τι προβλέπει το business plan
Για την τρέχουσα χρονιά ο όμιλος Forthnet – Nova σκοπεύει να συνεχίσει την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου παροχής ευρυζωνικής πρόσβασης και συνδυασμένων εμπορικών προτάσεων που περιλαμβάνουν υπηρεσίες Internet, τηλεφωνίας και περιεχομένου.
Οι επενδύσεις που προβλέπονται για το 2010 έχουν ως στόχο την επέκταση του δικτύου οπτικών ινών της εταιρείας στην επαρχία, σε υπεραστικό επίπεδο, με στόχο ο μεγαλύτερος αριθμός Αστικών Κέντρων του ΟΤΕ να καλύπτεται από ιδιόκτητες υποδομές και παράλληλα μέχρι το τέλος του 2010 να υπάρχει αυξημένη εφεδρεία οπτικών διαδρομών, προς μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας των προσφερομένων υπηρεσιών.
Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως περιγράφεται και στην ετήσια έκθεση για τη χρήση του 2009, θα συνεχιστεί η επέκταση των ιδιόκτητων τηλεπικοινωνιακών υποδομών με σκοπό την βελτίωση της υφιστάμενης δομής κόστους παροχής υπηρεσιών και της προσφοράς νέων καινοτόμων υπηρεσιών.
Παράλληλα θα προωθηθεί η λειτουργική συγχώνευση των Forthnet-Nova με σκοπό τη βελτίωση της επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας του ομίλου και τη βελτίωσης της εμπειρίας πελάτη.
ΌσοΝ αφορά τις υπηρεσίες προς τους οικιακούς πελάτες για το 2010 η εταιρεία θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη και επέκταση της συνδρομητικής της βάσης με ιδιαίτερο βάρος στις ιδιόκτητες υποδομές της και τα συνδυαστικά προϊόντα με: εμπλουτισμό της υπηρεσίας Forthnet 2play, εμπορική εκμετάλλευση της συνεργασίας με τη Nova, μέσω cross sales και κοινών – συνδυαστικών προγραμμαάτων κλπ.
Επίσης, έμφαση θα δοθεί σε ειδικές ενέργειες με στόχο την μεταφορά του πελατολογίου σε αναβαθμισμένα πακέτα 2play μέσω του ιδιόκτητου δικτύου και την ίδια στιγμή προσπάθειες για τη μείωση του churn, δηλαδή της απώλειας συνδρομητών.
Τα καταστήματα Forthnet θα συνεχίσουν την περαιτέρω γεωγραφική εξάπλωση τους, ώστε να ανέλθουν σε 139 σε όλη την Ελλάδα από 115 σήμερα. Ο στόχος είναι η κάλυψη σημαντικών εμπορικών σημείων της Αθήνας για μεγιστοποίηση των πωλήσεων και η παρουσία σε επιλεγμένα σημεία στην υπόλοιπη Ελλάδα, ακολουθώντας τις υποδομές του ιδιόκτητου δικτύου της Forthnet. Με βάση αυτή την ανάπτυξη επιτυγχάνεται ανακατανομή της παραγωγής της εταιρείας, με το μεγαλύτερο ποσοστό να προέρχεται από τα δικά της καταστήματα, αύξηση αναγνωρισιμότητας, μεριδίου αγοράς και κερδοφορίας.
Για τους εταιρικούς πελάτες, η στρατηγική του 2010 προβλέπει την περαιτέρω εκμετάλλευση των ιδιόκτητων υποδομών, μεταφέροντας συστηματικά πελατολόγιο από κυκλώματα τρίτων παροχών στο ιδιόκτητο δίκτυο της, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση της αγοράς Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς και στη χονδρική.
Όσον αφορά το δημόσιο τομέα οι προβλέψεις των τιμολογήσεων των έργων θα είναι της τάξεως του 1,9 εκατ. ευρώ.
Συνδρομητική Τηλεόραση
Για το 2010 στόχος του ομίλου είναι η διατήρηση του πελατολογίου μέσα στην αντίξοη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, βασική μέριμνα θα είναι ο εμπλουτισμός της ψηφιακής τηλεόρασης που προσφέρει η εταιρεία στους συνδρομητές με επιπλέον υπηρεσίες και επιλογές, καθώς και η προώθηση συνδυαστικών πακέτων με τηλεφωνία και ευρυζωνικές υπηρεσίες. Παράμετροι που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των παραπάνω είναι:
1. Η περαιτέρω ενίσχυση του περιεχομένου των καναλιών Novacinema και Novasport στη δορυφορική πλατφόρμα (ειδικά τα δικαιώματα της Superleague).
