"Under promise, over deliver" για τη Sprider Stores

Δευτέρα, 23-Μαρ-2009 09:47

Το «χρυσό κανόνα» του μάνατζμεντ «under promise, over deliver» (σε ελεύθερη απόδοση, να υπόσχεσαι λιγότερα και να καταφέρνεις περισσότερα) φαίνεται να υιοθετεί η διοίκηση της Sprider Stores σε σχέση με τη στρατηγική της για το 2009.

Οι επικεφαλής της θυγατρικής του ομίλου Χατζηιωάννου μιλώντας σε στελέχη ξένων οίκων και εγχώριων ΑΧΕ στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης, απέφυγαν να δώσουν guidance για την τρέχουσα χρήση αλλά και να επεκταθούν πέραν του πρώτου εξαμήνου στα σχέδια για την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Αν και οι αναλυτές δεν έδειξαν να χαροποιούνται ιδιαίτερα από την απουσία κατεύθυνσης για το 2009, αλλά και από την απόφαση για μη διανομή μερίσματος για το 2008 (η σχετική απόφαση θα ληφθεί στην προσεχή γ.σ. της εταιρείας στις 15/6), η διοίκηση αιτιολόγησε τις αποφάσεις της εστιάζοντας στην τρέχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία αλλά κυρίως στην πρόθεσή της να αποφύγει πιθανές δυσάρεστες και απρόβλεπτες εκπλήξεις όπως αυτές στο τέλος του 2008. 

«Οι καταστροφές καταστημάτων μας κατά τη διάρκεια των ταραχών του περασμένου Δεκεμβρίου δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν, όμως κόστισαν στην εταιρεία και επέδρασαν αρνητικά στην επίτευξη των στόχων που είχαμε θέσει. Για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων, φέτος σκοπεύουμε να υιοθετήσουμε μια περισσότερο «under promise, over deliver στάση», ανέφερε χαρακτηριστικά διοικητικό στέλεχος της Sprider. 

Όπως αναφέρθηκε, το πρώτο δίμηνο του 2009 ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στα «like for like» καταστήματα (τα καταστήματα που ήταν σε λειτουργία και πέρσι τέτοια εποχή), όχι όμως και ο τρέχον μήνας όπου παρατηρήθηκε κάμψη στο ρυθμό ανάπτυξης. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2008, όπως αναφέρει η Alpha Finance, είχε σημειωθεί μείωση της τάξης του 9% στο τζίρο των «like for like» καταστημάτων της εταιρείας (-2% τον Οκτώβριο, - 10% το Νοέμβριο και –13% τον Δεκέμβριο) και συνολικά –3% στο έτος.  

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 64,2% έναντι 58,1% το 2007, γεγονός που αποδίδεται στην περαιτέρω διολίσθηση του δολαρίου έναντι του ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο της χρήσης 2008. Για το εννεάμηνο του 2009, η εταιρεία έχει «κλειδώσει» (hedging) μεγάλο μέρος των αγορών που πραγματοποιεί στο 1,40 – 1,42 USD/EUR. Σημειώνεται πως το 75% - 80% των προμηθειών της εταιρείας προέρχεται από ασιατικές χώρες και πληρώνεται σε αμερικανικό νόμισμα. 

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία 10 νέων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009, τα περισσότερα από τα οποία θα λειτουργήσουν στην ελληνική αγορά, ενώ το κατάστημα της Ερμού θα επαναλειτουργήσει πριν το Πάσχα. Η εταιρεία σκοπεύει να μην διανείμει μέρισμα για την περασμένη χρήση, καθώς επιθυμεί να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης για νέα καταστήματα με ίδια κεφάλαια. 

Στη Ρουμανία κυρίως, θα επιδιωχθεί η επαναδιαπραγμάτευση των συμβολαίων μίσθωσης με ευνοϊκότερους όρους λόγω της μειωμένης επισκεψιμότητας των καταναλωτών σε εμπορικά κέντρα, όπου η Sprider διαθέτει αυξημένη παρουσία.  

Η αλυσίδα που σήμερα διαθέτει 79 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά (προ ημερών εγκαινιάστηκε ακόμη ένα στη Θεσσαλονίκη) και 23 στο εξωτερικό (Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, FYROM, Κύπρος), προσφέρει χαμηλής τιμής – υψηλής ποιότητας συνολικές λύσεις ένδυσης για όλη την οικογένεια, στηριζόμενη στην ταυτότητα των προϊόντων της (ίδιος σχεδιασμός & brands), στην έλλειψη ισχυρού επώνυμου ανταγωνισμού «οικονομικής μόδας» και στο ιδιόκτητο κέντρο logistics που επιτρέπει τον απευθείας εφοδιασμό των καταστημάτων της.

Νίκος Χρυσικόπουλος