Frigoglass: Μεγάλες οι προσδοκίες από τις ΗΠΑ
Παρασκευή, 05-Μαρ-2010 09:36
Της Ρόης Χάικου
Έκανε ήδη το πρώτο βήμα και περιμένει να ζήσει και εκείνη το «αμερικάνικο όνειρο». Η Frigoglass αναμένει πολλά από την Universal Nolin, την οποία εξαγόρασε εν μέσω της κρίσης πέρυσι, όπως και οι αναλυτές...
Οι ελληνικές χρηματιστηριακές στις εκθέσεις τους αναφέρουν ότι αν και τα αποτελέσματα του 2009 αναμένεται να έχουν επηρεαστεί συνολικά από την αρνητική συγκυρία, η Frigoglass έχει όλα τα εχέγγυα για να επιτύχει ξανά ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2010 και τα επόμενα χρόνια.
«Σημαντικό μοχλό ανάπτυξης μακροπρόθεσμα» χαρακτηρίζει την είσοδο της Frigoglass στην αμερικανική αγορά η Proton Βank σε έκθεσή της για την εισηγμένη, ενώ η Piraeus Securities αναφέρεται σε «μια πολλά υποσχόμενη κίνηση που θα επιτρέψει στην Frigoglass να μπει σε μια μεγάλη αγορά με μικρό κόστος».
Η χρηματιστηριακή εκτιμά, ότι καθώς η αξία της επαγγελματικής ψύξης στις ΗΠΑ εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τον ελληνικό πολυεθνικό όμιλο. Μάλιστα, εκφράζει την εκτίμηση ότι αφού αυξήσει την παραγωγικότητα της θυγατρικής της στις ΗΠΑ, η Frigoglass θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις γειτονικές αγορές του Καναδά και του Μεξικό.
Οι προοπτικές είναι θετικές και στόχος της Frigoglass είναι να εμπλουτίσει την προϊοντική γκάμα της Universal Nolin με τις καινοτόμες λύσεις της, προσθέτοντας αξία στους πελάτες της που είναι οι εμφιαλωτές. Κυρίως δε, στην αμερικανική αγορά είναι η Dr Pepper Snapple, η Coca Cola και η Pepsi.
Επ’ αυτού η Piraeus ανέφερε στο report της ότι οι παραδοσιακές σχέσεις με την Coca Cola Company θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των πωλήσεών της στη χώρα, προσφέροντάς της γενικότερα σημαντικές ευκαιρίες. Μάλιστα, η χρηματιστηριακή αναφέρει ότι καθώς ο αμερικανικός κολοσσός των αναψυκτικών ανανεώνει τον στόλο των ψυγείων του με πιο φιλικά προς το περιβάλλον, η απευθείας παρουσία της Frigoglass θα την ευνοήσει σημαντικά, μια που είναι και ο μοναδικός παίκτης σε αυτή την αγορά με ολοκληρωμένη σειρά «πράσινων» προϊόντων ψύξης.
Η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις της Universal Nolin για το 2009 να ανέλθουν σε περίπου 20 εκατ. δολάρια και όπως ανέφεραν πηγές της Frigoglass «στόχος μας είναι να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς της τάξης του 30%, όπως σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε».
Το μερίδιο της Universal Nolin εκτιμάται ότι κινείται στα επίπεδα του 6%-8%, ενώ η παραγωγή της ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2009. Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η Frigoglass, η αμερικανική θυγατρική της σε δύο χρόνια θα συμβάλλει θετικά στην κερδοφορία του ομίλου.
Ασιατική ανάπτυξη
Εκτός από τις ΗΠΑ, τόσο η Piraeus Sec όσο και η Proton Bank «βλέπoυν» ισχυρή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια και από τις Ασιατικές αγορές και κυρίως την Κίνα.
Οι προσδοκίες της Frigoglass από την θυγατρική της στην Κίνα, η οποία αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Coca-Cola σε κατανάλωση, είναι μεγάλες και εκτιμάται ότι θα εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη για το 2010. Η εν λόγω δραστηριότητά παρουσίασε τις πρώτες σημαντικές πωλήσεις της το 2009 και συνεισέφερε στην αύξηση των πωλήσεων στη γεωγραφική περιοχή της Ασίας κατά την διάρκεια του έτους.
Η χρηματιστηριακή εκτιμά ότι η εταιρεία θα επιτύχει μέση ετήσια αύξηση των πωλήσεων 11,3% για την περίοδο 2009-2012 και 70,3% για τα κέρδη ανά μετοχή.
Θετικά αποτελέσματα αναμένει η Proton από τις Φιλιππίνες (η Frigoglass δραστηριοποιείται μέσω κοινοπραξία) όσο και από τις πωλήσεις στην Αφρική, «αντιστρέφοντας το αρνητικό κλίμα των τριών προηγούμενων τριμήνων του 2009», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
roi.haikou@capital.gr