Στις... αποζημιώσεις "ποντάρει" η Προοδευτική
Πέμπτη, 16-Ιουλ-2009 09:09
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Αποζημιώσεις ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ διεκδικεί η Προοδευτική από το ελληνικό, βουλγαρικό και ρουμανικό δημόσιο, ποσό το οποίο εφόσον εισπραχθεί, θα δώσει «ανάσα» στην πολύπαθη και ταλαιπωρημένη από ενδοοικογενειακές έριδες κατασκευαστική εταιρεία.
Συγκεκριμένα, από το ελληνικό δημόσιο η εισηγμένη διεκδικεί το αναλογούν μερίδιο από την αποζημίωση ύψους 17 εκατ. ευρώ (χωρίς τους τόκους) που επιδίκασε πρόσφατα το Διοικητικό Εφετείο στην Κοινοπραξία «Καζίνο Αθηνών» όπου η Προοδευτική συμμετέχει με ποσοστό 24%. Η άδεια λειτουργίας του καζίνο στην περιοχή του Φλοίσβου είχε ανακληθεί το 1996 από την τότε κυβέρνηση, με αποτέλεσμα το έργο να σταματήσει και το κοινοπρακτικό σχήμα (Προοδευτική, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ΑΛΤΕ και Τεχνοδομή – Αφοί Τραυλλού) να προσφύγει στη δικαιοσύνη.
Αποζημιώσεις ζητούνται για τις περιπτώσεις του Ολυμπιακού Χωριού (μετείχε στην ανάδοχο κοινοπραξία) και για το Φράγμα της Συκιάς, η κατασκευή του οποίου ακυρώθηκε με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Παράλληλα, η εισηγμένη επιδιώκει να λάβει από το βουλγαρικό Δημόσιο αποζημίωση 4,5 εκατ. ευρώ, λόγω της λύσης εργολαβίας που διατηρούσε στη χώρα από υπαιτιότητα του γειτονικού κράτους, ενώ διεκδικεί αποζημιώσεις και για υπογεγραμμένα έργα της στη Ρουμανία, τα οποία επίσης δεν προχώρησαν.
Αν και η κατάληξη των διεκδικήσεων είναι αβέβαιη, σε περίπτωση που ευοδωθούν μπορεί να επιτρέψουν την εκτόνωση εν μέρει των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εισηγμένη, η μετοχή της οποίας βρίσκεται σε καθεστώς επιτήρησης στο Χ.Α. Στο πρώτο τρίμηνο του 2009, η Προοδευτική μπορεί να εμφάνισε κέρδη 382,2 χιλιάδων ευρώ (έναντι ζημιών 1,26 εκατ. ευρώ), βαρύνεται ωστόσο από υποχρεώσεις 28,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,3 εκατ. ευρώ αφορούν βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και το 1,3 εκατ. ευρώ σε μακροπρόθεσμες.
Οι επικεφαλής της τεχνικής εταιρείας προσβλέπουν σε σημαντικό βαθμό στις αποζημιώσεις από συμβάσεις έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ούτως ώστε να βελτιωθεί και η πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, για να μπορεί να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση ενδεχόμενων αναπτυξιακών σχεδίων της.
Η κατασκευαστική ύστερα από μία περίοδο παρατεταμένης εργοληπτικής ανομβρίας υπέγραψε τον Απρίλιο σύμβαση υπεργολαβίας, ύψους 40 εκατ. ευρώ με την Τέρνα για το αυτοχρηματοδοτούμενο έργο Ε-65, ενώ φέρεται να επιδιώκει να συμμετάσχει και σε άλλα έργα παραχώρησης, όπως αυτό του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών.
Μάλιστα, σε λίγες μέρες η Προοδευτική θα ανακοινώσει, στο πλαίσιο της ανανέωσης του εργοληπτικού της πτυχίου της 6ης τάξης, τον δείκτη βιωσιμότητας, ο οποίος, κατά τα λεγόμενα των στελεχών της, “θα βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου”.
Συγκεκριμένα, από το ελληνικό δημόσιο η εισηγμένη διεκδικεί το αναλογούν μερίδιο από την αποζημίωση ύψους 17 εκατ. ευρώ (χωρίς τους τόκους) που επιδίκασε πρόσφατα το Διοικητικό Εφετείο στην Κοινοπραξία «Καζίνο Αθηνών» όπου η Προοδευτική συμμετέχει με ποσοστό 24%. Η άδεια λειτουργίας του καζίνο στην περιοχή του Φλοίσβου είχε ανακληθεί το 1996 από την τότε κυβέρνηση, με αποτέλεσμα το έργο να σταματήσει και το κοινοπρακτικό σχήμα (Προοδευτική, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ΑΛΤΕ και Τεχνοδομή – Αφοί Τραυλλού) να προσφύγει στη δικαιοσύνη.
Αποζημιώσεις ζητούνται για τις περιπτώσεις του Ολυμπιακού Χωριού (μετείχε στην ανάδοχο κοινοπραξία) και για το Φράγμα της Συκιάς, η κατασκευή του οποίου ακυρώθηκε με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Παράλληλα, η εισηγμένη επιδιώκει να λάβει από το βουλγαρικό Δημόσιο αποζημίωση 4,5 εκατ. ευρώ, λόγω της λύσης εργολαβίας που διατηρούσε στη χώρα από υπαιτιότητα του γειτονικού κράτους, ενώ διεκδικεί αποζημιώσεις και για υπογεγραμμένα έργα της στη Ρουμανία, τα οποία επίσης δεν προχώρησαν.
Αν και η κατάληξη των διεκδικήσεων είναι αβέβαιη, σε περίπτωση που ευοδωθούν μπορεί να επιτρέψουν την εκτόνωση εν μέρει των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εισηγμένη, η μετοχή της οποίας βρίσκεται σε καθεστώς επιτήρησης στο Χ.Α. Στο πρώτο τρίμηνο του 2009, η Προοδευτική μπορεί να εμφάνισε κέρδη 382,2 χιλιάδων ευρώ (έναντι ζημιών 1,26 εκατ. ευρώ), βαρύνεται ωστόσο από υποχρεώσεις 28,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,3 εκατ. ευρώ αφορούν βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και το 1,3 εκατ. ευρώ σε μακροπρόθεσμες.
Οι επικεφαλής της τεχνικής εταιρείας προσβλέπουν σε σημαντικό βαθμό στις αποζημιώσεις από συμβάσεις έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ούτως ώστε να βελτιωθεί και η πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, για να μπορεί να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση ενδεχόμενων αναπτυξιακών σχεδίων της.
Η κατασκευαστική ύστερα από μία περίοδο παρατεταμένης εργοληπτικής ανομβρίας υπέγραψε τον Απρίλιο σύμβαση υπεργολαβίας, ύψους 40 εκατ. ευρώ με την Τέρνα για το αυτοχρηματοδοτούμενο έργο Ε-65, ενώ φέρεται να επιδιώκει να συμμετάσχει και σε άλλα έργα παραχώρησης, όπως αυτό του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών.
Μάλιστα, σε λίγες μέρες η Προοδευτική θα ανακοινώσει, στο πλαίσιο της ανανέωσης του εργοληπτικού της πτυχίου της 6ης τάξης, τον δείκτη βιωσιμότητας, ο οποίος, κατά τα λεγόμενα των στελεχών της, “θα βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου”.