Frigoglass: “Κοιτάζει” και προς τη Λατινική Αμερική

Δευτέρα, 28-Δεκ-2009 09:40

Της Ρόης Χάικου

Τον επόμενο σταθμό στην επιχειρηματική περιήγησή της ανά την υφήλιο αναζητά η Frigoglass, μετά και την είσοδό της στη μεγάλη αγορά των ΗΠΑ. Και αφού ήδη βρίσκεται στο “Νέο Κόσμο”, το να μπει σε ρυθμούς... λάτιν δεν μοιάζει δύσκολο.

Αρμόδια στελέχη του ομίλου ανέφεραν στο Capital.gr ότι στόχος είναι η είσοδος σε μεγάλες αγορές στις οποίες δεν έχει παρουσία όπως η Λατινική Αμερική, αλλά και η ενδυνάμωση της θέσης της στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. “Σίγουρα σημαντικό σημείο είναι οι επιχειρηματικές μας ενέργειες να έχουν συνέργειες και σύγκλιση με το επιχειρηματικό μας μοντέλο έτσι ώστε να συνεισφέρουν στην μελλοντική μας ανάπτυξη”, σημείωναν πηγές της διοίκησης.

H γεωγραφική επέκταση παραμένει σημαντικό μέρος της στρατηγικής της διοίκησης του ελληνικού ομίλου, αξιολογώντας αγορές στις οποίες η Frigoglass έχει χαμηλό μερίδιο αγοράς και εμφανίζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα ψύξης.  

Ο έτερος στόχος για την ανάπτυξη του ομίλου είναι η ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Μέσης Ανατολής, όπου δραστηριοποιούνται τοπικοί κατασκευαστές επαγγελματικών ψυγείων ψύξης. Η Frigoglass έχει ήδη παρουσία στη Μέση Ανατολή και διατηρεί μικρό μερίδιο αγοράς, γι΄ αυτό και στους στόχους της διοίκησης είναι να το αυξήσει τα επόμενα χρόνια. 

Τι περιμένει από τις ΗΠΑ

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η εξαγορά της Universal Nolin αντί 11,5 εκατ. ευρώ, με την οποία ο ελληνικός πολυεθνικός όμιλος κάνει ντεμπούτο στην αμερικανική αγορά ψύξης, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ το 2008. 

“Οι προοπτικές είναι θετικές και πιστεύουμε ότι εμπλουτίζοντας την προϊοντική γκάμα της Universal Nolin με τις καινοτόμες λύσεις της Frigoglass θα προσθέσουμε αξία στους πελάτες μας που είναι οι εμφιαλωτές και θα υποστηρίζουμε με τον καλύτερο τρόπο τις πωλήσεις στους στο κανάλι της άμεσης κατανάλωσης”, σχολίαζαν σχετικά από τη Frigoglass. 

Η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις της Universal Nolin για το 2009 θα ανέλθουν σε περίπου 20 εκατ. δολάρια και θα συμβάλλει θετικά στην κερδοφορία του ομίλου σε περίπου 2 έτη. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι “στόχος μας είναι να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς της τάξης του 30%, όπως σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε”. 

Το μερίδιο της Universal Nolin εκτιμάται ότι για την τρέχουσα χρήση κυμαίνεται σε περίπου 6%-8%, ενώ η παραγωγή της ξεκίνησε μόλις τον Απρίλιο του 2009. 

Μακρινή είναι η “συγγένεια” της με την Kelvinator: άμεση σχέση δεν υπάρχει, αλλά ανήκει στην Νational Refrigeration Company με την οποία η Universal Nolin έχει κοινή μετοχική βάση.

Οι στόχοι για την Κίνα

Σημαντικές προσδοκίες έχει η ελληνική εταιρεία και από την θυγατρική της στην Κίνα, η οποία αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Coca-Cola σε κατανάλωση και εκτιμάται ότι θα εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη για το 2010. “Πιστεύουμε ότι οι προοπτικές αυτής της αγοράς είναι μεγάλες”, ανέφεραν τα στελέχη της Frigoglass για να συμπληρώσουν ότι η δραστηριότητα στην Κίνα παρουσίασε τις πρώτες σημαντικές πωλήσεις της το 2009 και συνεισέφερε στην αύξηση των πωλήσεων στη γεωγραφική περιοχή της Ασίας κατά την διάρκεια του έτους.

Η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των παραγωγικών μονάδων σε Κίνα, Ινδία και Ινδονησία  και η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου σε αυτές τις περιοχές είναι ήδη στο μικροσκόπιο των αρμοδίων διευθύνσεων της Frigo. Σήμερα το μερίδιο αγοράς της Frigoglass σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, κινείται στα επίπεδα του 6%. 

Από τα 246,2 εκατ. ευρώ έσοδα που είχε ο όμιλος στο εννεάμηνο του 2009, το 54,5% προήλθε από τις πωλήσεις στην Ευρώπη, το 19,6% από τη δραστηριότητα σε Αφρική – Μέση Ανατολή και το 25,3% από την περιοχή της Ασίας – Ωκεανίας. 

roi.haikou@capital.gr