2. Συμφωνίες (νέες, ανανεώσεις) με λογικό κόστος, αποκλειστικές, διεθνείς και τοπικές, που θα της εξασφαλίσουν σε ευρύτερο χρονικό ορίζοντα εκτός από την παρουσίαση μέσα από την πλατφόρμα της των σημαντικότερων αθλητικών γεγονότων (συμφωνίες που εξασφαλίστηκαν κατά τη διάρκεια του 2009), των ποιοτικότερων ταινιών, των καλύτερων θεματικών καναλιών και του καλύτερου παιδικού προγράμματος.
3. Βελτίωση εκπομπής με τις αναγκαίες επενδύσεις σε τεχνικό εξοπλισμό και με βελτίωση της ποιότητας των τεχνικών υπηρεσιών λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τις νέες τεχνολογίες.
4. Απόλυτος έλεγχος των παραμέτρων που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους και των εξόδων και στην αύξηση των εσόδων (συνδρομές, διαφήμιση, μεταπώληση δικαιωμάτων).
5. Σημαντική προώθηση των πακέτων που συνδυάζουν συνδρομητική τηλεόραση με τηλεφωνία και ευρυζωνικές υπηρεσίες, ώστε να γίνει η βέλτιστη εκμετάλλευση των συνεργείων μεταξύ των προϊόντων του Ομίλου, με σκοπό τη μείωση του churn και της εποχικότητας των συνδέσεων συνδρομητικής τηλεόρασης.
roi.haikou@capital.gr
«Θέλουμε να πάμε αντίθετα στο ρεύμα, η κρίση να γίνει σύμμαχος και όχι αντίπαλος μας». Με αυτή την φράση η διοίκηση της Forthnet συνοψίζει την στρατηγική της για το 2010, τόσο στο κομμάτι των τηλεπικοινωνιών όσο και σε αυτό της συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω της Nova.
Κορυφαία στελέχη του ομίλου μιλώντας στο Capital.gr σημείωσαν ότι στόχος είναι να συνεχιστεί η εξαιρετική πορεία της Forthnet σε όλα τα μεγέθη, όπως καταγράφηκε στο τέταρτο τρίμηνο του 2009, καθ’ όλη τη διάρκεια της εφετινής χρήσης. Για την Nova η πρωταρχική επιδίωξη είναι «τουλάχιστον να διατηρήσουμε την υφιστάμενη πελατειακή βάση, αν όχι να καταφέρουμε να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας».
Το στοίχημα που έχει βάλει η διοίκηση για το 2010 είναι μεγάλο, αλλά θεωρεί ότι «στην Forthnet μας βγαίνει πλήρως»: να είναι τόσο θετικές οι λειτουργικές ταμειακές ροές που να χρηματοδοτήσουν και το πρόγραμμα επενδύσεων του έτους, το οποίο εκτιμάται στα 40-50 εκατ. ευρώ. Όπως σχολίαζαν σχετικά, πηγές της εταιρείας «πλέον η Forthnet “γεννάει” χρηματοροές και έχει πολύ ισχυρό ταμείο».
Όσο για την καθαρή κερδοφορία, με δεδομένες τις δυσκολίες της κρίσης και της οικονομικής δυσπραγίας, αυτή τοποθετείται χρονικά μάλλον προς τη διετία 2011-2012.
Τι προβλέπει το business plan
Για την τρέχουσα χρονιά ο όμιλος Forthnet – Nova σκοπεύει να συνεχίσει την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου παροχής ευρυζωνικής πρόσβασης και συνδυασμένων εμπορικών προτάσεων που περιλαμβάνουν υπηρεσίες Internet, τηλεφωνίας και περιεχομένου.
Οι επενδύσεις που προβλέπονται για το 2010 έχουν ως στόχο την επέκταση του δικτύου οπτικών ινών της εταιρείας στην επαρχία, σε υπεραστικό επίπεδο, με στόχο ο μεγαλύτερος αριθμός Αστικών Κέντρων του ΟΤΕ να καλύπτεται από ιδιόκτητες υποδομές και παράλληλα μέχρι το τέλος του 2010 να υπάρχει αυξημένη εφεδρεία οπτικών διαδρομών, προς μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας των προσφερομένων υπηρεσιών.
Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως περιγράφεται και στην ετήσια έκθεση για τη χρήση του 2009, θα συνεχιστεί η επέκταση των ιδιόκτητων τηλεπικοινωνιακών υποδομών με σκοπό την βελτίωση της υφιστάμενης δομής κόστους παροχής υπηρεσιών και της προσφοράς νέων καινοτόμων υπηρεσιών.
Παράλληλα θα προωθηθεί η λειτουργική συγχώνευση των Forthnet-Nova με σκοπό τη βελτίωση της επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας του ομίλου και τη βελτίωσης της εμπειρίας πελάτη.
