Sato: Ζημιές έναντι κερδών το α΄ εξάμηνο
Δευτέρα, 31-Αυγ-2009 11:24
Ζημιές έναντι κερδών και πτώση εσόδων εμφάνισε το α΄ εξάμηνο του 2009 η Sato σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στο α΄ εξάμηνο 2009 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 37.862 ευρώ έναντι 49.465 χιλ. ευρώ, της μητρικής σε 28.895 χιλ. ευρώ έναντι 38.099 χιλ. ευρώ και των θυγατρικών σε 8.967 χιλ. ευρώ έναντι 11.366 χιλ. ευρώ.
Τα Κέρδη Μετά Φόρων Ομίλου ανήλθαν σε -7.450 ευρώ έναντι 601 χιλ. ευρώ, της μητρικής ανήλθαν σε -6.993 χιλ. ευρώ έναντι 489 χιλ. ευρώ και των θυγατρικών σε -457 χιλ. ευρώ έναντι 112 χιλ. ευρώ.
Ο όμιλος σημείωσε EBITDA -2.678 χιλ. ευρώ έναντι 4.806 χιλ. ευρώ, η μητρική -2.990 χιλ. ευρώ έναντι 4.056 χιλ. ευρώ. και οι θυγατρικές 312 χιλ. ευρώ έναντι 750 χιλ. ευρώ.
Τα Κέρδη Προ Φόρων Ομίλου ανήλθαν σε -6.773 χιλ. ευρώ έναντι 1.041 χιλ. ευρώ, της μητρικής ανήλθαν σε -6.392 χιλ. ευρώ έναντι 883 χιλ. ευρώ και των θυγατρικών σε -381 χιλ. ευρώ έναντι 158 χιλ. ευρώ.
Τα recurring EBITDA είναι για τον όμιλο ευρώ 131 χιλ., για τη μητρική -382 χιλ. ευρώ και για τις θυγατρικές 712 χιλ. ευρώ. Για τον υπολογισμό των recurring EBITDA λήφθηκαν υπόψη μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες ομίλου 3.008 χιλ. ευρώ και μητρικής 2.608 χιλ. ευρώ που επιβάρυναν τα αποτελέσματα και οφείλονται κυρίως στη μετακόμιση αποθηκών, σε κόστη παράλληλης διατήρησης νέας και παλαιάς λειτουργίας Logistics για εξασφάλιση ομαλής μετάβασης και στα προγράμματα μείωσης δαπανών.
Η πορεία των αποτελεσμάτων ομίλου έναντι του Α εξαμήνου 2008 επηρεάστηκε από την οικονομική συγκυρία καθώς υπήρξε πτώση 8.020 χιλ. ευρώ στο μικτό κέρδος από μείωση πωλήσεων και χαμηλότερο περιθώριο κέρδους.
Επιπλέον, το 2009 δεν υπήρχαν 3.704 χιλ. ευρώ κέρδη πώλησης παγίων που ενεγράφησαν το 2008 ενώ υπήρξαν μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες 3.008 χιλ. ευρώ και αποσβέσεις νέων παγίων ύψους 433 χιλ. ευρώ. Τα παραπάνω αντισταθμίστηκαν εν μέρει από μείωση δαπανών.
Ειδικότερα στην αγορά επίπλων γραφείου σημειώθηκαν αναβολές παραγγελιών πελατών. Η Διοίκηση αξιολογεί τα αποτελέσματα ως μη αντικατοπτρίζοντα τη δυναμική των brands εκτιμώντας τις απώλειες ως σε μεγάλο βαθμό συγκυριακές και συνεπώς τουλάχιστον εν μέρει σταδιακά ανακτήσιμες. Στις θυγατρικές παρατηρείται βελτίωση κλίματος μέσω αύξησης των παραγγελιών τους. Η θυγατρική στην Τουρκία δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από τις συνθήκες.
