Ασία – Αμερική οι προτεραιότητες της Frigoglass

Δευτέρα, 12-Οκτ-2009 09:44

Της Ρόης Χάικου
 
Στις πυξίδες, ο βορράς είναι το σημείο αναφοράς για όποιον θέλει να βρει τον προσανατολισμό του. Για την Frigoglass, οι... χάρτες της ανάπτυξης παραμένουν ανοιχτοί σε Ανατολή και Δύση. 

Ο ελληνικός πολυεθνικός  όμιλος, με την παγιωμένη εξωστρεφή στρατηγική, θεωρεί ότι η γεωγραφική εξάπλωση αποτελεί βασικό κορμό της  μελλοντικής ανάπτυξης του. Στο  πλαίσιο αυτό έχει εστιάσει το βλέμμα του στην αμερικανική αγορά από τη μία πλευρά και σε αυτήν την Ασίας από την άλλη, διερευνώντας τις δυνατότητες εισόδου σε νέες χώρες. 

Ο κ. Πέτρος Διαμαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass μιλώντας στο Capital.gr τόνισε ότι “η γεωγραφική μας επέκταση συνεχίζεται, εστιάζοντας σε περιοχές που παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης». 

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέτρα αναδιάρθρωσης και μείωσης  του κόστους που πήρε η εταιρεία  στα τέλη του προηγούμενου έτους  έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν  καρπούς και «θα αποτελέσουν μοχλό κερδοφορίας για την εταιρεία μας στο μέλλον. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Έρευνα και Ανάπτυξη αποτέλεσμα της οποίας είναι και η νέα σειρά επαγγελματικών ψυγείων φιλικών προς το περιβάλλον Ecocool, ενώ βασικός άξονας της στρατηγικής μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη η οποία διέπει κάθε εγχείρημα μας».

Τα αντανακλαστικά των στελεχών της Frigoglass βρίσκονται σε εγρήγορση, με τη διοίκηση να αναζητά την κατάλληλη ευκαιρία για να αποκτήσει παρουσία προς δυσμάς και δη σε βόρεια και νότια Αμερική. Πηγές της εταιρείας ανέφεραν στο Capital.gr ότι κοιτάζουν πολύ στενά την αμερικανική αγορά ψύξης -εκτιμάται στα 400 εκατ. ευρώ με βάση τα στοιχεία από έρευνα που διεξήχθη το 2008- η είσοδος στην οποία αποτελεί προτεραιότητα. Μάλιστα, φέρονται να έχουν εξετάσει τόσο την περίπτωση της εξαγοράς κάποιας μονάδας, ενώ εναλλακτικά μελετάται η στρατηγική συμμαχία με άλλο όμιλο ή ακόμη και η συμμετοχή σε κάποια κοινοπραξία. 

Προς Ανατολάς, η  αχανής αγορά της Ασίας κρίνεται ιδιαίτερα ελκυστική από τη διοίκηση του ομίλου, κυρίως γιατί είναι μια μεγάλη αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και ο ανταγωνισμός ασκείται από τοπικούς παίκτες. Η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των παραγωγικών μονάδων της Κίνας, της Ινδίας και της Ινδονησίας  και η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου  σε αυτές τις περιοχές εξετάζονται από τα αρμόδια στελέχη.
 
Το εργοστάσιο της  εταιρείας, που λειτουργεί από τα τέλη του 2007, στη βιομηχανική περιοχή του Guangzhou στη νότιο Κίνα έχει δυναμικότητα παραγωγής 120.000 ψυγείων ετησίως. Η εν λόγω επένδυση είναι στρατηγικής σημασίας για την εξέλιξη της Frigoglass και πεποίθηση της διοίκησης παραμένει ότι θα συμβάλει σημαντικά στη μελλοντική ανάπτυξη της. Σήμερα το μερίδιο αγοράς της Frigoglass σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, όπου σχετικά πρόσφατα απέκτησε παρουσία, κινείται στο 6%. 

Η έτερη γεωγραφική περιοχή που ενδιαφέρει σημαντικά την εταιρεία είναι αυτή της  Μέσης Ανατολής, όπου και εκεί δραστηριοποιούνται τοπικοί κατασκευαστές επαγγελματικών ψυγείων ψύξης. Στην Μέση Ανατολή η Frigoglass διατηρεί μικρό μερίδιο αγοράς και στους στόχους της διοίκησης είναι να το αυξήσει τα επόμενα χρόνια. Αντίθετα, χάρη στη μονάδα της Νιγηρίας και της Βόρειας Αφρικής, το μερίδιο αγοράς της ελληνικής εταιρείας στη «μαύρη ήπειρο» και Μέση Ανατολή έφτασε στο 42% το 2008. Αντίστοιχα, στη Δυτική Ευρώπη η Frigoglass «ελέγχει» το 34% της αγοράς, ενώ στην Ανατολική το 47%.
 
Από τα 140 εκατ. ευρώ έσοδα που είχε ο όμιλος στο  πρώτο εξάμηνο του 2009, το 54,5% προήλθε  από τις πωλήσεις στην Ευρώπη, το 20,1% από τη δραστηριότητα σε Αφρική – Μέση Ανατολή και το 25,1% από την περιοχή της Ασίας – Ωκεανίας.
 
roi.haikou@capital.gr