Υπό "διεύρυνση" η συνεργασία Μηχανικής - SKE&C

Δευτέρα, 04-Μαϊ-2009 10:10

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
 
Νέα δεδομένα στην κατασκευαστική αγορά δημιουργεί η στρατηγική συμμαχία μεταξύ της Μηχανικής και του νοτιοκορεάτικου κατασκευαστικού ομίλου SKE&C, ο οποίος διατηρεί πρωταγωνιστική θέση ως προς το μερίδιο αγοράς που κατέχει στην ασιατική αγορά.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών αφορά, αρχικά, το διαγωνισμό της Αττικό Μετρό (η πρώτη φάση πραγματοποιήθηκε στις 13/02/09) για τη δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά. Πρόκειται για επένδυση, ύψους 515 εκατ. ευρώ που θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και θα περιλαμβάνει έξι νέους σταθμούς στο Χαϊδάρι, την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και τον Πειραιά και 7,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Δεν αποκλείεται, όμως, να επεκταθεί και σε άλλα project. 

«Εξετάζουμε, κατά περίπτωση, ενδεχόμενες συμμαχίες με τον κορεατικό κατασκευαστικό όμιλο, με τον οποίο η συνεργασία μας για το έργο της επέκτασης του μετρό είναι πολύ εποικοδομητική. Οι Κορεάτες είναι πολύ δυνατοί και ευέλικτοι και στόχος μας είναι να επωφεληθούμε αμφότεροι από τη συνεργασία αυτή”,  αναφέρει στο Capital.gr, η αντιπρόεδρος της Μηχανικής, κα Μελίνα Εμφιετζόγλου. 

Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον για προσεχή αυτοχρηματοδοτούμενα έργα ενδέχεται να δηλώσει η εισηγμένη από κοινού με τον κορεατικό όμιλο που έχει αναλάβει την κατασκευή της υποθαλάσσιας ένωσης της Ευρωπαϊκής με την Ανατολική Τουρκία.
 
Η κορεατική υπερδύναμη
 
Η SKE&C παρουσιάζει μία διαφοροποιημένη δραστηριότητα που σχετίζεται με την κατασκευή οικιστικών συγκροτημάτων ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής γραμμής, ενώ έχει κατασκευάσει το πρώτο ξενοδοχείο έξι αστέρων στην Κορέα. Παράλληλα, δραστηριοποιείται στον τομέα των αστικών έργων (αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικό δίκτυο, γέφυρες, διαχείριση απορριμμάτων, εγκαταστάσεις αποθήκευσης πυρηνικών), έχει κατασκευάσει πολυάριθμα εργοστάσια πετρελαίου, φυσικού αερίου και πετροχημικών σε Ευρώπη, Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή και Νοτιοανατολική Ασία, διαθέτοντας υπό κατασκευή ευρείας κλίμακας έργα, ύψους περίπου 760 εκατ. ευρώ. 

Στο αντικείμενο εργασιών της έρχεται να προστεθεί η ανάπτυξη βιομηχανικών εργοστασίων (χημικών, σιδήρου και τροφίμων), όπως του μεγαλύτερου θερμικού εργοστασίου της Κορέας, ισχύος 1.600 MW, η δημιουργία προηγμένων ευρυζωνικών και τηλεπικοινωνιακών υποδομών, αλλά και η αποκατάσταση του δασικού πλούτου και η δημιουργία φιλικών περιβαλλοντικά επιχειρήσεων.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κορέας σημείωσε το 2007 αύξηση του κύκλου εργασιών, κατά 34%, σε σχέση με το 2006, ήτοι στα 2,4 δισ. ευρώ, η καθαρή της κερδοφορία άγγιξε τα 65 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 124 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει ανεκτέλεστο - μαμούθ που ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ.
 
Στρατηγικές συμμαχίες
 
Οι στρατηγικές συμμαχίες, όπως και η διαμόρφωση κοινοπρακτικών σχημάτων αποτελούν συνήθη κίνηση στην εγχώρια και διεθνή σκακιέρα του κλάδου των κατασκευών. 

Οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ συνεργάζονται με τη γαλλική Vinci στο έργο της γέφυρας Ρίου - Αντίρριου, η J&P Άβαξ συνεργάζεται με την Aeroports de Paris Management στο έργο επέκτασης και λειτουργίας για διάστημα 25 ετών του αεροδρομίου Queen Alia στο Αμμάν της Ιορδανίας, η Ιntrakat υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τη Suez Environment για την από κοινού ανάπτυξη έργων διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων στην Ελλάδα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέγραψε με τη GDF Suez συμφωνία συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας, και συμμετέχει σε έργα παραχώρησης, μέσω της συνεργασίας με τις ισπανικές Cintra και ACS. 

Με τη σειρά της, Δομική Κρήτης έχει συνάψει μνημόνιο συνεργασίας με τη γαλλική EOLFI για την από κοινού ανάπτυξη αιολικών πάρκων και η Προμηθέας GAS Α.Ε., θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου έχει εξασφαλίσει από την OAO GAZPROM, την μεγαλύτερη εταιρία φυσικού αερίου παγκοσμίως, σημαντικές ποσότητες φυσικού αερίου.