Ο Γκριμάλντι συνδέει την Ελλάδα με την Σικελία
Δευτέρα, 16-Φεβ-2009 09:06
Του Κώστα Νάνου
Στη δημιουργία μίας νέας θαλάσσιας “λεωφόρου” που θα συνδέει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας με την Κατάνια στην ανατολική ακτή της Σικελίας και τη Γένοβα, προχωρά ο εφοπλιστικός όμιλος Γκριμάλντι σε συνεργασία με τις Μινωικές Γραμμές.
Στη γραμμή αυτή που θα συνδέει μια φορά την εβδομάδα τη Σικελία και τη Βόρεια Ιταλία με την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, πρόκειται να δρομολογηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό «Eurocargo Napoli» με μεταφορική ικανότητα 1.940 γραμμικών μέτρων.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία ακόμη κίνηση η οποία εντάσσεται στο επιχειρησιακό σχέδιο του Ναπολιτάνου εφοπλιστή Εμμάνουελ Γκριμάλντι, που είχε αναλύσει εκτενώς σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Capital.gr και το οποίο στοχεύει στη διασύνδεση Ανατολικής και Δυτικής Μεσογείου.
«Πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στις γραμμές της Αδριατικής που ενώνουν την Ιταλία με την Ελλάδα, ιδίως μάλιστα στις εμπορευματικές μεταφορές. Με την επικείμενη ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα ελληνοτουρκικά σύνορα, αναμένουμε μια σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων μεταξύ Βαλκανίων, Τουρκίας και Δυτικής / Κεντρικής Ευρώπη μέσω της Ελλάδας», είχε επισημάνει χαρακτηριστικά ο Ιταλός εφοπλιστής στην συνέντευξη αυτή.
Χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Marco Polo II
Μάλιστα, με την επέκταση αυτή ο όμιλος Γκριμάλντι εξασφαλίζει και κοινοτική χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Marco Polo II. Σύμφωνα με τους Lloyds List, τα κονδύλια με τα οποία θα χρηματοδοτηθεί η εν λόγω γραμμή, που σύντομα πρόκειται να εγκαινιάσει, ανέρχονται σε 1,1 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό, υπεύθυνη για την σχεδίαση του οποίου είναι η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν, αφορά τη χρηματοδότηση των θαλάσσιων μεταφορών με σκοπό την αποσυμφόρηση των εθνικών δρόμων, δίνοντας κίνητρα για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τους δρόμους της θάλασσας και την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, ως αποτέλεσμα της αύξησης των μεταφορών δια θαλάσσης.
Ένας τέτοιος θαλάσσιος δρόμος είναι η σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας και ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής με την είσοδο του στην αγορά της Αδριατικής, μέσω των Μινωικών Γραμμών έβαζε από την πρώτη στιγμή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων.
Στη δημιουργία μίας νέας θαλάσσιας “λεωφόρου” που θα συνδέει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας με την Κατάνια στην ανατολική ακτή της Σικελίας και τη Γένοβα, προχωρά ο εφοπλιστικός όμιλος Γκριμάλντι σε συνεργασία με τις Μινωικές Γραμμές.
Στη γραμμή αυτή που θα συνδέει μια φορά την εβδομάδα τη Σικελία και τη Βόρεια Ιταλία με την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, πρόκειται να δρομολογηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό «Eurocargo Napoli» με μεταφορική ικανότητα 1.940 γραμμικών μέτρων.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία ακόμη κίνηση η οποία εντάσσεται στο επιχειρησιακό σχέδιο του Ναπολιτάνου εφοπλιστή Εμμάνουελ Γκριμάλντι, που είχε αναλύσει εκτενώς σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Capital.gr και το οποίο στοχεύει στη διασύνδεση Ανατολικής και Δυτικής Μεσογείου.
Χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Marco Polo II
Μάλιστα, με την επέκταση αυτή ο όμιλος Γκριμάλντι εξασφαλίζει και κοινοτική χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Marco Polo II. Σύμφωνα με τους Lloyds List, τα κονδύλια με τα οποία θα χρηματοδοτηθεί η εν λόγω γραμμή, που σύντομα πρόκειται να εγκαινιάσει, ανέρχονται σε 1,1 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό, υπεύθυνη για την σχεδίαση του οποίου είναι η αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν, αφορά τη χρηματοδότηση των θαλάσσιων μεταφορών με σκοπό την αποσυμφόρηση των εθνικών δρόμων, δίνοντας κίνητρα για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τους δρόμους της θάλασσας και την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, ως αποτέλεσμα της αύξησης των μεταφορών δια θαλάσσης.
Ένας τέτοιος θαλάσσιος δρόμος είναι η σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας και ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής με την είσοδο του στην αγορά της Αδριατικής, μέσω των Μινωικών Γραμμών έβαζε από την πρώτη στιγμή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων.