Νέο σήριαλ για την Ιόνια Οδό
Δευτέρα, 05-Ιουν-2006 08:32
Εξελίξεις στην Ιόνια Οδό
Του Κωνσταντίνου Λάμπρου
Νέα επεισόδια στο σήριαλ των μεγάλων αυτοχρηματοδοτούμενων έργων θα παιχτούν τις επόμενες ημέρες, με τις εξελίξεις να επικεντρώνονται στην Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ήδη από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας (και πριν προκύψει το θέμα με το κοινοτικό μπλοκάρισμα στο έργο Μαλιακός – Κλειδί), συνεδρίασε η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΧΩΔΕ που χειρίζεται τις διαδικασίες του διαγωνισμού ανάθεσης της Ιόνιας Οδού. Στην επιτροπή εξετάστηκαν οι δύο προσφορές που έχουν κατατεθεί στο έργο. Θυμίζουμε ότι προσωρινός ανάδοχος είχε ήδη αναδειχθεί η κοινοπραξία των ΓΕΚ – Dragados – Ferrovial, κερδίζοντας το σχήμα των J&P Άβαξ – Vinci, το οποίο είχε προχωρήσει στην υποβολή ένστασης.
Από την αξιολόγηση των δύο προσφορών προέκυψε επικύρωση της απόφασης ανάδειξης του προσωρινού ανάδοχου (ΓΕΚ – Dragados – Ferrovial), ενώ ταυτόχρονα διαπιστώθηκε, σύμφωνα με τις ανωτέρω πληροφορίες, αιτία αποκλεισμού από τη συνέχιση της διαδικασίας της κοινοπραξίας των J&P Άβαξ – Vinci. Αυτό, κατά ορισμένες ερμηνείες, μπορεί να σηματοδοτήσει και την ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης του έργου, κάτι που θα φανεί τις επόμενες ημέρες.
Δύο ημέρες μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής για την Ιόνια Οδό προέκυψε το ζήτημα με την κοινοτική απόφαση στο μέτωπο «Μαλιακός – Κλειδί», όπου πλέον το ΥΠΕΧΩΔΕ ετοιμάζει τις απαντήσεις του προς την Ε.Ε., η οποία θυμίζουμε έχει κάνει δεκτή προσφυγή των Άκτωρ – J&P Άβαξ - Vinci εναντίον της ανάδειξης προσωρινού ανάδοχου της κοινοπραξίας Hochtief – Bilfinger Berger – Strabag – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά – Lamda Development.
Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες υπογραφής συμβάσεων στην υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης και στον άξονα «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα», με τα δύο έργα να ανατίθενται σε σχήματα των οποίων ηγείται ο όμιλος Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ.
Εδώ και δέκα ημέρες έχουν κατατεθεί οι προσφορές για το αυτοχρηματοδοτούμενο οδικό έργο κατασκευής του άξονα Κεντρικής Ελλάδας (E- 65). Στον διαγωνισμό συμμετέχουν το σχήμα των ΓΕΚ (33%) – Dragados (33,3%) – Ferrovial (33,3%) και η κοινοπραξία FCC (29%) – Somague (21,8%) – Sacyr (21,8%) – Παντεχνική (15%) – Αττικάτ (6,25%) – Προοδευτική (6,25
Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για το κομμάτι Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται να γίνει το ίδιο και για τα λεγόμενα οδικά έργα Αττικής, για τα οποία αναμένονται σύντομα οι οριστικές αποφάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ.