Dionic: "Εισάγει κέρμα" για την ανάπτυξή της σε νέες αγορές
Πέμπτη, 26-Φεβ-2009 10:03
Του Φώτη Φωτεινού
Κάποτε η αποτίμηση της εταιρείας ανερχόταν στα 250 εκατ. ευρώ. Σήμερα, στα 15,6 εκατ. ευρώ, με τη τιμή της μετοχής να έχει υποχωρήσει 18% σε 12 μήνες. Ωστόσο, η Dionic «αντεπιτίθεται», λανσάροντας υπηρεσίες μέσω ηλεκτρονικών συσκευών που λειτουργούν με κέρμα, έχοντας παράλληλα ως σημαντική περιουσιακή παρακαταθήκη την επικείμενη άδεια αιολικού πάρκου, συνολικής ισχύος 45 MW.
Το Σεπτέμβρη του 1999, η εταιρεία Dionic εισέρχεται στο Χρηματιστήριο, έχοντας ως βασικό μέτοχο τη Δέλτα Πληροφορική.
Μέσα σε λίγες ημέρες, η αποτίμησή της «εκτοξεύεται» στα 250 εκατ. ευρώ από 35 εκατ. Τα χρόνια πέρασαν, οι συνθήκες άλλαξαν και σήμερα, η κεφαλαιοποίηση της Dionic δεν ξεπερνά τα 15,7 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να εξαπλώνει δυναμικά το μερίδιο αγοράς στη διαχείριση και δημιουργία ιστοσελίδων και εφαρμογών e- commerce, μέσω της ATCOM, η οποία αποτελεί πλέον την ηγέτιδα δύναμη του χώρου.
Τα δεδομένα δύναται να επαναπροσδιοριστούν και τα μεγέθη κεφαλαιακής επάρκειας να κινηθούν ανοδικά, εφόσον η εταιρεία λάβει την άδεια κατασκευής αιολικού πάρκου, συνολικής ισχύος 45 MW στο νομό Κορινθίας, καθώς καλλιεργούνται ώριμες σκέψεις για τη μεταπώλησή της.
Παράλληλα, η Dionic αναμένει, τους προσεχείς μήνες, την άδεια και για την κατασκευή και διαχείριση φωτοβολταϊκού σταθμού, δυναμικότητας 1,99 MW, στο νομό Λακωνίας. Αντίθετα, με το αιολικό πάρκο, ο φωτοβολταϊκός σταθμός θεωρείται πιθανότερο να παραμείνει στα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.
Εισαγωγή μηχανημάτων coin operator στα Village Cinemas και το Mall
Αντίθετα με τη διανομή βιντεοπαιχνιδιών, η οποία χαρακτηρίζεται από ένα σχετικά υψηλό ποσοστό επισφαλειών, η νεότερη «στρατηγική κίνηση» της εταιρείας αποτελεί η είσοδος στην «άναρχη» αγορά της διασκέδασης, μέσω ηλεκτρονικών συσκευών που λειτουργούν με κέρμα (coin operators).
Η Dionic πρόκειται να εγκαταστήσει μηχανήματα της Sega Amusements σε μεγάλα κέντρα ψυχαγωγίας, όπως τα Village Cinemas και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, όπως το Mall.
Παράλληλα, η Dionic, γνωρίζοντας ότι τα coin operators είναι ευρέως διαδεδομένα και αποτελούν πόλο έλξης για μικρούς και μεγάλους, στοχεύει όχι μόνο στην εισαγωγή και διανομή των μηχανών αυτών, αλλά και στο pre-sale και after-sale service, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με σημαντικά περιθώρια κέρδους.
Ευκαιρίες ανάπτυξης σε είδη βρεφανάπτυξης – παιχνιδιών και CCTV
Η κρίση δημιούργησε ευκαιρίες. Αντίθετα με την αγορά πληροφορικής, η οποία – σύμφωνα με στελέχη της Dionic – παρουσιάζει στάσιμη πορεία (η Dionic δραστηριοποιείται μέσω της Lexus), ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί εφέτος στην αύξηση του όγκου πωλήσεων στα προϊόντα ασφαλείας (CCTV), εξαιτίας και της αύξησης της εγκληματικότητας, αλλά και των ειδών βρεφανάπτυξης και ένδυσης.
Αρκετοί μικροί χονδρέμποροι, ελέω κρίσης, έχουν κλείσει ή περιορίσει αρκετά το πελατολόγιό τους, με αποτέλεσμα η Dionic να ευελπιστεί να διανείμει στην Ελλάδα και άλλες αντιπροσωπείες παιχνιδιών, όπως σχολικά είδη και κούκλες.
Έμφαση θα δοθεί στην αντιπροσώπευση «προϊόντων ροής», δηλαδή προϊόντων που δεν είναι εποχιακά.
Ανάλογες προοπτικές ανάπτυξης ενέχει και η αγορά ειδών ένδυσης και βρεφανάπτυξης, καθώς στο portfolio της εταιρείας συγκαταλέγονται και τα καταστήματα της Jennifer Lopez, ενώ παράλληλα αναζητούνται νέες φίρμες για την αντιπροσώπευσή τους.
Σε 2 μήνες η διάθεση λαμπών εξοικονόμησης ενέργειας
Η δραστηριότητα της εταιρείας στο τομέα της ενέργειας δεν περιλαμβάνει μονάχα τις αιτήσεις για την αδειοδότιση αιολικού και φωτοβολταϊκού σταθμού.
Σε περίπου 2 μήνες, η εταιρεία θα διανείμει λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας, με την επωνυμία «eco life», οι οποίες θα πωλούνται, κυρίως, σε σούπερ μάρκετ, αλλά και λάμπες φθορίου.
Στον τομέα της διαχείρισης και κατασκευής ιστοσελίδων, η ATCOM συνεχίζει να καρπώνεται σημαντικά μερίδια αγοράς, ενώ σημαντική επισκεψιμότητα παρουσιάζει η μηχανή αναζήτησης skrourtz, αλλά και άλλες ιστοσελίδες της εταιρείας, όπως η insomnia.
Για τη μηχανή αναζήτησης skrourtz, η οποία έχει 60.000 μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως, η εταιρεία δέχτηκε πρόταση για την εξαγορά της, αλλά η διαπραγμάτευση δεν προχώρησε. Πάντως, στόχος της Dionic αποτελεί η δημιουργία 1 ιστοσελίδας ανά 2-3 μήνες, διαφορετικού θεματικού περιεχομένου, μέχρι η εταιρεία να διαθέτει ένα ολόκληρο χαρτοφυλάκιο.
Συνολικά, πρώτος στόχος της εταιρείας, για το 2009, αποτελεί η συντήρηση των μεγεθών και δεύτερος και πιο σημαντικός, η μη υποχώρηση του ενεργητικού.
«Η αγορά θα χειροτερέψει. Δεν έχουμε δει ακόμα τίποτα στην πραγματική οικονομία», σχολίασε στο Capital.gr o διευθύνων σύμβουλος της Dionic, κ. Θωμάς Ρούμπας.