ΌσοΝ αφορά τις υπηρεσίες προς τους οικιακούς πελάτες για το 2010 η εταιρεία θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη και επέκταση της συνδρομητικής της βάσης με ιδιαίτερο βάρος στις ιδιόκτητες υποδομές της και τα συνδυαστικά προϊόντα με: εμπλουτισμό της υπηρεσίας Forthnet 2play, εμπορική εκμετάλλευση της συνεργασίας με τη Nova, μέσω cross sales και κοινών – συνδυαστικών προγραμμαάτων κλπ.
Επίσης, έμφαση θα δοθεί σε ειδικές ενέργειες με στόχο την μεταφορά του πελατολογίου σε αναβαθμισμένα πακέτα 2play μέσω του ιδιόκτητου δικτύου και την ίδια στιγμή προσπάθειες για τη μείωση του churn, δηλαδή της απώλειας συνδρομητών.
Τα καταστήματα Forthnet θα συνεχίσουν την περαιτέρω γεωγραφική εξάπλωση τους, ώστε να ανέλθουν σε 139 σε όλη την Ελλάδα από 115 σήμερα. Ο στόχος είναι η κάλυψη σημαντικών εμπορικών σημείων της Αθήνας για μεγιστοποίηση των πωλήσεων και η παρουσία σε επιλεγμένα σημεία στην υπόλοιπη Ελλάδα, ακολουθώντας τις υποδομές του ιδιόκτητου δικτύου της Forthnet. Με βάση αυτή την ανάπτυξη επιτυγχάνεται ανακατανομή της παραγωγής της εταιρείας, με το μεγαλύτερο ποσοστό να προέρχεται από τα δικά της καταστήματα, αύξηση αναγνωρισιμότητας, μεριδίου αγοράς και κερδοφορίας.
Για τους εταιρικούς πελάτες, η στρατηγική του 2010 προβλέπει την περαιτέρω εκμετάλλευση των ιδιόκτητων υποδομών, μεταφέροντας συστηματικά πελατολόγιο από κυκλώματα τρίτων παροχών στο ιδιόκτητο δίκτυο της, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση της αγοράς Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς και στη χονδρική.
Όσον αφορά το δημόσιο τομέα οι προβλέψεις των τιμολογήσεων των έργων θα είναι της τάξεως του 1,9 εκατ. ευρώ.
Συνδρομητική Τηλεόραση
Για το 2010 στόχος του ομίλου είναι η διατήρηση του πελατολογίου μέσα στην αντίξοη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, βασική μέριμνα θα είναι ο εμπλουτισμός της ψηφιακής τηλεόρασης που προσφέρει η εταιρεία στους συνδρομητές με επιπλέον υπηρεσίες και επιλογές, καθώς και η προώθηση συνδυαστικών πακέτων με τηλεφωνία και ευρυζωνικές υπηρεσίες. Παράμετροι που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των παραπάνω είναι:
1. Η περαιτέρω ενίσχυση του περιεχομένου των καναλιών Novacinema και Novasport στη δορυφορική πλατφόρμα (ειδικά τα δικαιώματα της Superleague).
2. Συμφωνίες (νέες, ανανεώσεις) με λογικό κόστος, αποκλειστικές, διεθνείς και τοπικές, που θα της εξασφαλίσουν σε ευρύτερο χρονικό ορίζοντα εκτός από την παρουσίαση μέσα από την πλατφόρμα της των σημαντικότερων αθλητικών γεγονότων (συμφωνίες που εξασφαλίστηκαν κατά τη διάρκεια του 2009), των ποιοτικότερων ταινιών, των καλύτερων θεματικών καναλιών και του καλύτερου παιδικού προγράμματος.
3. Βελτίωση εκπομπής με τις αναγκαίες επενδύσεις σε τεχνικό εξοπλισμό και με βελτίωση της ποιότητας των τεχνικών υπηρεσιών λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τις νέες τεχνολογίες.
4. Απόλυτος έλεγχος των παραμέτρων που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους και των εξόδων και στην αύξηση των εσόδων (συνδρομές, διαφήμιση, μεταπώληση δικαιωμάτων).
5. Σημαντική προώθηση των πακέτων που συνδυάζουν συνδρομητική τηλεόραση με τηλεφωνία και ευρυζωνικές υπηρεσίες, ώστε να γίνει η βέλτιστη εκμετάλλευση των συνεργείων μεταξύ των προϊόντων του Ομίλου, με σκοπό τη μείωση του churn και της εποχικότητας των συνδέσεων συνδρομητικής τηλεόρασης.
roi.haikou@capital.gr