Fourlis: "Η κρίση δεν είναι εμπόδιο για την αύξηση των μεριδίων μας"

Πέμπτη, 26-Φεβ-2009 09:50

Την κερδοφόρο αύξηση των μεριδίων αγοράς της ΙΚΕΑ και των Intersport σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούνται, ανεξαρτήτως του ευρύτερου χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος, έχει ως πρωταρχικό στόχο το business plan του ομίλου Fourlis για το 2009. 

«Έχουμε τη δυνατότητα αλλά και τα εφόδια να πετύχουμε διψήφια ανάπτυξη στις δραστηριότητές μας στο retail τη φετινή χρονιά», ανέφερε ο κ. Α. Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis, στη χθεσινή παρουσίαση του ομίλου στην ΕΘΕ. Μοχλό θα αποτελέσει η επέκταση του δικτύου καταστημάτων των ΙΚΕΑ και Intersport τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, πλάνο που παραμένει σε ισχύ, έχει όμως προσαρμοστεί στα νέα -ελέω κρίσης- δεδομένα της αγοράς. 

«To retail θα αποτελέσει το δεσπόζων από κάθε άποψη κομμάτι του ομίλου τα επόμενα χρόνια», τόνισε ο κ. Πεταλάς, «σε αντιδιαστολή με τη δραστηριότητα στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη όπου προτεραιότητα θα δοθεί στη προστασία του ισολογισμού», κάνοντας λόγο για αναταράξεις από επισφάλειες και συναλλαγματικές διαφορές προερχόμενες κυρίως από τη ρουμανική αγορά. 

Για την ΙΚΕΑ, το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη λειτουργία 13 καταστημάτων μέχρι το 2013. Πέραν όσων ήδη λειτουργούν, η εταιρεία προετοιμάζει για την ελληνική αγορά δύο νέα καταστήματα, στη Λάρισα (εντός του ’09) και στα Γιάννενα (θα ακολουθήσει σε διάστημα 6-7 μηνών μετά της Θεσσαλίας) και σε δεύτερο επίπεδο εξετάζεται η επέκταση στη Κρήτη, τη Θράκη ή την Πελοπόννησο. 

Σύμφωνα με την Marfin Αnalysis, η IKEA παραµένει ο βασικός παράγοντας κερδοφορίας του οµίλου, συνεισφέροντας το 76% των καθαρών κερδών του 2008. 

Σε ό,τι αφορά τη Βουλγαρία, η Fourlis σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ μέσα στο 2010. «Στρατηγικά, η επέκταση εκτός Ελλάδος είναι η σωστή κίνηση, ακόμη και σε αυτό το δύσκολο χρηματοοικονομικά περιβάλλον», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Για τα Intersport, η διοίκηση θεωρεί πως ο στόχος δημιουργίας δικτύου 73 σημείων πώλησης έως το 2013 παραμένει εφικτός. Η αλυσίδα που κέρδισε 3-4 μονάδες αγοράς μέσα στο 2008 (το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά εκτιμάται στο 15%) αναμένεται να ενισχυθεί με 6 νέα καταστήματα μέσα στη χρονιά (από αρχικό στόχο 10-11), από τα οποία 2 ή 3 στην Ελλάδα. 

Σε περίπτωση, πάντως, περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης στην αγορά, ο κ. Πεταλάς επεσήμανε πως ο όμιλος διαθέτει εναλλακτικό σχέδιο δράσης (Plan B όπως το αποκάλεσε) με αιχμή την περαιτέρω μείωση του κόστους σε περίπτωση «αστοχίας» των εκτιμήσεων για την πορεία των πωλήσεων του ομίλου. 

Σε ό,τι αφορά τις καθαρές δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου που στο τέλος του 2008 διαμορφώθηκαν στα 141,5 εκατ. ευρώ, η διοίκηση αξιολόγησε το ύψος τους ως πολύ μικρό για το μέγεθος και τη δυναμική της μόχλευσης του ομίλου. 

Τέλος, οι επικεφαλής της εταιρείας απέφυγαν να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των μεγεθών της Fourlis το 2009, παραπέμποντας στη γενική συνέλευση του Ιουνίου. 

Νίκος Χρυσικόπουλος