Fourlis: Απαρέγκλιτη η εφαρμογή του business plan

Τετάρτη, 26-Αυγ-2009 09:36

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

Χωρίς διαφοροποιήσεις, παρά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, υλοποιείται το επενδυτικό σχέδιο της Fourlis που ως επίκεντρο έχει τον κλάδο λιανικών πωλήσεων και συγκεκριμένα την δημιουργία νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ και Intersport σε Ελλάδα και εξωτερικό. 

Η διοίκηση του ομίλου έχει δώσει έμφαση ήδη από την αρχή του χρόνου στο κομμάτι του retail, σε αντιδιαστολή με τη χονδρική πώληση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών όπου προτεραιότητα αποτελεί η προστασία του ισολογισμού από επισφάλειες και συναλλαγματικές διαφορές, κυρίως στη ρουμανική αγορά.

Σύμφωνα με την έκθεση του δ.σ. που συνοδεύει τα αποτελέσματα εξαμήνου, μέχρι το τέλος του έτους (εντός του τελευταίου τριμήνου) θα λειτουργεί ακόμη ένα ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά, στη Λάρισα. Οι εργασίες κατασκευής του τέταρτου καταστήματος οικιακού εξοπλισμού -θα στεγαστεί σε έκταση κοντά στον παλαιό περιφερειακό της πόλης- βρίσκονται εντός του χρονοδιαγράμματος. Σε διάστημα 6-8 μήνες μετά τη Λάρισα, σχεδιάζεται η λειτουργία του ΙΚΕΑ στα Ιωάννινα και σε δεύτερο επίπεδο εξετάζεται ακόμη η επέκταση στη Κρήτη, τη Θράκη ή την Πελοπόννησο.

Σε ό,τι αφορά στην επέκταση στη Βουλγαρία, η θυγατρική του ομίλου Housemarket Bulgaria έχει ήδη αποκτήσει έκταση 60 χιλιάδων τετραγωνικών στη Σόφια όπου θα κατασκευαστεί το πρώτο κατάστηµα ΙΚΕΑ στη χώρα. Σημειώνεται πως η συμμετοχή του ελληνικού ομίλου στη δικαιόχρηση (franchise) των καταστηµάτων ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία αυξήθηκε σε 100% από 70% προηγουμένως. 

Για την αλυσίδα Intersport, η διοίκηση της Fourlis προτίθεται να συνεχίσει και το δεύτερο εξάµηνο το πρόγραµµα επέκτασης του δικτύου, µε τη λειτουργία νέων καταστηµάτων σε Ελλάδα, Ρουµανία, Βουλγαρία και Κύπρο. Οι επικεφαλής του ομίλου έχουν δηλώσει πως θεωρούν εφικτό το στόχο δημιουργίας δικτύου 73 σημείων πώλησης έως το 2013. Σήμερα η Intesport διαθέτει συνολικά 44 καταστήματα, είκοσι εννέα στην Ελλάδα, δώδεκα στη Ρουµανία, δύο στη Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.

Στη χονδρική πώληση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών (ο όμιλος αντιπροσωπεύει προϊόντα των Samsung, General Electric, Liebherr κ.ά.), το ασταθές λόγω της κρίσης περιβάλλον έχει οδηγήσει σε επαναδιαπραγµάτευση των εµπορικών συµφωνιών τόσο µε τους πελάτες χονδρικής όσο και µε τους προµηθευτές. Στη Ρουµανία ιδιαίτερα, οι συνέπειες της οικονοµικής κρίσης οδήγησαν στον περιορισµό της κατανάλωσης και µείωσαν σηµαντικά τα έσοδα του κλάδου της χονδρικής των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε σχέση µε το α’ εξάµηνο του 2008.

Για τον συναλλαγματικό κίνδυνο (translation risk) που αντιμετωπίζει η Fourlis λόγω της δραστηριότητας στη Ρουµανία και τη Βουλγαρία, η  διοίκηση του ομίλου έχει πραγματοποιήσει κινήσεις ελαχιστοποίησης του ρίσκου. Στη Ρουµανία µέσω δανεισµού κατά το µεγαλύτερο ποσοστό (85%) σε τοπικό νόµισµα (RΟΝ), µε σκοπό την αποφυγή καταγραφής συναλλαγµατικών διαφορών σε περίπτωση διακυµάνσεων του τοπικού νοµίσµατος σε σχέση µε το ευρώ, κίνηση που πραγματοποιήθηκε και από τη βουλγαρική θυγατρική του ομίλου, παρά το ότι το τοπικό νόµισµα έχει σταθερή συναλλαγµατική ισοτιµία µε το ευρώ.

nikos.chrissikopoulos@capital.gr