Sato: "Θα συνεχίσουμε την επιθετική εμπορική πολιτική"
Τρίτη, 01-Δεκ-2009 09:20
Με τις αναβολές παραγγελιών και την ακύρωση έργων, ιδιαίτερα στον χρηματοοικονομικό κλάδο σε Ελλάδα και Βαλκάνια, να αποτελούν συχνό φαινόμενο στην αγορά επίπλων γραφείου, η Sato επικεντρώνει τις προσπάθειές της στην ανάπτυξη της αλυσίδας ειδών οικιακού εξοπλισμού Entos.
«Το Β2Β εμφανίζει σημαντική κάμψη, όμως η δραστηριότητα στη λιανική με το Sato Basic εμφανίζει αποθέματα αντοχής. Σε αντίθεση με τα δύο αυτά κομμάτια του ομίλου, τα Entos διαθέτουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, ιδιαίτερα την περίοδο αυτή που οι καταναλωτές αναζητούν τη βέλτιση σχέση ποιότητας και τιμής», αναφέρει ο Γιώργο Θεοδωρίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sato.
Μέσα στο μήνα, ξεκινά η λειτουργία του νέου καταστήματος της αλυσίδας στη λεωφόρο Αλίμου, ανεβάζοντας τον αριθμό των σημείων πώλησης σε εννέα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, ενώ καταστήματα λειτουργούν σε άλλες 12 πόλεις της Ελλάδας μέσω δικτύου διανομής.
«Το concept του Entos απευθύνεται στις καθημερινές ανάγκες του καταναλωτή και για το λόγο αυτό έχουμε εστιάσει σε καταστήματα που βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό και όχι σε χώρους που έχουν σκοπό να λειτουργήσουν ως προορισμός (destination). Έχουμε τη γκάμα και τις τιμές για να κερδίσουμε τη μάχη του ανταγωνισμού και θα συνεχίσουμε την επιθετική εμπορική πολιτική μας, γνωρίζοντας ότι έχουμε ενοχλήσει κάποιους στην αγορά», αναφέρει ο επικεφαλής της Sato.
Το τελευταίο εγχείρημα της αλυσίδας αφορά στην είσοδο της αγοράς στρωμάτων, με ειδικά διαμορφωμένα εκθετήρια στα καταστήματα. «Έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε ίδια ποιότητα με γνωστές αλυσίδες του χώρου, σε πολύ χαμηλότερες όμως τιμές λόγω του όγκου των παραγγελιών μας», σημειώνει ο κ. Θεοδωρίδης.
Τα τελευταία τρίμηνα η Sato καταβάλλει προσπάθεια να ελέγχει τις λειτουργικές δαπάνες, να αυξήσει τις ροές κεφαλαίου και να περιορίσει το δανεισμό και τα αποθέματα της. Στο εννεάμηνο οι λειτουργικές χρηματοροές της μητρικής ήταν θετικές -παρά την εμφάνιση αρνητικού αποτελέσματος 5,5 εκατ. ευρώ- χάρη στη συνεχιζόμενη βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης, με τις απαιτήσεις από πελάτες να είναι μειωμένες κατά 21%. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες ύψους 4,1 εκατ. ευρώ για τον όμιλο που αφορούν κυρίως έξοδα logistics και κόστος προγραμμάτων μείωσης εξόδων.
Πρόκειται για δαπάνη που αφορά στη δημιουργία του νέου logistics center της εταιρείας στην Ελευσίνα, όπου ήδη έχει μετακομίσει και η διοίκηση από τα γραφεία του Αμαρουσίου, τα οποία πρόκειται να μισθωθούν. Το νέο κέντρο εκτιμάται ότι θα αποδίδει ωφέλεια της τάξης των 2,6 εκατ. ευρώ, σε επίπεδο EBITDA, ετησίως καθώς πριν τη δημιουργία του η εταιρεία λειτουργούσε 8 διαφορετικά κέντρα διανομής.