Το σχέδιο της Attica για την επικυριαρχία στο Αιγαίο
Δευτέρα, 16-Μαρ-2009 09:39
Του Κώστα Νάνου
Την ενίσχυση της παρουσίας του με νέα πλοία σε όλες τις κερδοφόρες γραμμές του Αιγαίου, προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο του Attica Group και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται ήδη οι αποφάσεις της διοίκησης του ομίλου.
Μπορεί εξάλλου τα μάτια όλων να είναι δικαίως στραμμένα στην Κρήτη, όπου ξεκίνησε να εκτυλίσσεται μια μεγάλη μάχη -ίσως μάλιστα αποδειχθεί η μητέρα των μαχών- με την Attica να έχει βάλει πλώρη για την απόκτηση σημαντικών μεριδίων στη γραμμή-φιλέτο του Ηρακλείου, την ίδια ώρα όμως η διοίκησή της σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της στον υπόλοιπο χάρτη του Αιγαίου.
Προσφάτως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας, με αφορμή τα εγκαίνια για το παρθενικό ταξίδι του Superfast 12 στο Ηράκλειο της Κρήτης, ότι πέραν των δύο πλοίων που έχουν ήδη παραγγελθεί και τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στις γραμμές της Αδριατικής, εξετάζουν την κατασκευή δύο ακόμη πλοίων για το Αιγαίο.
Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας έχει ξεκινήσει ήδη επαφές με ναυπηγεία, όμως λόγω της κρίσης, οι τιμές ναυπήγησης συνεχώς διαφοροποιούνται και γι΄ αυτό τον λόγο η εταιρεία βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Capital.gr, ο λόγος που η εταιρεία επιλέγει να χτίσει δύο ακόμη πλοία, ακούει στο όνομα Κυκλάδες. Είναι ουσιαστικά το τρίτο κομμάτι του παζλ που θέλει να συμπληρώσει η εταιρεία, με την προσθήκη δύο νεότευκτων πλοίων. Το άλλο κομμάτι, εκτός της Κρήτης, είναι τα Δωδεκάνησα.
Σημείο μάλιστα αναφοράς για την εφαρμογή του νέου επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρείας, ήταν η απόφαση της να αποσύρει το Blue Star 1, από τις γραμμές της Σκοτίας με σκοπό να ενδυναμώσει τη θέση της στα Δωδεκάνησα.
Η εταιρεία έχει παρουσία εκεί σήμερα με το Blue Star 2 και το «Διαγόρας», ενώ η προσθήκη και του Blue Star 1, ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο τη θέση της εταιρείας, έναντι του ανταγωνισμού.
Θα αντικατασταθεί το Superferry II στη Ραφήνα με νεότευκτο πλοίο
Η ενίσχυση της παρουσίας της Attica στις Κυκλάδες, είναι ο λόγος που ετοιμάζεται να παραγγείλει δύο νέο πλοία. Μάλιστα, το ένα εκ των δύο είναι βέβαιο ότι θα αντικαταστήσει το Superferry 2, εκτελώντας δρομολόγια προς Κυκλάδες από το λιμάνι της Ραφήνας. Ως προς το μέγεθος τους, η εταιρεία θέλει να είναι μεγαλύτερα από τα Blue Star, αλλά μικρότερα από τα Superfast προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τα λιμάνια στις Κυκλάδες.
Στην Κρήτη, η απόσπαση σημαντικού μεριδίου από την πίτα της μεταφορικής κίνησης στη γραμμή φιλέτο Πειραιάς-Ηράκλειο, δείχνει να είναι το μεγάλο στοίχημα για την Attica Group, που από την περασμένη εβδομάδα, ρίχτηκε στην «μάχη» της... Κρήτης. Η αγορά αυτή συνιστά πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, εξαιτίας και του γεγονότος ότι η τοπική οικονομία πάντα θεωρούνταν σύμμαχος των παραδοσιακών κρητικών ακτοπλοϊκών εταιρειών.