Ισοτιμίες και ζάχαρη "ανησυχούν" την Coca Cola 3E
Παρασκευή, 06-Νοε-2009 09:50
Της Ρόης Χάικου
Η ζάχαρη μπορεί να είναι γλυκιά, αλλά μετατρέπεται σε… φαρμάκι όταν η τιμή της στο χρηματιστήριο των εμπορευμάτων εκτοξεύεται και πολυεθνικές όπως η Coca Cola 3E αναγκάζονται να την αγοράζουν μέχρι και κατά 50% ακριβότερα για τα προϊόντα τους.
Εκτός από την οικονομική κρίση, η διοίκηση του ελληνικού ομίλου αντιμετωπίζει δύο «αγκάθια» που επηρεάζουν δυσμενώς τα οικονομικά αποτελέσματά της: τις συναλλαγματικές ισοτιμίες στις χώρες που δεν ανήκουν στη ζώνη του ευρώ και το «ράλι» της ζάχαρης.
Ο κ. Δώρος Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola 3E παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα εννεαμήνου του ομίλου στους αναλυτές ανέφερε πως η πορεία των ισοτιμιών και η τιμή της ζάχαρης είναι δύο ζητήματα που παρακολουθεί στενά η διοίκηση, καθώς έχουν αντίκτυπο στα μεγέθη των αναπτυσσόμενων αγορών.
«Η ζάχαρη έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, άρα θα έχουμε κάποια επίπτωση στο κόστος, ενώ για τις τιμές του συναλλάγματος αναμένουμε ότι από το τέταρτο τρίμηνο του 2009 και μετά θα παρουσιάσουν κάποια βελτίωση», τόνισαν οι επικεφαλής της εταιρείας.
Ενδεικτικά, η ζάχαρη τους τελευταίους πέντε μήνες έχει καταγράψει άνοδο σχεδόν κατά 50%: από τα 14,8 δολάρια η λίβρα, η οποία αντιστοιχεί σε 450 γραμμάρια, που ήταν η τιμή της στις αρχές Μαϊου έφτασε στα περίπου 22,70 δολάρια στο τέλος Οκτωβρίου.
Τα επόμενα τρίμηνα χαρακτηρίστηκαν από την διοίκηση της Coca Cola 3E ως καθοριστικά για να αποκρυσταλλώσουν μια εικόνα για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, γι’ αυτό και «το 2010 θα είμαστε προσεκτικοί». Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου, και την επόμενη χρονιά οι οικονομικές συνθήκες θα είναι δύσκολες με την ανάκαμψη να αργεί ακόμη.
Σχολιάζοντας την δανειακή διάρθρωση, η διοίκηση σημείωσε ότι ο δανεισμός της Coca Cola 3E παραμένει κυμαινόμενος, καθώς «θα αξιοποιούμε αυτή την ευκαιρία όσο τα επιτόκια είναι χαμηλά», ενώ σε περίπτωση που αντιστραφεί το κλίμα, τα στελέχη του ομίλου τόνισαν ότι «έχουμε προστασία αν ανέβει το κόστος χρήματος».
Ο κ. Κωνσταντίνου εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Coca Cola 3E «θα συνεχίσει να κερδίζει σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον», επισημαίνοντας ότι και στο εννεάμηνο ο όμιλος αύξησε τα μερίδια αγοράς του.
Η βεβαιότητα αυτή πηγάζει από την υλοποίηση του προγράμματος αναδιάρθρωσης και την επίτευξη σημαντικών περιστολών κόστους, ύψους περίπου 120 εκατ. ευρώ για το 2009. Τα οφέλη της αναδιάρθρωσης σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας δεν σταματούν, καθώς αναμένεται ετήσια εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ από το 2010 και μετά.
Οι προσεκτικοί χειρισμοί της διοίκησης προκειμένου να ξεπεράσει όσο πιο ανώδυνα την κρίση δεν αποκλείουν την περαιτέρω επέκταση και την αξιοποίηση των ευκαιριών, όπου αυτές παρουσιαστούν. Η είσοδος στην αγορά των χυμών και του εμφιαλωμένου νερού σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η Coca Cola 3E δεν έχει παρουσία παραμένει στρατηγικός στόχος της ελληνικής εταιρείας, με το ενδεχόμενο συνεργασιών ή εξαγορών να παραμένει πάντα σαν option. Πάντως, ο κ. Κωνσταντίνου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, έσπευσε να τονίσει ότι «δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συζητήσεις».
roi.haikou@capital.gr