Νέα πλοία στο στόλο των Μινωικών
Δευτέρα, 04-Μαϊ-2009 10:28
Του Κώστα Νάνου
Μπορεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας από πλευράς εμπορευματικής κίνησης να έχει χάσει τη δυναμική του παρελθόντος, ωστόσο ο όμιλος Γκριμάλντι δείχνει να μην πτοείται από το γεγονός αυτό, επενδύοντας σε νέα πλοία με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της εταιρείας στη θάλασσα της Αδριατικής.
Ο ναπολιτάνος εφοπλιστής πρόκειται να εντάξει σε τέσσερις μήνες από τώρα στο στόλο της κρητικής εταιρείας, τη ναυαρχίδα του ομίλου. Ένα επιβλητικό επιβατηγό πλοίο που χτίζεται στα ναυπηγεία Fincantieri στη Νάπολη, τo Cruise Europe το οποίο θα αποτελέσει το διάδοχο του Ευρώπη Παλάς και που τον προσεχή Σεπτέμβριο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα.
Είναι παρόμοιο με αυτά που ήδη επιχειρούν στις γραμμές μεταξύ της Σιβιταβέκια και της Βαρκελώνης και κατέχουν τον τίτλο των μεγαλύτερων επιβατηγών πλοίων στη Μεσόγειο, με χωρητικότητα άνω των 3.000 γραμμικών μέτρων και 2.300 επιβάτες.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του Cruise Europe βρίσκεται στο τελικό στάδιο και ενώ ήδη χτίζεται και το αδερφό του πλοίο Cruise Olympia που θα παραδοθεί την άνοιξη του 2010, η διοίκηση του ομίλου δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα ποιον τρόπο θα επιλέξει για τη χρηματοδότηση της αγοράς τους από τις Μινωικές Γραμμές.
Το βασικό πάντως χαρακτηριστικό των πλοίων αυτών είναι η διπλάσια χωρητικότητα των γκαράζ και το μειωμένο κόστος καυσίμων σε σχέση με τα σημερινά πλοία που δραστηριοποιούνται σήμερα στις γραμμές της Αδριατικής και πάνω σε αυτή την ειδοποιό διαφορά στηρίζεται και η φιλοσοφία του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι. Ότι δηλαδή τα μεγαλύτερης χωρητικότητας γκαράζ και η δυνατότητα διακίνησης περισσότερων φορτίων με χαμηλότερο κόστος, δημιουργούν τις οικονομίες κλίμακας που απαιτούνται για να είναι ανταγωνιστικά.
Στο ερώτημα πάντως για το αν προβληματίζει το γεγονός ότι η Αδριατική είναι μια αγορά που «πάσχει» από έλλειψη δυναμικής, στελέχη του εφοπλιστικού ομίλου που εδρεύει στη Νάπολη, τονίζουν στο Capital.gr ότι το «αντίδοτο» ακούει στο όνομα Εγνατία Οδός. Θεωρούν ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης στις γραμμές της Αδριατικής που ενώνουν την Ιταλία με την Ελλάδα, ιδίως μάλιστα στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η επικείμενη ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα ελληνοτουρκικά σύνορα, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση της κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων μεταξύ Βαλκανίων, Τουρκίας και Δυτικής-Κεντρικής Ευρώπη μέσω της Ελλάδας.
Μπορεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας από πλευράς εμπορευματικής κίνησης να έχει χάσει τη δυναμική του παρελθόντος, ωστόσο ο όμιλος Γκριμάλντι δείχνει να μην πτοείται από το γεγονός αυτό, επενδύοντας σε νέα πλοία με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της εταιρείας στη θάλασσα της Αδριατικής.
Ο ναπολιτάνος εφοπλιστής πρόκειται να εντάξει σε τέσσερις μήνες από τώρα στο στόλο της κρητικής εταιρείας, τη ναυαρχίδα του ομίλου. Ένα επιβλητικό επιβατηγό πλοίο που χτίζεται στα ναυπηγεία Fincantieri στη Νάπολη, τo Cruise Europe το οποίο θα αποτελέσει το διάδοχο του Ευρώπη Παλάς και που τον προσεχή Σεπτέμβριο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα.
Είναι παρόμοιο με αυτά που ήδη επιχειρούν στις γραμμές μεταξύ της Σιβιταβέκια και της Βαρκελώνης και κατέχουν τον τίτλο των μεγαλύτερων επιβατηγών πλοίων στη Μεσόγειο, με χωρητικότητα άνω των 3.000 γραμμικών μέτρων και 2.300 επιβάτες.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του Cruise Europe βρίσκεται στο τελικό στάδιο και ενώ ήδη χτίζεται και το αδερφό του πλοίο Cruise Olympia που θα παραδοθεί την άνοιξη του 2010, η διοίκηση του ομίλου δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα ποιον τρόπο θα επιλέξει για τη χρηματοδότηση της αγοράς τους από τις Μινωικές Γραμμές.
Το βασικό πάντως χαρακτηριστικό των πλοίων αυτών είναι η διπλάσια χωρητικότητα των γκαράζ και το μειωμένο κόστος καυσίμων σε σχέση με τα σημερινά πλοία που δραστηριοποιούνται σήμερα στις γραμμές της Αδριατικής και πάνω σε αυτή την ειδοποιό διαφορά στηρίζεται και η φιλοσοφία του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι. Ότι δηλαδή τα μεγαλύτερης χωρητικότητας γκαράζ και η δυνατότητα διακίνησης περισσότερων φορτίων με χαμηλότερο κόστος, δημιουργούν τις οικονομίες κλίμακας που απαιτούνται για να είναι ανταγωνιστικά.
Στο ερώτημα πάντως για το αν προβληματίζει το γεγονός ότι η Αδριατική είναι μια αγορά που «πάσχει» από έλλειψη δυναμικής, στελέχη του εφοπλιστικού ομίλου που εδρεύει στη Νάπολη, τονίζουν στο Capital.gr ότι το «αντίδοτο» ακούει στο όνομα Εγνατία Οδός. Θεωρούν ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης στις γραμμές της Αδριατικής που ενώνουν την Ιταλία με την Ελλάδα, ιδίως μάλιστα στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η επικείμενη ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα ελληνοτουρκικά σύνορα, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση της κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων μεταξύ Βαλκανίων, Τουρκίας και Δυτικής-Κεντρικής Ευρώπη μέσω της Ελλάδας.