Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 02-Οκτ-2009 09:28

    Στροφή στα φορτηγά πλοία κάνει ο εφοπλιστής Μαρινάκης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Κώστα Νάνου
     
    Σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Samho της Νότιας Κορέας βρίσκεται ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης για την αντικατάσταση έως και έξι δεξαμενόπλοιων χημικών που είχε παραγγείλει προ διετίας, με φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Επιβεβαιωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Capital Ship Management, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη επιδιώκει να αποσπάσει το ναι των κορεάτικων ναυπηγείων στην αντικατάσταση ορισμένων δεξαμενόπλοιων που είχαν παραγγελθεί το 2007 με αντίστοιχο αριθμό bulk carriers hundysize χωρητικότητας 32.000 τόνων το κάθε ένα, τα οποία μάλιστα θα παραδοθούν τη διετία 2010-2011. Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία βρίσκεται κοντά στη συμφωνία με την κορεάτικη γιάρδα.

    Η παραγγελία της Capital Ship Management το 2007 αφορούσε την κατασκευή 12 τάνκερ χημικών χωρητικότητας 25.000 τόνων το κάθε ένα.

    Ο Ευάγγελος Μαρινάκης ανήκει στην κατηγορία των εφοπλιστών, των οποίων η “αγαπημένη” επένδυση στη ναυτιλία είναι τα δεξαμενόπλοια και ανέκαθεν σε αυτή την αγορά επικέντρωνε το ενδιαφέρον του. Ουσιαστικά αυτό που φαίνεται να επιδιώκει σήμερα ο Έλληνας εφοπλιστής με την επιχειρούμενη αλλαγή της παραγγελίας και την αντικατάσταση δεξαμενόπλοιων με φορτηγά πλοία, είναι να μειώσει τον βαθμό εξάρτησης στην αγορά των τάνκερ, αυξάνοντας την παρουσία της και στο ξηρό φορτίο.

    Η Capital Ship Management είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται ως επί το πλείστον στην αγορά τάνκερ, διαθέτοντας ένα στόλο 28 πλοίων, τα 26 εκ των οποίων είναι δεξαμενόπλοια (21 MR/Hundy product tankers, 3 Suezmax και 2 small tankers) και μόλις 2 φορτηγά πλοία.

    Στον Ευάγγελο Μαρινάκη ανήκει και η εισηγμένη από τον Μάρτιο του 2007 στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq, Capital Product Partners. Ενδεικτικό της ραγδαίας ανάπτυξης που έχει γνωρίσει η εταιρεία είναι ότι στο διάστημα που μεσολάβησε από την είσοδο της στο αμερικανικό χρηματιστήριο μέχρι σήμερα, κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τον στόλο της.

    Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 18 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και προϊόντων αργού, διπλού τοιχώματος και συνολικής χωρητικότητας 853.500 τόνων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται 12 product tankers Ice Class 1A, αποτελώντας το μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο με αυτού του τύπου πλοία. Με μέσο όρο ηλικίας τα 2,5 χρόνια, όλα τα δεξαμενόπλοια της Capital Product Partners είναι ναυλωμένα με συμβόλαια μέσης και μακράς διάρκειας από παγκόσμιους πετρελαϊκούς κολοσσούς, όπως μεταξύ άλλων η BP και η Shell.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