Διψήφιος διατηρείται ο ρυθμός ανάπτυξης της Sprider
Πέμπτη, 29-Οκτ-2009 10:00
Της Μαριέτας Χριστοπούλου
Έμφαση στην ελληνική αγορά με ανάπτυξη νέων καταστημάτων και ενίσχυση του τμήματος οικιακού εξοπλισμού δίνει ο όμιλος Sprider, «παγώνοντας» παράλληλα προσωρινά τα επενδυτικά σχέδια του στο εξωτερικό λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας.
Στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί και πεδίο πρωτεύουσας έμφασης για τον όμιλο, το κλίμα φαίνεται να είναι περισσότερο πρόσφορο, καθώς η ανάπτυξη της μητρικής για το εννεάμηνο του 2009 ανήλθε, σύμφωνα με την διοίκηση, περίπου στο 15%. Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να εγκαινιαστούν ακόμα τρία καταστήματα ενώ και για το 2010 ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει 15 νέα καταστήματα, συνολικά δηλαδή πέντε παραπάνω από ό,τι έχει προγραμματίσει το 2009.
Παράλληλα, η θυγατρική του ομίλου Χατζηιωάννου θα δώσει έμφαση και στην αγορά οικιακού εξοπλισμού, δραστηριότητα που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο. Sprider Home υπάρχουν ήδη σε 16 καταστήματα της αλυσίδας και σκοπός της εταιρείας είναι να δημιουργήσει τέτοια τμήματα, έκτασης 250 έως 300 τ.μ. σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό καταστημάτων που ήδη λειτουργούν αλλά και σε κάθε νέο. Μέχρι σήμερα η εταιρεία θεωρεί πολύ επιτυχημένη αυτή την αγορά, δεδομένου του αριθμού καταστημάτων στο οποίο είναι διαθέσιμη αλλά και του χρονικού διαστήματος που λειτουργούν τα εν λόγω τμήματα.
Στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί και πεδίο πρωτεύουσας έμφασης για τον όμιλο, το κλίμα φαίνεται να είναι περισσότερο πρόσφορο, καθώς η ανάπτυξη της μητρικής για το εννεάμηνο του 2009 ανήλθε, σύμφωνα με την διοίκηση, περίπου στο 15%. Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να εγκαινιαστούν ακόμα τρία καταστήματα ενώ και για το 2010 ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει 15 νέα καταστήματα, συνολικά δηλαδή πέντε παραπάνω από ό,τι έχει προγραμματίσει το 2009.
Παράλληλα, η θυγατρική του ομίλου Χατζηιωάννου θα δώσει έμφαση και στην αγορά οικιακού εξοπλισμού, δραστηριότητα που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο. Sprider Home υπάρχουν ήδη σε 16 καταστήματα της αλυσίδας και σκοπός της εταιρείας είναι να δημιουργήσει τέτοια τμήματα, έκτασης 250 έως 300 τ.μ. σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό καταστημάτων που ήδη λειτουργούν αλλά και σε κάθε νέο. Μέχρι σήμερα η εταιρεία θεωρεί πολύ επιτυχημένη αυτή την αγορά, δεδομένου του αριθμού καταστημάτων στο οποίο είναι διαθέσιμη αλλά και του χρονικού διαστήματος που λειτουργούν τα εν λόγω τμήματα.
Πάγωμα στο εξωτερικό
Αν και η μελλοντική ανάπτυξη του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκηση, προσδοκάται από τις δραστηριότητες του σε Ρουμανία και Βουλγαρία, προς το παρόν τα επενδυτικά σχέδια για τις εν λόγω χώρες αλλά και για την Κύπρο και την Πολωνία, έχουν “παγώσει”.
Το δίκτυο των 22 καταστημάτων που διατηρεί εκεί ο όμιλος δεν θα επεκταθεί παραπάνω τουλάχιστον και το επόμενο έτος, καθώς η κατάσταση είναι δύσκολη δεδομένου του προβλήματος της συναλλαγματικής ισοτιμίας και της περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης. Ωστόσο, η διοίκηση επισημαίνει πως δεν απομακρύνει το ενδιαφέρον της από το εξωτερικό, όπου άρχισε να δραστηριοποιείται το Δεκέμβρη του 2006, και ότι εάν υπάρξουν ευνοϊκά σημάδια είναι έτοιμη να ξεκινήσει ξανά το επενδυτικό της σχεδιασμό.
