"Μπουνάτσα" στο λιμάνι το 2010
Πέμπτη, 10-Δεκ-2009 09:53
"Φουρτούνες" θα φέρουν στα οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά οι απεργιακές κινητοποιήσεις το τελευταίο τρίμηνο, ωστόσο το 2010 αναμένεται μπουνάτσα τόσο σε κέρδη όσο και σε τζίρο.
Σύμφωνα με όσα εκτιμά σε έκθεση της η Alpha Finance, το παρατεταμένο κλείσιμο του λιμανιού από τους εργαζομένους, δε στοίχισε μόνο στον εμπορικό κόσμο αλλά και στην ίδια την εταιρεία, αφού εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει πτώση 11% στον κύκλο εργασιών της το 2009, σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας τα 5 εκατ. ευρώ.
Έτσι, αν και στο εννεάμηνο η εταιρεία σημείωσε κέρδη 3,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών την αντίστοιχη περίοδο του 2008 και αύξηση κύκλου εργασιών κατά 22% (επίδοση που οφείλεται βέβαια στο ότι στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο ο τζίρος ήταν περιορισμένος λόγω της δυσλειτουργίας του εμπορικού λιμένα από τις κινητοποιήσεις του προσωπικού), στο σύνολο η φετινή χρονιά θα είναι αρνητική. Αυτό, ωστόσο, δεν αποτρέπει την Alpha Finance να διατηρήσει τη σύσταση της για τη μετοχή του ΟΛΠ σε «outperform».
Σχετικά με τις προοπτικές του ΟΛΠ το 2010, αν η σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), μείνει ως έχει και δεν υπάρξουν νέες απεργίες, τα κέρδη ανά μετοχή μπορεί και να εκτιναχθούν έως και 4 φορές πάνω, όπως αναφέρεται στην έκθεση.
Αυτό στηρίζεται στο ότι αρχικά, μέσα στο επόμενο έτος, η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που θα μειώσει το σύνολο των δαπανών για τους εργαζόμενους και, φυσικά, στο ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι θα αυξηθεί λόγω Cosco. Παράλληλα, η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της και των ιδίων κεφαλαίων της, θα της επιτρέψει να εξοικονομήσει χρήματα για μελλοντικές επενδύσεις.
Τέλος, ένα ακόμα θετικό στοιχείο όσον αφορά το μέλλον του ΟΛΠ, αποτελεί όπως σημειώνει η Alpha Finance, η τοποθέτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου. Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης που διορίστηκε σε αυτή τη θέση από την επιτροπή ΔΕΚΟ πριν λίγες ημέρες, αποφάσισε να μην αυξήσει τους δασμούς το 2010, με στόχο να αυξηθεί η κίνηση το λιμάνι, ενώ παρουσιάστηκε αισιόδοξος ότι θα επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.
Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΛΠ πρέπει να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιούργησαν οι κινητοποιήσεις και να χτίσει ξανά τη φήμη του. Το λιμάνι του Πειραιά, έχει τη δυνατότητα να αναδειχτεί σε πύλη της ανατολικής Μεσογείου με τη βοήθεια της Cosco, σε μια περίοδο που η βιομηχανία μεταφορών επλήγη από την παγκόσμια οικονομική ύφεση, σημειώνεται στην έκθεση.
Μαριέτα Χριστοπούλου