Αλλάζει ο χάρτης στη σταθερή τηλεφωνία
Τρίτη, 21-Απρ-2009 09:27
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Ένα νέο τοπίο βρίσκεται υπό διαμόρφωση στην εγχώρια αγοράς της σταθερής τηλεφωνίας, καθώς οι κινήσεις συγκέντρωσης δυνάμεων μεταξύ των παικτών της αγοράς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Με τον πόλο του ΟΤΕ να παραμένει ισχυρός παρά τις θεσμικές αγκυλώσεις, οι εναλλακτικοί πάροχοι εστιάζουν στο διττό στόχο της εμφάνισης κερδών σε όλες τις γραμμές των ισολογισμών τους και στην ποιοτική ενίσχυση της πελατειακής τους βάσης.
Όπως αναφέρουν στελέχη του χώρου, η «βίαιη» συγκέντρωση της αγοράς που πραγματοποιήθηκε κατά κύριο λόγο εξαιτίας της αποχώρησης εταιρειών με ασταθείς οικονομικές βάσεις, δείχνει να έχει περάσει στην επόμενη φάση όπου τα κύρια χαρακτηριστικά είναι η τάση συνένωσης δυνάμεων μεταξύ ορισμένων από τους εναπομείναντες «παίκτες».
Η μετοχική συμφωνία της On Telecoms με τις NetOne και Algonet είναι ενδεικτική της νέας τάσης, ιδίως εάν στο σχήμα προστεθεί ακόμη ένας πάροχος, που δεν αποκλείεται να είναι η Vivodi όπως φημολογείται στην αγορά ή εάν αποτελέσει αντικείμενο εξαγοράς από κάποιο μεγαλύτερο «παίκτη» της αγοράς.
Το ζητούμενο, πάντως, για τις προς ενοποίηση τηλεπικοινωνιακές εταιρείες είναι η ολοκλήρωση των σχετικών νομικών και οικονομικών διαδικασιών και ελέγχου, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι τις αρχές Μαΐου. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην On Telecoms προκειμένου τα συνολικά κεφάλαια που έχουν συγκεντρωθεί το τελευταίο διάστημα να ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ.
Στόχος της On Telecoms, η οποία με την προσθήκη των NetOne/Algonet εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τις 110 χιλιάδες ενεργές συνδέσεις μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU), είναι να ανταγωνιστεί τις Forthnet, hellas on line (hol) και Tellas που αποτελούν τους ισχυρότερους ανταγωνιστές του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία και το ίντερνετ.
Για τη διοίκηση της Forthnet, πρωταρχικοί στόχοι για το 2009 αποτελούν η διάσπαση του «φράγματος» των 300.000 συνδέσεων LLU και η διατήρηση διψήφιου αριθμού ανάπτυξης μεγεθών cross selling σε Nova και σε συνδρομητές τηλεφωνίας – ίντερνετ. Η εταιρεία επιδιώκει να αξιοποιήσει πλήρως το «όπλο» της ψηφιακής πλατφόρμας Nova και ήδη έχει αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα των περισσότερων ομάδων της Σούπερ Λίγκας, του Champions League, αλλά και του UEFA Europa League (που μέχρι σήμερα έχει την ονομασία Κύπελλο UEFA) για την τριετία 2009-12.
Σε ό,τι αφορά την hellas on line, το μερίδιο της στην αγορά του LLU διαμορφώθηκε στο 19,8% στο τέλος του 2008, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 13,7% ένα χρόνο νωρίτερα 2007. Ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2008, η εταιρεία ενεργοποίησε σχεδόν 40 χιλιάδες νέους LLU συνδρομητές, αποσπώντας την πρώτη θέση σε νέους πελάτες με ποσοστό 40%. Παράλληλα, πέρασε και σε θετική λειτουργική κερδοφορία, με τη δυναμική της να ενισχύεται τους πρώτους μήνες του 2009. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, στο δίκτυο της hol προστέθηκαν 39 χιλιάδες νέοι LLU πελάτες (μέχρι 29/3/2009), αυξάνοντας το μερίδιο της στην αγορά του LLU στο 23% και κερδίζοντας κατά μέσο όρο μια μονάδα ανά μήνα για τους τελευταίους τρεις μήνες, επίδοση που την φέρνει πλέον δεύτερη στην αγορά του LLU.
Σε μικρή απόσταση παραμένει η Tellas που το τελευταίο διάστημα «βλέπει» να μειώνεται ο ρυθμός προσέλκυσης νέων πελατών, διατηρώντας τη βάση των 170 χιλιάδων συνδέσεων LLU. Με ενδιαφέρον, πάντως, στην αγορά αναμένονται οι επόμενες κινήσεις της Cyta Hellas, θυγατρικής του εθνικού οργανισμού τηλεπικοινωνιών της Κύπρου, στην ελληνική αγορά.