Πάντως, για το εννεάμηνο του 2009 οι συνολικές πωλήσεις στα καταστήματα Sprider του εξωτερικού αναφέρεται ότι παρουσίασαν αύξηση καθώς ενισχύθηκαν από τη λειτουργία των 14 καταστημάτων που εγκαινιάστηκαν πέρυσι. Στα καταστήματα like for like ωστόσο σημειώθηκε κάμψη πωλήσεων δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Τα αναλυτικά οικονομικά αποτελέσματα και στοιχεία του ομίλου για το εννεάμηνο του 2009 αναμένεται να ανακοινωθούν στις 19 Νοεμβρίου.
Το πρώτο εξάμηνο του 2009 η Sprider παρουσίασε σε ενοποιημένο επίπεδο αύξηση πωλήσεων κατά 20,1% (στα 79 εκατ.ευρώ έναντι 65,8 εκατ.ευρώ) ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) αυξήθηκαν κατά 16,8% (5,4 εκατ.ευρώ έναντι 4,6 εκατ.ευρώ).
Επιπλέον, η Sprider θα προχωρήσει σε αναβάθμιση του λογισμικού της συστήματος καθώς πλέον έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία μιας «supply chain» με διεθνείς δραστηριότητες. Ειδικότερα, μέχρι το τέλος του 2009 αναμένεται να λειτουργήσει μαζί με το υπάρχον λογισμικό σύστημα ERP ένα νέο σύστημα που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011.
Αν και η μελλοντική ανάπτυξη του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκηση, προσδοκάται από τις δραστηριότητες του σε Ρουμανία και Βουλγαρία, προς το παρόν τα επενδυτικά σχέδια για τις εν λόγω χώρες αλλά και για την Κύπρο και την Πολωνία, έχουν “παγώσει”.
Το δίκτυο των 22 καταστημάτων που διατηρεί εκεί ο όμιλος δεν θα επεκταθεί παραπάνω τουλάχιστον και το επόμενο έτος, καθώς η κατάσταση είναι δύσκολη δεδομένου του προβλήματος της συναλλαγματικής ισοτιμίας και της περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης. Ωστόσο, η διοίκηση επισημαίνει πως δεν απομακρύνει το ενδιαφέρον της από το εξωτερικό, όπου άρχισε να δραστηριοποιείται το Δεκέμβρη του 2006, και ότι εάν υπάρξουν ευνοϊκά σημάδια είναι έτοιμη να ξεκινήσει ξανά το επενδυτικό της σχεδιασμό.
Πάντως, για το εννεάμηνο του 2009 οι συνολικές πωλήσεις στα καταστήματα Sprider του εξωτερικού αναφέρεται ότι παρουσίασαν αύξηση καθώς ενισχύθηκαν από τη λειτουργία των 14 καταστημάτων που εγκαινιάστηκαν πέρυσι. Στα καταστήματα like for like ωστόσο σημειώθηκε κάμψη πωλήσεων δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Τα αναλυτικά οικονομικά αποτελέσματα και στοιχεία του ομίλου για το εννεάμηνο του 2009 αναμένεται να ανακοινωθούν στις 19 Νοεμβρίου.
Το πρώτο εξάμηνο του 2009 η Sprider παρουσίασε σε ενοποιημένο επίπεδο αύξηση πωλήσεων κατά 20,1% (στα 79 εκατ.ευρώ έναντι 65,8 εκατ.ευρώ) ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) αυξήθηκαν κατά 16,8% (5,4 εκατ.ευρώ έναντι 4,6 εκατ.ευρώ).
Επιπλέον, η Sprider θα προχωρήσει σε αναβάθμιση του λογισμικού της συστήματος καθώς πλέον έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία μιας «supply chain» με διεθνείς δραστηριότητες. Ειδικότερα, μέχρι το τέλος του 2009 αναμένεται να λειτουργήσει μαζί με το υπάρχον λογισμικό σύστημα ERP ένα νέο σύστημα που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011.