Στόχος της Διοίκησης είναι η τόνωση των πωλήσεων, η διαχείριση ρευστότητας και ισολογισμού και η σημαντική μείωση του επιπέδου break even του ομίλου στους εξής κύριους άξονες:
- Ανάπτυξη πωλήσεων, διαχείριση δικτύου: Ακολουθείται ανάπτυξη του ENTOS με νέες κατηγορίες προϊόντων και περαιτέρω βελτίωση υφισταμένων, ενώ η ανάπτυξη του δικτύου θα γίνει με χαμηλές κεφαλαιακές επενδύσεις και στοχεύει σε σύντομη θετική συνεισφορά για απορρόφηση σταθερών δαπανών. Η διαχείριση δικτύου χαρακτηρίζεται από επικέντρωση σε δραστηριότητες και σημεία με τις πιο θετικές προοπτικές.
- Μείωση δαπανών μητρικής: Μειώθηκαν οι δαπάνες της μητρικής κατά 3.575 χιλ. ευρώ ενώ σε συγκρίσιμη βάση και χωρίς τις μη επαναλαμβανόμενενς δαπάνες τα έξοδα μειώθηκαν κατά 6.616 χιλ. ευρώ ή 30%.
Από τις ηδη υλοποιούμενες ενέργειες αναμένεται να υπάρξουν ωφέλειες 8,5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το 2010. Οι μειώσεις επιτυγχάνονται σε όλες τις λειτουργίες και ιδιαίτερα στη λειτουργία Logistics χάρις και στο νέο κέντρο στην Ελευσίνα, ενώ ωφέλειες αναμένονται από τη μεταφορά της έδρας και των γραφείων στην Ελευσίνα.
-Μείωση δαπανών θυγατρικών: Γίνονται ενέργειες που υπολογίζεται να αποδώσουν ωφέλειες ευρώ 1,0 - ευρώ 1,2 εκατ. σε ετήσια βάση από το 2010.
Αναφορικά με τις χρηματοροές, τα αποτελέσματα και οι λοιπές εκροές αντισταθμίστηκαν κυρίως από τη μείωση των απαιτήσεων από πελάτες της μητρικής κατά 4.142 χιλ. ευρώ ή 27% και από τη χρήση μέρους των υψηλών ταμειακών διαθεσίμων της 31.12.2008, ενώ κατά το Β εξάμηνο αναμένεται να υπάρξει επίσης ωφέλεια χρηματοροών από τη μείωση αποθεμάτων.
Βελτιώθηκε η χρηματοοικονομική δομή του ισολογισμού με το μετασχηματισμό βραχυπρόθεσμων δανείων ευρώ 10 εκατ. σε μακροπρόθεσμα μέσω σύναψης ομολογιακού δανείου, επιτυγχάνοντας αναλογία μακροπρόθεσμων / βραχυπρόθεσμα δάνεια 52%-48% έναντι 37%-63% στις 31.12.2008.
Στα τέλη του Β τριμήνου προστέθηκαν στα προϊόντα ENTOS δύο νέες κατηγορίες: τα έπιπλα κήπου / βεράντας και τα αξεσουάρ / είδη σπιτιού / κουζίνας / διακόσμησης / λευκά είδη, με θετικά δείγματα αποδοχής του κοινού.
Η εταιρεία συνεχίζει το πρόγραμμα ανάπτυξης με στοχευμένες κινήσεις. Το Δεκέμβριο του 2009 αναμένεται το άνοιγμα του νέου καταστήματος ENTOS στη Λεωφ. Αλίμου που θα εξυπηρετήσει περιοχές που δεν καλύπτονται από το υπάρχον δίκτυο. Οι οικονομικές καταστάσεις θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Χ.Α. (www.ase.gr) και της εταιρείας (www.satogroup.gr) την 31η Αυγούστου 2009. Την ίδια ημέρα, τα στοιχεία και πληροφορίες θα δημοσιευθούν στην εφημερίδα "Απογευματινή".