Frigoglass: Πτώση 97% στα κέρδη
Παρασκευή, 22-Μαϊ-2009 09:19
Κάμψη πωλήσεων και πτώση 97% στα κέρδη ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του έτους η Frigoglass. Αναλυτικά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 71,663 εκατ. ευρώ από 162,341 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας πτώση 55,9%. Τα καθαρά κέρδη παράλληλα διαμορφώθηκαν στα 618 χιλ. ευρώ από 20,789 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, μειωμένα κατά 97,0%.
Τα λειτουργικό κέρδη (ΕΒΙΤ) υποχώρησαν 83,5% για να διαμορφωθούν στα 5,384 το α΄ τριμηνο του 2009, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,290 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 70,7%.
Ο κ. Πέτρος Διαμαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της, Frigoglass, σχολίασε: “Οι αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες που παρουσιάστηκαν προς το τέλος της περσινής χρονιάς συνεχίζονται και στο 2009, με αποτέλεσμα οι πελάτες μας στην Ευρώπη να αναβάλλουν επενδύσεις σε ψυγεία. Οι εμφιαλωτές και οι ζυθοποιοί έχουν προχωρήσει σε προγράμματα μείωσης των κεφαλαιακών τους δαπανών ενόψει του δυσμενούς κλίματος καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της χαμηλότερης ζήτησης των προϊόντων τους.
Η στρατηγική επέκτασης της γεωγραφικής μας παρουσίας έχει συντείνει στην αντιστάθμιση μέρους της μειωμένης ζήτησης που προήλθε από τις αναπτυγμένες αγορές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την άνοδο στις αναπτυσσόμενες όπως η Ασία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 79% στο τρέχον τρίμηνο ενώ στην Αφρική αναμένουμε να διατηρηθεί η καλή απόδοση της προηγούμενης χρονιάς στο σύνολο του έτους. Επιπλέον, ο κλάδος της Νιγηρίας συνεχίζει την εξαιρετική απόδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 17% στο πρώτο τρίμηνο.
Παρόλο που τελευταία παρουσιάστηκε κινητικότητα στον βιομηχανικό κλάδο, η ορατότητα των πωλήσεων παραμένει χαμηλή ενώ παραμένουμε σταθεροί στα μέτρα μείωσης του κόστους και αύξησης της αποδοτικότητας. Είμαστε βέβαιοι ότι η κοστολογική δομή θα βελτιωθεί κατά την διάρκεια του έτους ενώ αναμένουμε να μειωθεί το κόστος των πρώτων υλών, να γίνουν εμφανή τα αποτελέσματα από τις πρωτοβουλίες της αναδιάρθρωσης και να εξομαλυνθεί η αντίστροφη λειτουργική μόχλευση. Συνεπώς το πρώτο τρίμηνο δεν είναι ενδεικτικό των αναμενόμενων αποτελεσμάτων για το σύνολο του έτους.
Παραμένουμε προσηλωμένοι στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων κατάλληλων για τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας καθώς και στην πρόοδο που έχει ήδη γίνει στα νέα μας εγχειρήματα στην Κίνα και την Τουρκία, προκειμένου να επεκτείνουμε την παγκόσμια ηγετική μας θέση. Τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης παραμένουν θετικά, αφενός λόγω της αποδεδειγμένης ικανότητας των προϊόντων μας να αυξάνουν την κερδοφορία των πελατών μας και αφετέρου λόγω της ισχυρής μας θέσης που μας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε πλήρως την ανάκαμψη της αγοράς”.
Επιχειρηματικές Προοπτικές
Η παγκόσμια οικονομική κρίση επιταχύνθηκε κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2009, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρέμεινε χαμηλά επηρεάζοντας άμεσα τους σημαντικότερους πελάτες μας. Η μειωμένη ζήτηση για τα προϊόντα τους οδήγησε σε συγκράτηση των επενδυτικών τους προγραμμάτων σε πολλές από τις αναπτυγμένες αγορές μας, ειδικά στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, γεγονός που επέδρασε αρνητικά τις πωλήσεις μας.
Οι πρόσφατες ενδείξεις για ανάκαμψη της αγοράς έχουν να κάνουν περισσότερο με την θετική πορεία των αποθεμάτων στον βιομηχανικό κλάδο.
