Sato: Ζημιές έναντι κερδών το 2008

Δευτέρα, 30-Μαρ-2009 20:21

Ζημιές μετά φόρων 2,2 εκατ. ευρώ εμφάνισε ο όμιλος Sato το 2008 έναντι κερδών 1,0 εκατ. ευρώ το 2007. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στα αποτελέσματα περιλαμβάνονται έκτακτες επιβαρύνσεις και πρόσθετες προβλέψεις 7,5 εκατ. ευρώ.

Τα EBITDA του ομίλου υποχώρησαν στα 5 εκατ. ευρώ από 7,9 εκατ. ευρώ το 2007. η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου διαμορφώθηκε στα 21,5 εκατ. ευρώ, η μείωση του κεφαλαίου κίνησης του ομίλου διαμορφώθηκε στα 29,4 εκατ. ευρώ (42%).

Οι συνολικές Πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 104,1 εκατ. ευρώ από 100,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 3,5% κυρίως λόγω της ανάπτυξης του brand ΕΝΤΟS και των θυγατρικών εξωτερικού.

Οι Πωλήσεις επίπλων σπιτιού του Ομίλου ανήλθαν στα 44,8 εκατ. ευρώ από 42,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,0% που οφείλεται στο brand ENTOS το οποίο παρουσίασε ανάπτυξη ωθούμενη από τα νέα καταστήματα και από την απήχηση του brand στο κοινό.

Οι Πωλήσεις επίπλων γραφείου του Ομίλου ανήλθαν στα 59,3 εκατ. ευρώ από 57,9 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 2,5% λόγω ανάπτυξης του brand SATO και ανάπτυξης των θυγατρικών εξωτερικού (Γερμανία - Τουρκία). Οι θυγατρικές του εξωτερικού σημείωσαν Κέρδη Μετά από Φόρους 416 χιλ. ευρώ.

Ο καθαρός Δανεισμός του Ομίλου (Δάνεια συν Leasing μείον Διαθέσιμα) μειώθηκε κατά 9,6 εκατ. ευρώ ή 16,3% στα 49,4 εκατ. ευρώ έναντι 59,1 εκατ. ευρώ το 2007. Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 21,5 εκατ. ευρώ κυρίως στο Κέντρο Logistics και στο δίκτυο του ENTOS.

Οι Απαιτήσεις από Πελάτες του Ομίλου μειώθηκαν κατά 17,7 εκατ. ευρώ ή 49,2% από 36,1 εκατ. ευρώ το 2007 σε 18,3 εκατ. ευρώ. Τα Αποθέματα του Ομίλου μειώθηκαν κατά ευρώ10,7 εκατ. ή 33,6% από ευρώ31,9 εκατ. το 2007 σε 21,2 εκατ. ευρώ.

Το Δεκέμβριο του 2008, ξεκίνησε τη λειτουργία του, με καθυστέρηση 15 μηνών λόγω εύρεσης αρχαιοτήτων, το κέντρο Logistics στην Ελευσίνα στο οποίο σωρευτικά μέχρι 31.12.2008 είχαν επενδυθεί 17,7 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα της χρήσης περιλαμβάνουν έκτακτες επιβαρύνσεις, δαπάνες και πρόσθετες προβλέψεις 7,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων περίπου 5,5 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της καθυστέρησης παράδοσης του κέντρου Logistics και 2,0 εκατ. ευρώ για έκτακτες δαπάνες και πρόσθετες προβλέψεις.

Με την ολοκλήρωση του Logistics Center ξεκινά τον Απρίλιο 2009 η δεύτερη φάση ανάπτυξης του concept του brand ENTOS, με τον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας. Συγκεκριμένα, σε όλα τα εταιρικά καταστήματα θα πωλούνται - εκτός των επίπλων σπιτιού - χρηστικά και διακοσμητικά είδη σπιτιού σε μεγάλη ποικιλία, καθώς και εποχιακά έπιπλα κήπου και βεράντας. Με την κίνηση αυτή, το brand ENTOS θα παρέχει τα πάντα για το σπίτι με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας των καταστημάτων.