ΟΛΠ: Έρχεται ο κάπτεν Γουέι
Πέμπτη, 04-Φεβ-2010 09:56
Οριστικοποιείται και τυπικά η συμφωνία Cosco και Οργανισμού Λιμένος Πειραιά με την επίσκεψη του προέδρου του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του μήνα.
Στο διάστημα που μεσολαβεί, αναφέρουν πληροφορίες, θα έχει αποσαφηνιστεί το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και θα ρυθμιστούν βασικά θέματα όπως η λειτουργία της προβλήτας ΙΙ που έχει παραχωρηθεί στην κινεζική εταιρεία, αλλά και το καθεστώς λειτουργίας από την 1η Ιουνίου και μετά, όταν λήγει η περίοδος «συγκατοίκησης» στον ΣΕΜΠΟ (Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων) και ο ΟΛΠ αρχίσει να λειτουργεί την προβλήτα Ι.
Στο διάστημα που μεσολαβεί, αναφέρουν πληροφορίες, θα έχει αποσαφηνιστεί το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και θα ρυθμιστούν βασικά θέματα όπως η λειτουργία της προβλήτας ΙΙ που έχει παραχωρηθεί στην κινεζική εταιρεία, αλλά και το καθεστώς λειτουργίας από την 1η Ιουνίου και μετά, όταν λήγει η περίοδος «συγκατοίκησης» στον ΣΕΜΠΟ (Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων) και ο ΟΛΠ αρχίσει να λειτουργεί την προβλήτα Ι.
Για τη συγκεκριμένη προβλήτα, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει έρθει σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία για τη διάθεση φορτίων από την μητρική Cosco. Η δυναμικότητα της προβλήτας Ι επαρκεί όχι μόνο για την εξυπηρέτηση του συνόλου του εγχωρίου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές), αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει σύμβαση για φορτίο μεταφόρτωσης 400.000 εμπορευματοκιβωτίων. Τα ζητήματα αυτά, καθώς και το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων, αποτέλεσαν πεδίο διαφωνιών που προκάλεσαν ευρείες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Η επίσκεψη του ισχυρού άνδρα της Cosco -κατά την οποία θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις σε υψηλό πολιτικό, πολιτειακό και επιχειρηματικό επίπεδο- θα σφραγίσει τη συνεργασία για την 35ετή παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού, η οποία θεωρείται πως ανοίγει το δρόμο στην Cosco να αποκτήσει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στη μάχη του ανταγωνισμού με τις υπόλοιπες διεθνείς εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν ήδη στρατηγική παρουσία σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επί ελληνικού εδάφους, αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, ο Γουέι Τζιαν Φου έχει προγραμματιστεί να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, τον υπουργό Οικονομικών, την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με την ηγεσία του ΟΛΠ και με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης καθώς και με εφοπλιστές και επιχειρηματίες που διατηρούν ή επιδιώκουν να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τη Κίνα.
Η επίσκεψη του ισχυρού άνδρα της Cosco -κατά την οποία θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις σε υψηλό πολιτικό, πολιτειακό και επιχειρηματικό επίπεδο- θα σφραγίσει τη συνεργασία για την 35ετή παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού, η οποία θεωρείται πως ανοίγει το δρόμο στην Cosco να αποκτήσει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στη μάχη του ανταγωνισμού με τις υπόλοιπες διεθνείς εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν ήδη στρατηγική παρουσία σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επί ελληνικού εδάφους, αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, ο Γουέι Τζιαν Φου έχει προγραμματιστεί να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, τον υπουργό Οικονομικών, την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με την ηγεσία του ΟΛΠ και με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης καθώς και με εφοπλιστές και επιχειρηματίες που διατηρούν ή επιδιώκουν να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τη Κίνα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η ατζέντα των συζητήσεων θα επεκταθεί και σε ευρύτερα ζητήματα συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας σε οικονομικό και επενδυτικό επίπεδο.
Ο 58χρονος σήμερα Κάπτεν Γουέι ηγείται από το 2000 του τέταρτου μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο με συμμετοχή στη διαχείριση 18 λιμανιών, 27 τερματικών σταθμών και 600 πλοίων, από τα οποία τα 140 είναι ιδιοκτησίας της.
Ο 58χρονος σήμερα Κάπτεν Γουέι ηγείται από το 2000 του τέταρτου μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο με συμμετοχή στη διαχείριση 18 λιμανιών, 27 τερματικών σταθμών και 600 πλοίων, από τα οποία τα 140 είναι ιδιοκτησίας της.