Ήδη από τον Οκτώβριο του 2008 η εταιρεία προσφέρει τα προϊόντα της στο μεγαλύτερο τμήμα των περιοχών που της ανατέθηκαν από την Κοινωνία της Πληροφορίας στο πλαίσιο του έργου για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην ελληνική περιφέρεια. Η Cyta Hellas που ήδη διαθέτει ιδιόκτητο δίκτυο που ξεπερνά τα 1.300 χλμ. έχει καταφέρει να προσελκύσει σύμφωνα με πληροφορίες πάνω από 12 χιλιάδες συνδρομητές και προγραμματίζει για φέτος την επέκταση των υπηρεσιών της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρουν στελέχη του χώρου, η «βίαιη» συγκέντρωση της αγοράς που πραγματοποιήθηκε κατά κύριο λόγο εξαιτίας της αποχώρησης εταιρειών με ασταθείς οικονομικές βάσεις, δείχνει να έχει περάσει στην επόμενη φάση όπου τα κύρια χαρακτηριστικά είναι η τάση συνένωσης δυνάμεων μεταξύ ορισμένων από τους εναπομείναντες «παίκτες».
Η μετοχική συμφωνία της On Telecoms με τις NetOne και Algonet είναι ενδεικτική της νέας τάσης, ιδίως εάν στο σχήμα προστεθεί ακόμη ένας πάροχος, που δεν αποκλείεται να είναι η Vivodi όπως φημολογείται στην αγορά ή εάν αποτελέσει αντικείμενο εξαγοράς από κάποιο μεγαλύτερο «παίκτη» της αγοράς.
Το ζητούμενο, πάντως, για τις προς ενοποίηση τηλεπικοινωνιακές εταιρείες είναι η ολοκλήρωση των σχετικών νομικών και οικονομικών διαδικασιών και ελέγχου, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι τις αρχές Μαΐου. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην On Telecoms προκειμένου τα συνολικά κεφάλαια που έχουν συγκεντρωθεί το τελευταίο διάστημα να ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ.
Στόχος της On Telecoms, η οποία με την προσθήκη των NetOne/Algonet εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τις 110 χιλιάδες ενεργές συνδέσεις μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU), είναι να ανταγωνιστεί τις Forthnet, hellas on line (hol) και Tellas που αποτελούν τους ισχυρότερους ανταγωνιστές του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία και το ίντερνετ.
Για τη διοίκηση της Forthnet, πρωταρχικοί στόχοι για το 2009 αποτελούν η διάσπαση του «φράγματος» των 300.000 συνδέσεων LLU και η διατήρηση διψήφιου αριθμού ανάπτυξης μεγεθών cross selling σε Nova και σε συνδρομητές τηλεφωνίας – ίντερνετ. Η εταιρεία επιδιώκει να αξιοποιήσει πλήρως το «όπλο» της ψηφιακής πλατφόρμας Nova και ήδη έχει αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα των περισσότερων ομάδων της Σούπερ Λίγκας, του Champions League, αλλά και του UEFA Europa League (που μέχρι σήμερα έχει την ονομασία Κύπελλο UEFA) για την τριετία 2009-12.
Σε ό,τι αφορά την hellas on line, το μερίδιο της στην αγορά του LLU διαμορφώθηκε στο 19,8% στο τέλος του 2008, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 13,7% ένα χρόνο νωρίτερα 2007. Ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2008, η εταιρεία ενεργοποίησε σχεδόν 40 χιλιάδες νέους LLU συνδρομητές, αποσπώντας την πρώτη θέση σε νέους πελάτες με ποσοστό 40%. Παράλληλα, πέρασε και σε θετική λειτουργική κερδοφορία, με τη δυναμική της να ενισχύεται τους πρώτους μήνες του 2009. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, στο δίκτυο της hol προστέθηκαν 39 χιλιάδες νέοι LLU πελάτες (μέχρι 29/3/2009), αυξάνοντας το μερίδιο της στην αγορά του LLU στο 23% και κερδίζοντας κατά μέσο όρο μια μονάδα ανά μήνα για τους τελευταίους τρεις μήνες, επίδοση που την φέρνει πλέον δεύτερη στην αγορά του LLU.
Σε μικρή απόσταση παραμένει η Tellas που το τελευταίο διάστημα «βλέπει» να μειώνεται ο ρυθμός προσέλκυσης νέων πελατών, διατηρώντας τη βάση των 170 χιλιάδων συνδέσεων LLU. Με ενδιαφέρον, πάντως, στην αγορά αναμένονται οι επόμενες κινήσεις της Cyta Hellas, θυγατρικής του εθνικού οργανισμού τηλεπικοινωνιών της Κύπρου, στην ελληνική αγορά.
Ήδη από τον Οκτώβριο του 2008 η εταιρεία προσφέρει τα προϊόντα της στο μεγαλύτερο τμήμα των περιοχών που της ανατέθηκαν από την Κοινωνία της Πληροφορίας στο πλαίσιο του έργου για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην ελληνική περιφέρεια. Η Cyta Hellas που ήδη διαθέτει ιδιόκτητο δίκτυο που ξεπερνά τα 1.300 χλμ. έχει καταφέρει να προσελκύσει σύμφωνα με πληροφορίες πάνω από 12 χιλιάδες συνδρομητές και προγραμματίζει για φέτος την επέκταση των υπηρεσιών της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.