Καθώς η ορατότητα των πωλήσεων παραμένει χαμηλή συνεχίζουμε να αναπροσαρμόζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο στις παρούσες μακροοικονομικές συνθήκες θέτοντας ως προτεραιότητα τη διατήρηση της ρευστότητας μέσω αυστηρών πρακτικών διαχείρισης τόσο του κεφαλαίου κίνησης όσο και των κεφαλαιακών δαπανών.
Παρόλο που είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε χρονικά την ανάκαμψη των πωλήσεων, πιστεύουμε απόλυτα ότι η γεωγραφική μας διασπορά θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντική στήριξη κατά την διάρκεια του υπόλοιπου έτους καθώς η Ασία αναμένεται να διατηρήσει την θετική της πορεία και η Αφρική να διατηρήσει τα καλά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους.
Επιπλέον το κόστος των πρώτων υλών σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά αναμένουμε να μειωθεί καθώς διανύουμε το υπόλοιπο του 2009, παρόλο που οι τιμές του χαλκού και του πετρελαίου έχουν αυξηθεί σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά που είχαν βρεθεί στο τέλος του 2008. Παράλληλα η επιτυχία των πρωτοβουλιών μας να προσαρμόσουμε την κοστολογική μας βάση στην βραχυπρόθεσμη οικονομική πραγματικότητα αναμένεται να συνεισφέρει θετικά στα επόμενα τρίμηνα.
Πιστεύουμε ότι οι ανωτέρω ενέργειες αποτελούν θεμέλιο της συνέχισης της υγιούς οικονομικής μας θέσης και έτσι διατηρούμε τους στόχους μας για θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του έτους καθώς και του δείκτη Καθαρό Χρέος προς Κέρδος προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) κοντά στο βέλτιστο επίπεδο.
Η Frigoglass συνεχίζει να θέτει τα θεμέλια για το μέλλον και αυτό είναι εμφανές από τη συνεχή μας προσήλωση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων για τους πελάτες μας. Η ευρεία γεωγραφική μας διασπορά και η παραγωγική μας δυναμικότητα θέτουν τη βάση για ενδυνάμωση της ηγετικής μας θέσης όταν η οικονομία ανακάμψει. Η μακροπρόθεσμη δυναμική του κλάδου ποτών και αναψυκτικών, στον οποίο ανήκουν οι σημαντικότεροι πελάτες μας, παραμένει ισχυρή με το κανάλι της άμεσης κατανάλωσης να συνεχίζει να είναι το πλέον κερδοφόρο, ενώ στο πλαίσιο αυτό οι λύσεις επαγγελματικής ψύξης (ICM) θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Τα λειτουργικό κέρδη (ΕΒΙΤ) υποχώρησαν 83,5% για να διαμορφωθούν στα 5,384 το α΄ τριμηνο του 2009, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,290 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 70,7%.
Ο κ. Πέτρος Διαμαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της, Frigoglass, σχολίασε: “Οι αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες που παρουσιάστηκαν προς το τέλος της περσινής χρονιάς συνεχίζονται και στο 2009, με αποτέλεσμα οι πελάτες μας στην Ευρώπη να αναβάλλουν επενδύσεις σε ψυγεία. Οι εμφιαλωτές και οι ζυθοποιοί έχουν προχωρήσει σε προγράμματα μείωσης των κεφαλαιακών τους δαπανών ενόψει του δυσμενούς κλίματος καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της χαμηλότερης ζήτησης των προϊόντων τους.
Η στρατηγική επέκτασης της γεωγραφικής μας παρουσίας έχει συντείνει στην αντιστάθμιση μέρους της μειωμένης ζήτησης που προήλθε από τις αναπτυγμένες αγορές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την άνοδο στις αναπτυσσόμενες όπως η Ασία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 79% στο τρέχον τρίμηνο ενώ στην Αφρική αναμένουμε να διατηρηθεί η καλή απόδοση της προηγούμενης χρονιάς στο σύνολο του έτους. Επιπλέον, ο κλάδος της Νιγηρίας συνεχίζει την εξαιρετική απόδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 17% στο πρώτο τρίμηνο.
Παρόλο που τελευταία παρουσιάστηκε κινητικότητα στον βιομηχανικό κλάδο, η ορατότητα των πωλήσεων παραμένει χαμηλή ενώ παραμένουμε σταθεροί στα μέτρα μείωσης του κόστους και αύξησης της αποδοτικότητας. Είμαστε βέβαιοι ότι η κοστολογική δομή θα βελτιωθεί κατά την διάρκεια του έτους ενώ αναμένουμε να μειωθεί το κόστος των πρώτων υλών, να γίνουν εμφανή τα αποτελέσματα από τις πρωτοβουλίες της αναδιάρθρωσης και να εξομαλυνθεί η αντίστροφη λειτουργική μόχλευση. Συνεπώς το πρώτο τρίμηνο δεν είναι ενδεικτικό των αναμενόμενων αποτελεσμάτων για το σύνολο του έτους.
Παραμένουμε προσηλωμένοι στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων κατάλληλων για τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας καθώς και στην πρόοδο που έχει ήδη γίνει στα νέα μας εγχειρήματα στην Κίνα και την Τουρκία, προκειμένου να επεκτείνουμε την παγκόσμια ηγετική μας θέση. Τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης παραμένουν θετικά, αφενός λόγω της αποδεδειγμένης ικανότητας των προϊόντων μας να αυξάνουν την κερδοφορία των πελατών μας και αφετέρου λόγω της ισχυρής μας θέσης που μας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε πλήρως την ανάκαμψη της αγοράς”.
Επιχειρηματικές Προοπτικές
Η παγκόσμια οικονομική κρίση επιταχύνθηκε κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2009, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρέμεινε χαμηλά επηρεάζοντας άμεσα τους σημαντικότερους πελάτες μας. Η μειωμένη ζήτηση για τα προϊόντα τους οδήγησε σε συγκράτηση των επενδυτικών τους προγραμμάτων σε πολλές από τις αναπτυγμένες αγορές μας, ειδικά στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, γεγονός που επέδρασε αρνητικά τις πωλήσεις μας.
Οι πρόσφατες ενδείξεις για ανάκαμψη της αγοράς έχουν να κάνουν περισσότερο με την θετική πορεία των αποθεμάτων στον βιομηχανικό κλάδο.
Καθώς η ορατότητα των πωλήσεων παραμένει χαμηλή συνεχίζουμε να αναπροσαρμόζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο στις παρούσες μακροοικονομικές συνθήκες θέτοντας ως προτεραιότητα τη διατήρηση της ρευστότητας μέσω αυστηρών πρακτικών διαχείρισης τόσο του κεφαλαίου κίνησης όσο και των κεφαλαιακών δαπανών.
Παρόλο που είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε χρονικά την ανάκαμψη των πωλήσεων, πιστεύουμε απόλυτα ότι η γεωγραφική μας διασπορά θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντική στήριξη κατά την διάρκεια του υπόλοιπου έτους καθώς η Ασία αναμένεται να διατηρήσει την θετική της πορεία και η Αφρική να διατηρήσει τα καλά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους.
Επιπλέον το κόστος των πρώτων υλών σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά αναμένουμε να μειωθεί καθώς διανύουμε το υπόλοιπο του 2009, παρόλο που οι τιμές του χαλκού και του πετρελαίου έχουν αυξηθεί σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά που είχαν βρεθεί στο τέλος του 2008. Παράλληλα η επιτυχία των πρωτοβουλιών μας να προσαρμόσουμε την κοστολογική μας βάση στην βραχυπρόθεσμη οικονομική πραγματικότητα αναμένεται να συνεισφέρει θετικά στα επόμενα τρίμηνα.
Πιστεύουμε ότι οι ανωτέρω ενέργειες αποτελούν θεμέλιο της συνέχισης της υγιούς οικονομικής μας θέσης και έτσι διατηρούμε τους στόχους μας για θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του έτους καθώς και του δείκτη Καθαρό Χρέος προς Κέρδος προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) κοντά στο βέλτιστο επίπεδο.
Η Frigoglass συνεχίζει να θέτει τα θεμέλια για το μέλλον και αυτό είναι εμφανές από τη συνεχή μας προσήλωση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων για τους πελάτες μας. Η ευρεία γεωγραφική μας διασπορά και η παραγωγική μας δυναμικότητα θέτουν τη βάση για ενδυνάμωση της ηγετικής μας θέσης όταν η οικονομία ανακάμψει. Η μακροπρόθεσμη δυναμική του κλάδου ποτών και αναψυκτικών, στον οποίο ανήκουν οι σημαντικότεροι πελάτες μας, παραμένει ισχυρή με το κανάλι της άμεσης κατανάλωσης να συνεχίζει να είναι το πλέον κερδοφόρο, ενώ στο πλαίσιο αυτό οι λύσεις επαγγελματικής ψύξης (ICM) θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.